Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






І. Матеріалізм і ідеалізм як дві протилежні тенденції розвитку філософської думки

План

Тема 6. Німецька класична філософія і марксизм

Основні ідеї німецьких просвітників

Х. Вольф Г. Лессинг І. Гердер Й. Гьоте
-всезагальний зв’язок, гармонія буття пояснюється цілями, встановленими богом; --всі істини виводяться з формально-логічного закону протиріччя (раціональна дедукція); -суспільство повинно існувати у формі просвітленного абсолютизму -заперечення поняття про божество, існуюче поза світом; -бог - це душа світу; -право людей на свободу думки, рівність; - толерантність до віри; -морально-виховна роль мистецтва і театру -вчення про первинність мови по відношенню до розуму; -єдність матерії і форми пізнання; -своєрідність духовної культури різних народів; -роль виробництва і науки в розвитку суспільства -ідея єдності теорії і досвіду; -джерело розвитку природи закладений в ній самій; -кожне явище- це взаємодія «+» і «-«(полярність), що породжує нову якість; -рух –основна форма існування матерії, існує вічна життєва сила- ентелехія; -ідея єдності світу

Питання для самоконтролю

1. Які кардинальні зміни відбулися у розвитку філософії Нового часу?

2. Чому Ф.Бекона і Р. Декарта не можна назвати матеріалістами чи ідеалістами у чистому вигляді?

3. Хто з філософів нового часу приділив увагу поняттю «субстанція»?

4. Які філософи Нового часу і доби Просвітництва вважаються представниками емпіризму і сенсуалізму?

5. Чим філософські проблеми епохи Просвітництва відрізняються від ідей Нового часу?

6.1. Ідеалізм і матеріалізм – як дві протилежні тенденції розвитку філософської думки

6.2. Філософські погляди представників ідеалізму (Е.Кант, Г.Гегель, Й. Фіхте, Ф. Шеллінг)

6.3. Матеріалістичні концепції німецьких філософів (Л.Фейєрбах, К. Маркс)

Ключові терміни і поняття:

Ідеалізм, матеріалізм, монізм, абсолютна ідея (дух), діалектика, суб’єктивний і об’єктивний дух, антропоцентризм, апріорні знання, апостеріорні знання, антиномія, абстрактно-загальне поняття, конкретно-загальне поняття, трансцендентальні ідеї, діалектична логіка, антитетичний метод, абсолютний розум.

Німецька класична філософія кінця XVIII – I половини XIX століття є завершенням традицій класичної європейської філософії в цілому. В ній найбільш яскраво виявляється роздвоєння філософської думки на два напрямки: ідеалізм і матеріалізм.

Ідеалізм – це філософський напрямок, який виходить з того, що первинність належить духовному, нематеріальному, а вторинність – матеріальному.

 

Ідеалізм має 2 форми:

 
 

 


об`єктивний ідеалізм – це визнання духовного першопочатку незалежно від нашої свідомості (давньо-інд. Упанішади – Брахма, Платон – ідея, Гегель – свтовий розум або абсолютна ідея, Лейбніц – монади, Спіноза – мисляча субстанція і т.д.)   суб`єктивний ідеалізм – це недопущення будь-якої реальності поза і незалежно від нашої свідомості, що зводить знання про світ до вражень індивідуальної свідомості (Берклі, Фіхте. Ніцше, Шпенглер і т.д.)

Читайте також:

  1. I. Загальна характеристика політичної та правової думки античної Греції.
  2. III.Цілі розвитку особистості
  3. III.Цілі розвитку особистості
  4. III.Цілі розвитку особистості
  5. Iсторiя розвитку геодезичного приладознавства
  6. V Потреби та мотиви стимулюють пізнання себе та прагнення до саморозвитку.
  7. VІІІ. Проблеми та перспективи розвитку машинобудування.
  8. А. В. Петровський виділяє три стадії розвитку особистості в процесі соціалізації: адаптацію, індивідуалізацію і інтеграцію.
  9. Агроекологічні проблеми розвитку і шляхи їх розв'язання
  10. Актуальні тенденції організації іншомовної освіти в контексті євроінтеграції.
  11. Альтернативність у реалізації стратегії розвитку підприємства
  12. АНАЛІЗ ПЕРСПЕКТИВНИХ НАПРЯМІВ|направлень| РОЗВИТКУ МЕТОДІВ РОЗПІЗНАВАННЯ




Переглядів: 932

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Соціальні теорії епохи Відродження і Реформації | Сутність матеріалізму

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.