Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ABC-XYZ аналіз

Оцінка постачальників за важливістю критеріїв

Вибір перспективного постачальника з огляду на динаміку товарних ринків є основним завданням, при цьому треба керуватися вимогами змін у стратегії постачання у напрямку «концентрованого джерела» (Single sourcing, Global sourcing). Це означає, що придатність постачальника визначатиметься не тільки ціновими факторами, а й довготермінованості постачання, перспективністю щодо гарантії кількісного і якісного розвитку частин і вузлів, їх наступної, якщо є потреба переробки

Для оцінки постачальників та їх подальшого вибору придатним може бути не типовий, а обґрунтований багатокритеріальний підхід. Його використання вимагає реалізації такого алгоритму:

  • формування систем можливих суттєвих критеріїв (етап 1);
  • формування безконфліктної системи критеріїв (етап 2);
  • оцінювання вадливості («ваги») кожного критерію (етап 3);
  • оцінювання кожного постачальника за вибраними критеріями (етап 4);
  • розрахунок інтегрального критерію та вибір постачальника (етап 5).

Зауважимо, що прийняття за основу лише типових критеріїв спрощує алгоритм вибору постачальника, охоплюючи лише етапи 3,4 і 5

Для аналізу постачальників, з якими підприємство вже співпрацює, можна також використовувати АВС-аналіз. В основу використання цього методу щодо аналізу постачальників лежить припущення, що не всі постачальники характеризуються однаковим впливом на ефективність, через що доцільно інтенсивніше займатися постачальниками, які мають великий обіг.

Мета АВС-аналізу є модифікацією правила Паретто (правило 80:20), сутність якого полягає у тому, що завжди існує невелика частина цілого, яка має вирішальний вплив на нього

  • 20% клієнтів споживають 80% проданих продуктів;
  • 20% навчальних дисциплін є джерелом 80% знань студентів і т.п.

Процедура асортименту постачання за кількісно-вартісним методом АВС-аналізу така:

  1. розрахунок вартості (витрат споживання) кожної позиції запасів в асортименті постачання;
  2. ранжування асортименту за критерієм участі у вартості витрат (запасів обороту) у порядку її зменшення;
  3. розрахунок процентного вмісту кожної позиції у кумульованій вартості витрат;
  4. створення кумульованої черговості матеріалів;
  5. дослідження кумульованої черговості;
  6. поділ асортименту постачання на АВС-групи згідно з прийнятими критеріями поділу.

 

 

6.4 Визначення економічного розміру замовлення

 

В основі визначення постачання у логістиці постачання використовують показник оптимального (економічного) розміру замовлення. Цей показник виражає потужність матеріального потоку, спрямованого постачальником за замовленням споживача і, який забезпечує для останнього мінімальне значення суми двох логістичних складових: транспортно-заготівельних витрат і витрат на формування та збереження запасів.

Економічна величина замовлення (EOQ –Economic Order Quantity) за формулою вільсона розраховується за таких умов:

  • величина попиту постійна і відома;
  • час поставки (цикл поставки) є постійним і відомим;
  • витрати поставки, насамперед ціни закупівлі, не залежать від величини партії;
  • існує повне задоволення попиту;
  • витрати утримання запасів прямо пропорційні до їх величини;
  • не існує запасів у дорозі;
  • витрати складування замовлення не залежать від величини замовлення;
  • необмежений горизонт планування;
  • не допускається можливість вичерпаності запасів;
  • не обмеження доступності капіталу.

Викладені умови застосування методу EOQ створюють таку ідею розрахунку: оптимальна величина замовлення забезпечує досягнення мінімальної суми витрат утримання запасів і витрат складання замовлення за певний період. Витрати складання замовлення залежать від вартості складання одного замовлення та кількості замовлень на період. У розрахунку за рік витрати складання замовлення визначаються за формулою

де Цзам, nзам - відповідно витрати складання одного замовлення та кількість замовлень за рік. Кількість замовлень за рік визначається діленням річної потреби у матеріалах Рр на величину однієї партії замовлення Q.

Очевидно, що зі зміною величини партії (Q1 і Q2) прямо пропорційно змінюється середній запас, а отже, і витрати утримання запасів.

де С – вартість одиниці матеріалу;

r – витрати на утримання запасу у відсотках від вартості матеріалу.

Отже, оптимальна величина замовлення:

 

Охарактеризуйте наступні поняття для засвоєння основних положень теми:

 

 
  1. У чому полягає сутність заготівельної логістики, яку мету вона виконує?
  2. Які операції виконує логістика постачань?
  3. Яким чином приймається рішення «зробити чи купити»
  4. За якими критеріями оцінюється постачальник?
  5. Які методи використовуються для визначення оптимального постачальника?
  6. Яким чином розраховується економічний розмір замовлення?

 

 



Читайте також:

  1. II. Багатофакторний дискримінантний аналіз.
  2. SWOT-аналіз у туризмі
  3. SWOT-аналіз.
  4. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  5. V. Нюховий аналізатор
  6. АВС (XYZ)-аналіз
  7. Автомати­зовані інформаційні систе­ми для техніч­ного аналізу товар­них, фондових та валют­них ринків.
  8. Алгоритм однофакторного дисперсійного аналізу за Фішером. Приклад
  9. Альтернативна вартість та її використання у проектному аналізі
  10. Аналіз активів банку
  11. Аналіз альтернативних рішень




Переглядів: 3509

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Експертний метод | ВНУТРІШНЬОВИРОБНИЧА ЛОГІСТИКА

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.