Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ВОЛЯ І РЕГУЛЯЦІЯ ПОВЕДІНКИ

МЕТА: НАДАТИ СТУДЕНТАМ ТЕОРЕТИЧНІ ЗАСАДИ ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВОЇ ТА ПОВЕДІНКОВОЇ СФЕР ОСОБИСТОСТІ.

ТЕМА: ЕМОЦІЙНО-ВОЛЬОВА СФЕРА ОСОБИСТОСТІ ТА РЕГУЛЯЦІЯ ПОВЕДІНКИ.

Мельника Вадима

Студента 407 гр. ГМІ

Лекція з психології

ПЛАН:

1. Воля і регуляція поведінки

2. Види і роль емоцій

3. Емоційні стани

4. Вищі почуття людини

КЛЮЧОВІ ПОНЯТТЯ: емоції, поведінка, воля, емоційні стани, стрес, почуття.

Ввів ще Арістотель. У нього воля виступала як чинник, разом з прагненням, здатний змінювати хід поведінки : ініціювати його, зупиняти, міняти напрям і темп.

Ознаки волі :

1) Вольовий акт завжди пов'язаний з докладанням зусиль, ухваленням рішень і їх реалізацією.

2) Воля припускає самообмеження, заборону деяких досить сильних потягів, уміння пригнічувати виникаючі бажання.

3) Воля припускає боротьбу мотивів. За цією істотною ознакою вольову дію завжди можна відокремити від інших.

4) Наявність продуманого плану здійснення дії.

5) Посилена увага до дії, відносно якої проявляється воля.

6) Відсутність безпосереднього задоволення, що отримується в процесі і в результаті його виконання.

7) Якраз наявність морального задоволення через те, що його вдалося виконати пов'язано із здійсненням вольового акту.

Нерідко зусилля волі спрямовуються людиною не стільки на те, щоб перемогти і опанувати обставини, скільки на те, щоб здолати самого себе. Жодна більш менш складна життєва проблема не вирішується без участі волі. Без волі здібності залишалися б пустим звуком.

Воля - це свідома організація і саморегуляція людиною своєї діяльності, поведінки і різних психічних процесів, спрямована на подолання труднощів досягши поставлених цілей.

Вона (воля) забезпечує виконання 2-х взаємозв'язаних функцій - спонукальною і гальмівною і в них же себе і проявляє.

Первинні, або базові, якості волі - сила волі, енергійність, наполегливість, витримка та ін. Вторинні або характерологические - рішучість, сміливість, самовладання, упевненість в собі. Третя група пов'язана з морально-ціннісними орієнтаціями людини. Це - відповідальність, дисциплінованість, принциповість, обов'язковість + що проявляється в праці: діловитість, ініціативність.

Ланки вольового акту :

1. Усвідомлення проблеми.

2. Виникнення потягу, потім бажання.

3. На їх основі йде постановка мети.

4. Боротьба мотивів. Особливо якщо виникає декілька цілей одночасно. Якщо одна цель-это може бути боротьба мотивів відносно засобів її досягнення і вироблення плану дій.

5. Ухвалення рішення. Боротьба мотивів закінчилася, план дій вироблений. Це рішення може бути відразу втілене в життя або дія, що є результатом рішення, а може бути дещо відстрочено. Якщо відстрочено, то виникає:

6. Тривалий намір. Виниклий намір певним чином організовує діяльність в період, що відділяє рішення від виконання. Іноді воно може бути не реалізоване. Систематичне невиконання прийнятих рішень свідчить про слабкої волі людини.

7. Виконання. Тут рішення переходить в дію.

Найважливіші ланки вольового акту - ухвалення рішення і виконання - нерідко викликають особливий емоційний стан, який описується як вольове зусилля. Вольове зусилля - це форма емоційного стресу, активізуючого сознавательные процеси і що створює додаткові мотиви до дії.

Воля бере участь в регуляції практично усіх основних психічних функцій : відчуттів, сприйняття, уяви, пам'яті, мислення і мови. Розвиток цих процесів від нижчих до вищих означає придбання людиною вольового контролю над ними.

Діапазон слабовіллі так само великий. Крайня міра слабовіллі знаходиться за гранню норми психіки. Сюди відносяться абулія і апраксия. Це рідкісні явища, пов'язані з патологією головного мозку. У повсякденному житті слабовілля обумовлена в основному неправильним вихованням. Найбільш типовий прояв слабовіллі - лінь.


Читайте також:

  1. Y. Температура тіла та її регуляція.
  2. АНАЛІЗ ПОВЕДІНКИ СПОЖИВАЧА
  3. Види девіантної поведінки
  4. Види політичної поведінки етногруп, які відстоюють власні інтереси
  5. Види трудової поведінки
  6. Види трудової поведінки.
  7. Визначаючи сутність девіантної поведінки, необхідно зазначити, що вона поділяється на два типи.
  8. Виникнення суб'єктивних прав і юридичних обов'язків — перехід від загальних приписів правових норм до конкретної моделі поведінки конкретних господарюючих суб'єктів.
  9. Внутрішній трудовий розпорядок – порядок поведінки, взаємодії між працівниками на конкретному підприємстві, в установі, організації в процесі здійснення трудової діяльності.
  10. Вправляння – поступове створення умов, в яких учень виконує певні дії з метою вироблення необхідних і закріплення позитивних форм поведінки.
  11. ГОРМОНАЛЬНА РЕГУЛЯЦІЯ М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ




Переглядів: 966

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Провідні тенденції міжнародних відносин на рубежі століть. | ВИДИ І РОЛЬ ЕМОЦІЙ

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.