Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ЗМІСТОВИЙ МОДУЛЬ 5

План.

Україна в 20-30-ті роки XX ст.

1. УСРР в умовах непу (1921-1928 рр.).

2. Радянська Україна в умовах утвердження тоталітарного ладу (1929-1938 рр.):

- індустріалізація: зміст, методи і соціально-економічні наслідки;

- суцільна колективізація в Україні та її наслідки;

- політичні репресії в Україні.

3. Західноукраїнські землі у складі Польщі, Румунії, Чехословаччини в 20-30-ті роки.

Теми індивідуальних навчально-дослідних завдань (ІНДЗ):

1. “Воєнний комунізм” і неп в Україні: порівняльна харак­теристика.

2. Політика українізації в 20-30-ті роки XX ст.: досягнення і прорахунки.

3. Релігійне питання в УСРР в період непу.

4. Миколаївщина в роки непу.

5. Український “націонал-комунізм” у 1920-ті роки.

6. Антицерковна політика КП(б)У в 1930-ті рр.

7. Масові репресії в Україні 1930-х рр.: причини і наслідки.

8. Голодомор 1932-1933 рр. в Україні: причини і наслідки.

9. Освітяни Миколаївщини – жертви сталінських репресій.

10. Судові політичні процеси 1930-х рр. в Україні.

11. Євген Коновалець: політичний портрет.

12. Інтегральний націоналізм Дмитра Донцова.

13. Андрій Шептицький – митрополит греко-католицької церкви.

14. “Розстріляне відродження” в Україні.

15. ОУН у 1929-1939 рр.: ідеологія, політичні керівники, методи діяльності.

16. “Мюнхенська змова” і доля Карпатської України.

17. Августин Волошин: життя та діяльність.

 

Питання для обговорення:

1. Порівняйте неп і політику “воєнного комунізму”.

2. Схарактеризуйте основні зміни, що відбулися в Україні в період непу.

3. Чи була альтернатива утворенню СРСР? Чи могла Українська СРР існувати самостійно? Ваші аргументи.

4. Чим були зумовлені методи форсованої індустріалізації?

5. Чому наслідки індустріалізації історики вважають суперечливими і неоднозначними? Які з них Ви віднесете до позитивних, а які до негативних?

6. Які проблеми вирішувала, а які породжувала поява колгоспів? Чим пояснити небажання основної маси селян вступати до них – низькою свідомістю, слабкою агітацією чи економічними факторами?

7. Що спільного і відмінного у причинах і наслідках голоду 1921-1923 рр. і голодомору 1932-1933 рр. в Україні?

8. Яке місце колективізації сільського господарства у рамках курсу на модернізацію економіки? Якби разом з колгоспами існували фермерські господарства, чи зашкодило б це соціалістичній економіці та радянській владі?

9. У чому полягає зміст політики коренізації? Чи тотожні поняття “коренізація” і “українізація”? В яких напрямках найбільше позначилися здобутки українізації?

10. Визначте характерні риси сталінського тоталітарного режиму.

11. Які основні завдання повинен був виконати репресивний апарат? Чи це йому вдалося? Чим можна пояснити масовий характер репресій в Україні?

12. Що таке “розстріляне відродження”? Які фактори зумовили появу цього явища?

13. Схарактеризуйте основні напрямки репресій в Україні.

14. Чому західноукраїнські землі на початку 1920-х років опинилися у складі різних держав? Поясніть, в якій державі і чому українці мали більше свобод – в СРСР, Польщі, Чехословаччині, Румунії?

15. Які передумови виникнення ОУН? Схарактеризуйте сильні й слабкі сторони діяльності ОУН.

16. Проаналізуйте ідеологію ОУН.

17. Чим було зумовлене проголошення автономії, а згодом – незалежності Карпатської України? Чи реальною була можливість утворення цієї держави?

Література:

1. Безотосний М.Г. Опір сталінізму в Україні. 20-30 рр. // УІЖ. – 1993. – № 2-3. – С. 97-105.

2. Васильєв В.Ю. Україна в політиці керівництва СРСР напередодні Другої світової війни // УІЖ. – 2005. – № 1.

3. Васюта І.К. Національно-визвольний рух у Західній Україні (1918-1939) // УІЖ. – 2001. – № 5. – С. 22-42.

4. Даниленко В., Касьянов Г., Кульчицький С. Сталінізм на Україні: 20-30-ті роки. – К., 1991.

5. Журецький Я.І., Шитюк М.М. Освітяни Миколаївщини – жертви репресій сталінізму. – Миколаїв, 1994.

6. Зальмон Б.Й. Православ’я в Україні (1917-1938) // УІЖ. – 2000. – № 3.

7. Ільєнко І. У жорнах репресій. Оповіді про українських письменників (за архівами ДПУ-НКВС). – К., 1995.

8. Калініченко В. Селянське господарство України в період НЕПу: історико-економічне дослідження. – Харків, 1997.

9. Касьянов Г.В.Ідеологія ОУН: історико-ретроспективний аналіз // УІЖ. – 2004. – № 1-2.

10. Котляр Ю.В. Селянство Півдня України: доба нової економічної політики (1921-1929 рр.). – Одеса, 2004.

11. Кульчицький С.В., Мовчан О.М. Невідомі сторінки голоду 1921-1923 рр. в Україні. – К., 1993.

12. Кульчицький С. Комунізм в Україні: перше десятиріччя (1919-1928). – К., 1996.

13. Кульчицький С.В. Зміст радянської українізації // Сучасність. – 1998. – № 9.

14. Кульчицький С.В. Україна між двома війнами (1921-1939 рр.). – К., 1999.

15. Кульчицький С.В. Голод 1932 р. у затінку голодомору-33 // УІЖ. – 2006. – № 6.

16. Кульчицький С.В. Закономірності еволюції радянської влади (короткі тези) // УІЖ. – 2007. – № 6.

17. Кульчицький С.В.Голодомор 1932-1933 рр. як геноцид: труднощі усвідомлення. – К.: Наш час, 2008.

18. Лавриненко Ю.А.Розстріляне відродження: Антологія 1917-1933: Поезія – проза – драма – есей. – К., 2001.

19. Мандрик М. Український націоналізм: становлення в міжвоєнну добу. – К., 2006.

20. Реєнт О.П., Коляда І.А. Україна між двома світовими війнами (1914-1939). Події. Люди. Документи: Нариси історії: Навч. посіб. – К.: Школа, 2004.

21. Смертю смерть подолали: Голодомор в Україні 1932-1933 / Авт. кол.: П.П.Панченко (керівник), М.М.Вівчарик, М.А.Журба та ін. – К.: Україна, 2003.

22. Трагедія століття: голодомор 1932-1933 років на Миколаївщині. – Миколаїв: Вид-во МДГУ ім. П.Могили, 2003.

23. Тригуб П.М. Проведення колективізації на Півдні України: нові факти і підходи // Наукові праці: Науково-методичний журнал. Вип. 2. Історичні науки. – Миколаїв: Вид-во МФ НаУКМА, 2002. – С. 126-135.

24. Ченцов В.В. Політичні репресії в радянській Україні в 20-ті роки. – К., 2000.

25. Шаповал Ю. Україна 20-50-х років: сторінки неписаної історії. – К., 1993.

26. Шипович М.А. Радянське керівництво та літературно-мистецька інтелігенція України: 20-ті роки // УІЖ. – 2000. – № 1.

27. Шитюк М.М. Масові репресії проти населення півдня України в 20-ті – 50-ті роки ХХ століття. – К., 2000.

28. Шитюк М., Бахтін А. Південна Україна: колективізація і голод (1929-1933 роки). – Миколаїв: Аскел, 2007.

29. Шитюк М., Горбуров К. Миколаївщина в голодних 1921-1923, 1932-1933, 1946-1947 роках. – Миколаїв: Вид-во Ірини Гудим, 2007.

30. Якубова Л.Д. Національно-культурне життя етнічних меншостей України (20-30-ті роки): коренізація і денаціоналізація // УІЖ. – 1998. – № 6.

31. Якубова Л.Д. Соціально-економічне становище етнічних меншин в УСРР (20-ті – початок 30-х років XX ст.). – К., 2004.


Читайте також:

  1. V міні – модуль
  2. Високочастотні перетворювачі модульної структури
  3. Друга модульна контрольна робота
  4. Друга модульна контрольна робота
  5. За конструктивними особливостями фритюр-ниці поділяють на секційно-модульні та ті, які входять до комплекту малогабаритного обладнання.
  6. За кредитно-модульною системою
  7. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 1
  8. ЗАВДАННЯ ТА МЕТОДИЧНІ ВКАЗІВКИ ДО МОДУЛЬНОЇ КОНТРОЛЬНОЇ РОБОТИ № 2
  9. Заліковий МОДУЛЬ 1 . Економічна і соціальна географія світу
  10. Заліковий модуль 2. ТЕХНОЛОГІЇ ВЕДУЧИХ ГАЛУЗЕЙ НАРОДНОГО ГОСПОДАРСТВА
  11. Заліковий модуль І. Інституціональна система національної економіки
  12. Заліковий модуль І. Інституціональна система національної економіки




Переглядів: 897

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Семінарське заняття № 2. | Семінарське заняття № 4-5.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.