Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Філософські вчення, які спиралися на Веди

Назва вчення Основний зміст
Міманса -велика увага приділяється теорії пізнання і логіці, -чуттєве сприйняття, логічний висновок, порівняння – це особливе джерело знання; -предмети, які сприймаються мають реальні, об’єктивні ознаки; -неухильне дотримання релігійного обов’язку(дхарми) -виконання обрядів, заборон, які накладаються кастою
Веданта - душа і бог різні і єдині; -постійне споглядання і роздуми над істинами; - Бог створив матеріальні речі і душі, він всемогутній і всезнаючий; -душа пов’язана з тілом і не вільна, вона жадає чуттєвих насолод і підпадає під ряд перетворень
Санкх’я Засновник мудрець Капіла (прибл. 6 ст. до н.е.) - головна ціль - пізнання шляху і засобів, які повністю звільнять людину від страждань і незгод; - існує дві першооснови - речовинний і духовний; - матеріальна першопричина - вічна основа всього світу; - всі речі викликають в нас задоволення, біль або байдужість мають три складові (гуни), які безпосередньо не сприймаються і з них складаються первісні субтанції (пракриті) та всі речі світу; - крім пракриті, існує свідомість, яка перебуває поза всіх змін і нематеріальна; - усі речі виникають внаслідок дії пуруші на пракріті
Йога Засновник мудрець Патанджалі - дух –це незалежний і необмежений початок; - Бог існує і його визнання є умовою успішної практичної діяльності, яка може звільнити від страждань; - пропагування аскетизму, контроль над чуттєвими бажаннями і пристрастями; - заборона наносити шкоду будь-якій живій істоті; гігієна дихання, режим харчування
Ньяя Засновник мудрець Гаутама (прибл. ІІІ ст. до н.е.) - основне завдання - звільнити людину від страждань; - істинне знання досягається через сприйняття або пізнання за рахунок висновку; - сприйняття обумовлене органами чуття і дає безпосереднє знання про предмет; - для логічного пізнання необхідно виділення ознаки, яка необхідно пов’язана з пізнаваємим предметом; - існує матеріальний Всесвіт, який складається з атомів, сполуки яких створюють речі; -у Всесвіті існує безліч душ, які знаходяться у вільному стані або пов’язані з матеріальними речами; - Бог Ішвара –найвищий регулюючий духовний початок, але він не творець душ і атомів, а тільки створює сполуки атомів і звільняє душу від атомів
Вайшешика Засновник мудрець Улука (прибл. VІ- V ст. до н.е.) - ціль мудрості –звільнення людського «я» від страждань і залежності; - остання причина страждання – незнання, тому істинне пізнання реальності можливо тільки через знання; пізнання направлене на вивчення категорій реальності, тобто вищих родів буття; - категорія – це предмет, визначений терміном, класифікація категорій співпадає з класифікацією предметів або об’єктів; основною категорією є загальне, яке знаходиться в самих предметах і сутності речей; - матеріальним носієм усіх якостей річей, особливостей і дій та причиною всього є субстанція; - існують субстанції: земля, вода, світло, повітря і ефір, які лежать в основі фізичних елементів я складаються з вічних, неподільних атомів; безтілесними субстанція ми є ефір, простір, час і душа - атоми не сприймаються відчуттями, про їх існування ми пізнаємо за рахунок висновку; матеріальною причиною світує атоми, а дійовою причиною - бог

У стародавньому Китаї в VІІІ-VІ ст. до н.е. поширилися наївно-матеріалістичні погляди про п’ять першоелементів речей (метал, дерево, вода, вогонь, земля), про протилежні сили (інь і янь), про природній шлях (дао) в природі та ін., але формування філософських течій відбувається близько VІ- V ст. до н.е. Більшість релігійно-філософських вчень Індії спиралися на «Веди» і мали ортодоксальний характер, продовжуючи ведичні традиції осмислення світу, форм його функціонування, дії і взаємодії природних процесів і людського буття.


Читайте також:

  1. Аксіологія як наука про цінності. Філософські концепції цінностей.
  2. Вивчення, розслідування ситуацій, що стосуються порушення прав людини.
  3. Етносоціологія: предмет вивчення, специфіка
  4. ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ І. Категорії особливо небезпечних інфекцій. Ознаки. Збудники. Історія вивчення, правила роботи
  5. Матеріалізм і ідеалізм – основні філософські напрямки.
  6. Методи поділяються на філософські
  7. Основні релігійно-філософські вчення сучасності
  8. Основні риси та філософські школи Давньоіндійської філософії
  9. Основні філософські ідеї філософії Відродження: антропоцентризм, гуманізм, пантеїзм.
  10. Природа суспільства у філософській традиції
  11. Проблема естетичної освіти та виховання у європейській філософській думці
  12. Простежуючи експлікацію любові в класичній і некласичній філософській думці, не можна було не відзначити багатогранність даної експлікації в залежності від культурного контексту.




Переглядів: 643

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Взаємозв’язок філософії з науками | Давньогрецька антична філософія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.