Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Податкова система: поняття та основи побудови.

Кожна держава для забезпечення виконання своїх функцій повинна мати відповідні кошти, які концентруються в бюджеті. Джерелами формування її постійних доходів можуть виступати:

по-перше, власні доходи держави, котрі вона отримує від вироб­ничої та інших форм діяльності або у вигляді надходжень від дер­жавного майна, угідь та послуг;

по-друге, податки, які сплачують юридичні й фізичні особи із своїх доходів.

Податкова система— це сукупність установлених у країні податків та механізму їх справляння.

Визначальною базою побудови податкової системи є обсяг бюд­жетних видатків. Податки в державі — не самоціль. З позиції орга­нізації її фінансової діяльності вони вторинні відносно видатків.

По-перше, права держави на доходи залежать від форми власнос­ті державної чи приватної. При державній власності не тільки майно підприємств, а й створювані на них доходи належать державі. Вона вирішує, яку частку цих доходів зосередити в бюджеті, а яку залишити трудовим колективам. Це незаперечне право власника, яким довгий час і користувалася держава.

По-друге, форма власності відбивається на формуванні доходів відповідних юридичних і фізичних осіб. Особливості ж формування доходів мають враховуватися при встановленні об'єкта оподаткування.

Принципи побудови податкової системи:

1)Формування доходів бюджету переважно в процесі перерозподілу створеного в суспільстві валового національного продукту.

2)Встановлення рівноцінних прав і зобов'язань перед бюд­жетом для всіх платників;

3)Свідоме і цілеспрямоване застосування податків як фінансових інструментів регулювання соціально-еко­номічних пропорцій у суспільстві.

1.Формування доходів бюджету є результатом розподілу валового національного продукту, який проходить дві стадії: первинний роз­поділ і перерозподіл.

2.Необхідність установленнярівноцінних прав і зобов'язань усіх платників перед бюджетом визначається тим, що оподаткування до­ходів юридичних і фізичних осіб має ставити всіх в однакове почат­ковестановище, тому що подальша господарська діяльність неодмінно веде до диференціації доходів.

3.Принцип використання податківяк фінансовихрегуляторів вимагає проведення державою зваженої та обгрунтованої податкової політики. Дія кожного податку має бути чітко визначена і врахована. Держава по­винна керувати податками і через них соціально-економічними процеса­ми, а не пасивно очікувати на невизначені результати податкового впливу.

Податкова система України встановлена Законом «Про систе­му оподаткування», який був прийнятий вперше в 1991р. До нього включено як подат­ки, так і інші обов'язкові платежі, що справляються вУкраїні, з поділом їх на загальнодержавні та місцеві.

Загальнодержавні податки та обов’язкові платежі включають чотири групи: прямі й непрямі податки, платежі за ресурси та інші обов'язкові платежі, внески у цільові фонди. До складу цих груп входять:

а) прямі податки:

—податок на прибуток підприємств;

—податок на доходи фізичних осіб;

—податок з власників транспортних засобів та інших самохід­них машин і механізмів;

—податок на нерухоме майно (нерухомість);

—плата (податок) за землю;

—податок на промисел;

б) непрямі податки:

—податок на додану вартість;

—акцизний збір;

—мито;

в) платежі за ресурси та інші обов’язкові платежі:

—збір за спеціальне використання природних ресурсів;

—збір за геологорозвідувальні роботи, виконані за рахунок бюджету.

—відрахування та збори на будівництво, ремонт і утримання автомобільних доріг;

― плата за торговий патент на деякі види підприємницької діяльності;

г)внески до цільових фондів:

—збір до Фонду для здійснення заходів щодо ліквідації наслід­ків Чорнобильської катастрофи та соціального захисту населення;

― збір на обов'язкове соціальне страхування;

― збір на обов'язкове державне пенсійне страхування;

― збір на страхування на випадок безробіття;

― збір до Державного інноваційного фонду;

― збір за забруднення навколишнього природного середовища.

До місцевих податків та зборів належать:

1.— податок з реклами;

2.— комунальний податок;

3.— готельний збір;

4.— збір за припаркування автотранспорту;

5.— ринковий збір;

6.― збір за видачу ордера на квартиру;

7.― курортний збір;

8.― збір за участь у бігах на іподромі;

9.― збір за виграш у бігах на іподромі;

10.― збір з осіб, які беруть участь у грі на іподромі;

11.― збір за право використання місцевої символіки;

12.― збір за право проведення кіно- і телезйомок;

13.― збір за право проведення місцевих аукціонів, конкурсного роз­продажу й лотерей;

14.— збір за проїзд по території прикордонних областей автотранс­порту, що прямує за кордон;

15.― збір за видачу дозволу на розміщення об'єктів торгівлі;

16.— збір з власників собак.


5. Податкова служба і податкова робота.

Податкова служба― це сукупність державних органів, які організовують і контролюють надходження податків, податкових і окре­мих видів неподаткових платежів. В Україні функції податкової служби виконує Державна податкова адміністрація.

Вона включає три рівні:

• Головну державну податкову адміністрацію — вища ланка;

• державні податкові адміністрації Автономної Республіки Крим, областей і міст з районним поділом — середня ланка;

• державні податкові інспекції районів (сільських і міських) та міст обласного підпорядкування — низова (базова) ланка.

На вищу липкупокладається завдання організації та інструктив­ного і методичного забезпеченняподаткової роботи в країні, а та­кож контроль за діяльністю податкових органів.

На середню ланкупокладається організація податкової роботи в області чи місті з районним поділом. Це головна ланка консульта­ційної роботи.

На низову ланкупокладається безпосереднє ведення податкової роботи. Державні податкові інспекції сільських і міських районів та міст без районного поділу виконують такі головні функції:

— здійснюють контроль за додержанням законодавства про по­датки і платежі;

— забезпечують повний облік платників податків і платежів, правильність обчислення цих платежів і своєчасність їх надходження;

— контролюють своєчасність подання платниками бухгалтерсь­ких звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів пов'язаних з обчисленням податків і платежів, а також перевіряють вірогідність цих документів щодо правильності визна­чення об'єктів оподаткування й обчислення податків і платежів;

— перевіряють законність валютних операцій;

— ведуть облік векселів на сплату ввізного та вивізного мита, а також здійснюють контроль за їх погашенням;

До платників, які порушують податкове законодавство, встановлені терміни розрахунків з бюджетом, приховують доходи і занижують суми платежів у бюджет і цільові фонди, податкові інспекції можуть застосо­вувати досить жорсткі фінансові санкції у вигляді стягнення штрафу і пені.

Податкова робота— це діяльність платників і податкової служби щодо внесення податків до бюджету і контро­лю мі платежами.Вона включає такі елементи: правове регламен­тування встановлення і справляння податків, облік платників і над­ходжень податків, порядок та форми розрахунків з бюджетом. По­даткова робота засновується на встановленні функцій і прав платни­ків, пов'язаних зі своєчасністю і правильністю розрахунків з бюджетом.

 


Читайте також:

  1. A) правові і процесуальні основи судово-медичної експертизи
  2. II. Поняття соціального процесу.
  3. R – розрахунковий опір грунту основи, це такий тиск, при якому глибина зон пластичних деформацій (t) рівна 1/4b.
  4. V. Поняття та ознаки (характеристики) злочинності
  5. А/. Поняття про судовий процес.
  6. Адміністративний проступок: поняття, ознаки, види.
  7. Адміністративні провадження: поняття, класифікація, стадії
  8. Акти застосування юридичних норм: поняття, ознаки, види.
  9. Активне управління інвестиційним портфелем - теоретичні основи.
  10. Аналіз ступеня вільності механізму. Наведемо визначення механізму, враховуючи нові поняття.
  11. Анатомо-фізіологічні основи статевого розвитку.
  12. АРХІВНЕ ОПИСУВАННЯ: ПОНЯТТЯ, ВИДИ, ПРИНЦИПИ І МЕТОДИ




Переглядів: 1215

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Класифікація податків та їх ознаки. | Пряме і непряме оподаткування та їх види.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.