МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Додаткова14. Воронова Л.К. Фінансове право України. Навч. посіб. – К., 2009. 15. Дмитренко Е.С. Фінансове право України. Загальна частина. Навч. посіб.- К., 2006. 16. Дмитренко Е.С. Фінансове право України. Особлива частина. Навч. посіб.- К., 2007.
1. Поняття і предмет фінансового права Фінансове право- сукупність правових норм, які регулюють відносини в галузі фінансової діяльності. Принципи фінансової діяльності держави: § публічний характер; § розподіл функцій між представницькими та виконавчими органами влади; § пріоритет представницьких органів влади перед виконавчими; § пріоритетність публічних видатків щодо прибутків казни; § фінансування безпеки держави; § єдність фінансової діяльності та грошової системи держави; § міжгалузевий характер; § самостійність; § соціальна спрямованість; § плановість; § гласність та ін. Державні фінанси –цесистема грошових відносин, що виникає разом з появою держави і нерозривно пов’язана з її існуванням та функціонуванням. Види державних фінансів: · централізовані (надходять у розпорядження держави як суб’єкта влади); · децентралізовані( утворюються в усіх галузях народного господарства). Предмет фінансового права України - відносини, що виникають при безпосередньому формуванні, розподілі та використанні централізованих і децентралізованих фондів коштів, які є частиною національного доходу країни і необхідні для функціонування держави. Фінансово-правові відносиниє одним із видів суспільно-правових відносин, що виникають у сфері фінансової діяльності держави та регулюються фінансово-правовими нормами. Суб’єкти фінансових правовідносин - юридичні особи та громадяни. Об’єкти фінансово-правових відносин - це фонди грошових ресурсів. Функції фінансово-правових відносин: • вказують на коло осіб, на яких у конкретний час поширюється дія фінансово-правової норми; • закріплюють конкретну поведінку юридичних осіб і громадян у галузі мобілізації, розподілу і використання фондів грошових ресурсів; • є умовою можливості приведення в дію юридичних засобів забезпечення суб’єктивних прав і правових обов’язків учасників фінансових правовідносин. Особливості фінансово-правових відносин: а) виникають лише у сфері фінансової діяльності держави; б) одним із суб’єктів цих відносин є держава, яка бере участь безпосередньо або через уповноважені нею фінансові або кредитні органи, що зумовлює нерівне положення об’єктів правовідносин; в) об’єктом цих відносин є кошти чи грошові зобов’язання, пов’язані з формуванням, розподілом або використанням фондів грошових ресурсів; г) виникають, змінюються і припиняються не за волевиявленням сторін, а за законом чи іншим нормативним актом. За матеріальним змістом фінансово-правові відносини поділяються на: • бюджетні; • податкові; • у галузі страхування; • у галузі кредитування; • у сфері регулювання грошового обігу та валютного законодавства. Найважливіші рисивідносин предмета фінансового права: а) складаються у сфері фінансової діяльності держави у процесі розподілу і перерозподілу національного доходу; б) об’єктом цих відносин завжди є гроші чи грошові зобов’язання, пов’язані з утворенням і використанням фондів грошових ресурсів.
Читайте також:
|
||||||||
|