Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






СТАНОВЛЕННЯ ТА РОЗВИТОК МАРКЕТИНГУ

Причини розвитку маркетингу.

Становлення та розвиток маркетингу.

1.3. Історія та концепції розвитку маркетингу в підприємництві.

 

 

 

Входження економіки України у ринкові відносини зумовлене складними завданнями, вирішення яких вимагає ділової активності, підприємливості та комерційної ініціативи. Головна риса нинішнього періоду - формування жит­тєво необхідної ранкової інфраструктури і на цій основі - побудова нових мо­делей поведінки підприємств. У цих умовах особлива роль належить маркети­нгу як концепції управління виробничо-збутовою діяльністю різноманітних під­приємств у ринковій системі господарювання. Суть маркетингу полягає у по­стійному задоволенні попиту і потреб шляхом спрямованої діяльності. Отже, використання ресурсів на потреби споживача - це вид діяльності в системі рин­кових відносин.

Перші згадування про маркетинг в економічній літературі з’явилися при­близно в 60-х роках нашого століття. Причому це була переважно критика ма­ркетингу як буржуазної політики вирішення «не вирішуваних» проблем у капі­талістичному суспільстві. Маркетинг як система організації і управління вироб­ничо-збутовою і торговельною діяльністю підприємств виник на рубежі 19-20 століть і був зорієнтований саме на вимоги споживачів. Врахування їх потреб, бажань, купівельної спроможності є характерною особливістю маркетингу. Це відрізняє його від інших підходів до формування ринку, які найчастіше зорієн­товані на потреби виробництва. Таким чином, маркетинг як система організації вробництва і збуту продукції повинен спрямовуватись на задоволення потреб конкретних споживачів і на одержання прибутку на основі дослідження і про­гнозування ринку.

Термін “маркетинг” походить від англійського слова market (ринок) і оз­начає ринкову діяльність, працю з ринком. Постійні зміни умов виробництва і реалізації товарів неодноразово змінювали і зміст цього терміну. Сьогодні існує кілька сотень визначень маркетингу, що значно різняться як суттю, так і пред­метом. Цікавим, наприклад, є визначення маркетингу професіональною асоціа­цією маркетологів Канади і США, “як ділової активності, що спрямовує потік товарів і послуг від виробника до споживача або користувача”. Ще ширшим бачив зміст цієї діяльності американський вчений Пол Мейзур, коли ствер­джував, що “маркетинг - постановка стандартів суспільству”. Теодор Левіт - американський теоретик сучасного маркетингу - стверджує: “Комерційні зусил­ля щодо збуту — це турбота про заінтересованість продавців перетворити свій товар у готівку, а сучасна маркетингова орієнтація — це турбота про задово­лення потреб споживача наданням потрібного йому товару та сукупності до­даткових послуг, пов'язаних зі створенням, поставкою та споживанням товару". Представник європейської школи маркетингу X. Нефферт додає, що “марке­тинг - це координація, планування і контроль в підприємстві з метою утри­мання діючих ринків та завоювання потенційних”. Сучасна економічна літера­тура найчастіше користується визначенням провідного фахівця Американської асоціації маркетингу, професора Північно-Західного університету США Ф. Котлера:“Маркетинг — це вид людської діяльності, спрямований на задоволен­ня нужд і потреб людини шляхом обміну”.

Існує ще декілька часто вживаних .визначень (рис. 1).

 


Рис. 1. Маркетинг: альтернативні варіанти визначень.

 

Збут безпосередньо зв’язаний із просуванням товару від виробника до спо­живача. Тобто збут - це сукупність організаційно-технічних і комерційних за­ходів для безпосередньої реалізації товарів та послуг. На відміну від нього маркетинг:

- базується ва вивченні та задоволенні потреб споживачів;

- спрямовує ресурси підприємства на виробництво товарів і послуг, яких потребує ринок;

- адаптується і трансформується відповідно до змін зовнішнього середо­вища та запитів покупців.

Існує два підходи до організації діяльності підприємств. Основним об’єк­том уваги підприємства із збутовою філософією є існуючий товар, а забезпече­ння прибутку йде за рахунок зростання процесу, активізації комерційних зу­силь, заходів щодо стимулювання.

Філософія маркетингу скеровує діяльність підприємства також на одер­жання прибутку, але (і це визначальний принцип) за рахунок задоволення по­треб споживачів, причому з прицілом не на негайну вигоду, а на тривалу пер­спективу (рис. 2).

 

Головний об’єкт уваги Засоби досягнення мети Кінцева мета

 


А. Філософія збуту

 

Товар Комерційні зусилля та заходи Одержання прибутку

(виробництво) щодо стимулювання (збут) за рахунок зростання

обсягу реалізації

товару

 

 

Б. Філософія маркетингу

 

Нагальні Комплексні зусилля Одержання прибутку

потреби маркетингу за рахунок повнішого

споживачів задоволення

споживачів

 

 

Рис. 2. Сутність збутового і маркетингового підходів.

 

Продаж товарів, з точки зору маркетингу,- це не тільки акт реалізації про­дукції, а й засіб спілкування і вивчення споживачів. Невдоволення споживачів спричиняє зміну всієї політики підприємства, а не тільки процесу продажу товару. Отже, між збутовою діяльністю і маркетингом має місце зв’язок час- тини і цілого. В сучасних умовах збут є лише однією з багатьох функцій під­приємства, тоді як маркетинг становить основу управління всією господар­ською діяльністю й діловою активністю. З позицій маркетингу цілісна система ділової активності підприємства має бути зорієнтована на ринок, тобто на вив­чення, аналіз, задоволення потреб споживача. Маркетингова програма почина­ється з ідей товару і триває доти, поки потреби споживачів не будуть повністю задоволені. Зрозуміло, щоб маркетинг був успішним, необхідно домагатися максимуму прибутків з продаж протягом тривалого часу.

Маркетинг є необхідною умовою успішного функціонування підпри­ємств, для яких все актуальнішими стають питання: що і скільки виробляти, кому і за якою ціною продавати. В міру розвитку та посилення конкуренції підприємства будуть змушені займатися маркетинговою діяльністю. ІЦе більша потреба в маркетингових дослідженнях виникне під час виходу на світовий ринок.

Перехід до ринкової економіки і оволодіння маркетингом - це процес од­ночасний. Головне якомога швидше перейти від констатації необхідності маркетингу до практичного його використання, адже маркетингова діяльність передбачає такі основні елементи:

виявлення існуючого і потенційного попиту покупців на товари і по­слуги шляхом комплексного вивчення стану ринку і перспектив його розвитку;

аналіз економічної ефективності використання сировини, організації взаємовідносин з постачальниками та оцінку їх надійності;

організацію науково-дослідної діяльності підприємств з освоєння ви­робництва основних видів продукції, які задовольняють залити спо­живачів;

управління асортиментом товару, координацію і управління виробницт­вом;

виготовлення тари і упаковки, організацію технічного обслуговування, вибір методів реклами і стимулювання збуту;

розробку системи цін, перевірку її ефективності та вдосконалення при необхідності;

організацію і вдосконалення методів та форм реалізації продукції;

формування плану маркетингу;

забезпечення контролю й управління функціями маркетингу.

Основні напрями організації маркетингу полягають у стимулюванні зрос­тання виробництва товарів і послуг, підвищенні ефективності виробництва і до­хідності виробників, розвитку інфраструктури ринків і т.д. Отже, маркетинг сьогодні розглядається як основа бізнесу, на базі якої приймаються всі інші рішення. Елементи маркетингової концепції визначають кінцевий успіх товару, послуги. Орієнтуватись на споживача - це означає вивчати не виробничі потуж­ності, а потреби ринку і розробляти плани їх задоволення. При цьому товари і послуги є лише засобами для досягнення мети, а не метою як такою.

 

 


Читайте також:

  1. III. Процедура встановлення категорій об’єктам туристичної інфраструктури
  2. Pp. Розвиток Галицько-волинського князівства за Данила Романовича
  3. V здатність до встановлення та підтримки гарних особистих стосунків і веденню етичного способу життя.
  4. V Розвиток кожного нижчого рівня не припиняється з розвитком вищого.
  5. Аграрні реформи та розвиток сільського госпо- дарства в 60-х роках XIX ст. — на початку XX ст.
  6. Адміністративно-територіальний устрій та соціально-економічний розвиток
  7. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  8. Акцентуація характеру – перебільшений розвиток певних властивостей характеру на шкоду іншим, в результаті чого погіршуються відносини з оточуючими людьми.
  9. Бурхливий розвиток емпіричної соціології
  10. Вiковi особливостi волi. Розвиток i формування волi
  11. Вал має 5 опорних шийок, зовнішні діаметри яких послідовно збільшуються для полегшення встановлення вала в головку.
  12. Валютна система та її розвиток




Переглядів: 873

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
СТРУКТУРА ТА ФОРМИ ФУНКЦІОНУВАННЯ ВНУТРІШНЬОГО ЕКОНОМІЧНОГО МЕХАНІЗМУ | ПРИЧИНИ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГУ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.