МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
На прикладі інтегрованого середовища DelphiОснови візуального об’єктно-орієнтованого програмування Лекція №5 3.4 Компоненти введення та відображення текстової, графічної, цифрової інформації. Кнопки, індикатори, компоненти меню. 3.4.7 Відображення мультимедіа та іншої інформації - компоненти Animate, MediaPlayer, ProgressBar, Gauge. Перші два компоненти відображають мультимедіа інформацію. Компонент Animate відтворює відтворює системні кліпи Windows, такі як копіювання файлів, знищення файлів і т.і. Компонент MediaPlayer є універсальним плеєром для відтворення аудіо- та відео-файлів. Більш докладно і з наведенням прикладів роботи ці компоненти будуть розглянуті в наступних лекціях. Коротка характеристика мультимедійних компонентів (рис. 3.4.6): · Animate (сторінка палітри Win32) - використовується для програвання німих кліпів AVI. · MediaPlayer(сторінка палітри System) - використовується для створення панелі керування відтворенням звукових та відеофайлів, а також пристроїв мультимедіа. · ProgressBar (сторінка палітри Win32) - використовується для відображення в стилі Windows95 хода виконання процесів, що займають помітний час. · Gauge (сторінка палітри Samples) - приклад компонента, що використовується для створення індикатора ходу виконання процеса у вигляді лінійки, текста або секторної (кругової) діаграми.
Рис. 3.4.6 - Мультимедійні компоненти
Розглянемо компоненти ProgressBar і Gauge. Перший компонент всім добре знайомий по операціях копіювання великих файлів або виконання розрахунків, що займають помітний час, в Windows. Причому існують варіанти як неперервного показу хода виконання, так і по кроках. За допомогою компонента Gauge виконання процесів ілюструється не так часто. Приклад роботи цього компонента наведений на рис. 3.4.7.
Рис. 3.4.7 - Приклад роботи компонента Gauge.
Oсновна властивість цих двох компонентів - значення позиції Position в ProgressBar і Progress в Gauge. Наприклад, якщо повну тривалість процеса роботи охарактеризувати значенням цілої змінної Count (об‘єм всіх файлів, що копіюються, або кількість повторень циклів), а тривалість виконаної частини - цілою змінною Current, то тоді позиція діаграм визначається операторами ProgressBar1.Position:= 100* Current div Count; Gauge1.Progress:= 100* Current div Count; Треба звернути увагу, що div - це операція цілочисельного ділення, і хід виконання процеса необхідно задавати в відсотках (цілими числами). Компонент ProgressBar ще має два методи (на відміну від Gauge), для відображення ходу виконання - збільшення позиції на задану величину Delta - StepBy(Delta: Integer) та StepIt- збільшення позиції на один крок, величина якого задається властивістю Step (тоді синя смужка змінюється не поступово, а кроками). 3.4.8. Кнопки, індикатори, компоненти меню. Ці елементи можна визначити як керуючі при виконанні програми. Коротка характеристика найбільш популярних компонентів: · Button (сторінка компонентів Standard) - кнопка, використовується для створення кнопок, за допомогою яких користувач виконує команди в додатку. · BitBtn (сторінка компонентів Additional) - кнопка з графікою, використовується для створення кнопок, на яких розташована бітова графіка, наприклад, кнопка OK з галочкою. · RadioButton (сторінка компонентів Standard) - радіокнопка, пропонує користувачу вибрати тільки один із варіантів, що реалізуються набором цих кнопок. Набір радіокнопок необхідно розташовувати в одному контейнері (формі, панелі і т.і.). · Timer (сторінка компонентівWin32, (піктограма цього компонента наведена на рис. 3.4.6)) - використовується для запуску процедур, функцій та подій в визначений час.
Основна властивість кнопок Button і BitBtn - надпис на кнопці Caption. Головна подія - реакція кнопки на натискання OnClick. Властивості цих двох об‘єктів подібні, єдина відмінність для кнопки BitBtn - можливість винесення на поверхню кнопки бітового зображення - реалізується в рядку властивостей Glyph. При натисканні кнопки з трьома крапками в рядку властивості Glyph в інспекторі об‘єктів відкривається вікно, що наведено на рис. 3.4.7.
Рис. 3.4.7 - Вікно редактора піктограми кнопки BitBtn.
Для того, щоб задати зображення, необхідно натиснути кнопку Load (загрузити), і вибрати файл бітової матриці *.bmp. Файл можна створити самостійно, а можна вибрати вже готове зображення із бібліотеки Delphi із каталога Images/Buttons. Компонент RadioButton. Радіокнопки об‘єднуються в групу взаємопов‘язаних індикаторів, із яких можливо вибрати тільки один. Приклад радіокнопок наведений на рис. 3.4.8.
Рис. 3.4.8 - Приклад використання компонентів BitBtn, RadioButton.
Основна властивість радіокнопки - Checked - визначає, вибрана ця кнопка користувачем або ні. Якщо ця кнопка натиснута, то тоді Checked=True, якщо ж ця кнопка не натиснута - то Checked=False. Компонент Timer дозволяє задавати в додатку інтервали часу. Має дуже поширене використання: синхронизація мультиплікації, закриття вікон через деякий час, задання часу на відповідь, наприклад, в програмах тестування знань студентів і багато іншого. Компонент Timer - невізуальний, його можна розміщувати під час проектування програми в будь-якому місці форми, при виконанні цей компонент в вікні не з‘являється. Timer має дві основні властивості: Interval - задає період спрацьовування таймера в мілісекундах, і Enabled - доступність, або активність цього об‘єкта, може приймати значення True - працює, або False - не працює. Наведемо приклад, як керувати появою чи зникненням об‘єктів в програмі. Нехай необхідно через 10 секунд після початку виконання програми закрити форму-заставку з логотипом Вашої програми. Для цього при проектуванні треба зробити таймер активним (виставити True для властивості Enabled), а для властивості Interval задати 0. Таймер працювати не буде доти, поки в необхідному місці не виконається оператор Timer1.Interval:=10000; Через 10 секунд після цього відбудеться подія OnTimer. В обробнику цієї події необхідно записати оператор Timer1.Interval:=0; Цей оператор відключить таймер. А вже потім необхідно записати оператори, що реалізують заплановану дію, наприклад, закривають вікно форми-заставки. 3.4.9 Компоненти меню. Головне меню. В Delphi передбачені два компоненти для створення меню: MainMenu - головне меню, та PopupMenu - вспливаюче меню. Обидва компонента розташовані на сторінці Standard. MainMenu - компонент невізуальний, це означає, що його розміщення на формі в процесі проектування немає ніякого значення для користувача - користувач все одно побачить не сам компонент, а тільки меню, що згенероване за його допомогою. Зазвичай для однієї програми використовується один компонент MainMenu. Основна властивість - Items (пункти). Заповнення цієї властивості відбувається за допомогою Конструктора меню, який викликається подвійним кліком на компоненті, або натисканням кномпки з трьома крапками біля властивості Items. Загальний вигляд цього вікна навелений на рис. 3.4.9.
Рис. 3.4.9 - Вікно конструктора меню.
При роботі в конструкторі меню можливо вводити нові розділи, якщо розташувати курсор в рамці із крапок. Інший шлях - використання контекстного меню, яке з‘являється при натискання правої кнопки мишки. В цьому контекстному меню також можна вибрати команду створення підменю Create SubMenu (створити підменю). Властивість Caption визначає надпис на розділі. Основна подія кожного із розділів меню - OnClick - визначає реакцію програми на вибір користувачем даного розділу меню. Саме тут необхідно написати код обробника події - що саме планується зробити при виклику даного пункта меню. 3.4.10 Панелі. Призначення таких компонентів як панелі - контейнери для об‘єднання інших керуючих компонентів. Панелі також можуть виконувати чисто декоративні функції для зорового об‘єднання компонентів. Коротко розглянемо всього декілька панелей. · GroupBox (сторінка Standard) - контейнер для об‘єднання групи пов‘язаних керуючих елементів, таких як радіокнопки або контрольні індикатори. · Panel (сторінка Standard) - контейнер для об‘єднання органів керування і менших контейнерів. Можна також використовувати для побудови смуг стану, інструментальних панелей і т.і. · PageControl (сторінка Win32) - дозволяє створювати сторінки в стилі Windows95, що керуються закладками, з метою економії місця на робочому столі.
Зовнішній вигляд панелі Panel визначається сукупністю властивостей: BevelInner - стиль внутрішньої частини панелі, BevelOuter - стиль зовнішньої частини панелі, BorderStyle - стиль бордюра. Панель GroupBox не має таких широких можливостей для оформлення, але цей елемент має вбудовану рамку з надписом. Компонент PageControl - багатосторінкова панель. Приклад такої панелі наведений на рис. 3.4.10. Для того, щоб задавати та редагувати сторінки цієї панелі, необхідно натиснути праву кнопку миші. В меню, яке з‘явиться, можна вибрати команди: · NewPage - створити нову сторінку. · NextPage - перейти на наступну сторінку. · PreviousPage - перейти на попередню сторінку.
Рис. 3.4.10 - Приклад використання компонента PageControl.
Контрольні запитання. 1. Назвіть основні компоненти для відображення мультамедійної інформації. 2. Для чого використовується компонент Animate? 3. Як створити головне меню в програмі? 4. Яке основне призначення компонентів типу панель? 5. З якою метою використовується компонент Image? Читайте також:
|
||||||||
|