МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
А. науковий факт, b. гіпотеза, с. методОзнакою, за якою вчені відрізняють наукову проблему від будь-якого питання, є а) невизначеність результатів наукового пошуку; b) усвідомлення незнання в науці та потреби відповідного розвитку існуючого знання; с) труднощі, які виникли підчас наукового дослідження. 6. Підкресліть 1 поняття, науковий зміст якого визначають 3 наведені положення: · таке накопичення, вивчення і узагальнення фактичного матеріалу, яке приводить до постановки питання про закономірності розвитку предмету і побудови теорії, ідея якої обґрунтована лише до рівня вірогідного наукового припущення; · висловлене на основі вивчених фактів припущення про закономірний зв'язок між ними; · обґрунтування здогадки, тобто встановлення вірогідності, можливості саме такого пояснення кола досліджуваних явищ. 7. Оберіть одне відповідне визначення. Заблудження (омана) – це 1) результат помилки в логічному міркуванні про предмет або його зв'язки з іншими предметами; 2) порушення логічних правил мислення при побудові висновків умовиводів; 3) результат дослідження, проведеного з порушенням норм і правил наукової методики; 4) невідповідність знання його предмету, розбіжність суб’єктивного образу дійсності з його об’єктивним прообразом. 8. Виберіть 1 найбільш точний варіант твердження. Наукова істина – це а) Вирішення проблеми людиною у згоді зі своєю совістю і переконаннями. b) Система знання, яку людина визнає згідно зі своїми інтересами. с) Розуміння предмету таким, яким він є об’єктивно, незалежно від свідомості суб’єкту пізнання. d) Згода мислення суб'єкта з самим собою, з власними правилами і думками. 9. Виберіть три варіанти тверджень, які є найбільш відповідними. Для сучасного експерименту характерні три основні особливості: A. зростання ролі теоретичної бази експерименту і його планування B. створення спеціальних установок і пристроїв C. складність технічного оснащення експерименту, його автоматизація D. широке використання операції спостереження E. промисловий масштаб експерименту F. облік основних і неосновних чинників, що впливають на досліджуваний об'єкт 10.Визначте, яка з наведених позицій виражає погляди Карла Поппера на розвиток науки. А. Концепція або методологія науково-дослідних програм є основною структурно-динамічною одиницею моделі науки. Тому розвиток науки йде не як чергування окремих наукових теорій, а як історія народження, життя і загибелі дослідницьких програм. Дослідницькі програми є найбільшими науковими досягненнями і їх можна оцінювати на основі прогресивного або регресивного зрушення проблем. Прогресивне зрушення проблем означає наукову революцію. В. Оскільки при зіткненні наукової теорії з деяким фактом для її спростування потрібна ще одна теорія (що надає цьому факту значення свідоцтва спростування), то в ході зміни науки необхідний методологічний принцип проліферації (розмноження) теорій: вчені повинні прагнути створювати якнайбільше теорій, несумісних з існуючими і визнаними теоріями. Створення таких альтернативних теорій сприяє їх взаємній критиці і прискорює розвиток науки. С. Дисциплінарна матриця складається з наступних елементів: (1) символічні узагальнення або формалізовані конструкції, використовувані членами співтовариствами вчених без розбіжності; (2) метафізичні загальнометодологічні уяви, концептуальні моделі; (3) цінності, що цементують дане наукове співтовариство; (4) зразки – визнані приклади. Вони дисциплінарні, тому що змушують вчених до певної поведінки, стилю мислення, а матриці – тому що стоять з впорядкованих елементів різного роду. D.Наука є рух знання від незнання до знання по лінії поглиблення пізнання від явища до суті, від неточного, менш розвиненого знання до точнішого, повнішого. Завдання науки полягає в тому, щоб видимий, лише виступаючий в явищі рух звести до дійсного внутрішнього руху в його закономірності. Уявлення про закони – це лише вираження в свідомості того, яким рух здається, але справа науки полягає в тому, щоб зрозуміти закон, тобто логічно виразити його у внутрішньому зв'язку, таким, яким він є як діючий в об’єктивній реальності. Е.Розвиток наукового знання – це безперервний процес відкидання одних наукових теорій і заміни їх іншими, більш задовільними. Наукові теорії незалежні одна від одної, їх зміна не є прогресивний, кумулятивний процес. Не верифікованість, а фальсифікованість системи слід розглядати як критерій демаркації науки від ненауки. Наука розвивається завдяки висуненню сміливих припущень і їх подальшій нещадній критиці. Не існує об'єктивних законів історії і розвитку науки. Читайте також:
|
||||||||
|