Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Системи бронювання

5.2.1 Системи бронюванні (резервування). Як відомо, туристським продуктом є комплекс різних послуг мандрівникові, і туристична фірма — реалізатор є лише однією з ланок великого ланцюжка партнерів по організації туру. Швидкість інформації, оперативний зв'язок між ними набувають першорядного значення, тому інформаційним технологіям в туризмі відводиться величезна роль. Системи бронювання авіаквитків почали з'являтися в кінці 50-х років XX сторіччя. У почав 90-х почалося великомасштабне впровадження електронних технологій в готельне господарство, трохи пізніше — в туристичні фірми. Про масштаб сучасних систем бронювання свідчить статистика: у офісах туристичних фірм і авіакомпаній, які цілодобово користуються послугами систем бронювання, встановлено близько 600 тыс. терминалов. Останніми роками комп'ютерні системи бронювання у зв'язку із зростанням масштабів застосування отримали нову назву — Глобальні системи резервування (Global Distribution Systems - GDS).

Комп'ютерні системи резервування активно використовуються регіональними туристичними агентствами — без них, неможливо представити щоденне планування і управління операціями. Слід сказати, що в цілому комп'ютерні системи резервування роблять величезний вплив на всю туристичну галузь. Так близько 90% туристичних агентств в США і Великобританії зв'язано в GDS, оскільки системи резервування надають собою не тільки авіапослуги, але також ночівлі в готелях, оренду автомобілів, круїзні поїздки, інформацію про місце перебування, курси валют, повідомлення про погодні умови, автобусне і залізничне повідомлення. Такі системи дозволяють резервувати всі основні сегменти туру — від місць в готелях і авіаперельотів до квитків в театр і страхових полісів.

Фактично вони складають загальну інформаційну систему, що пропонує найважливіші розподільні мережі для всієї туристичної торгівлі. Одним з'єднанням через модем з серверами, що мають відповідну базу даних, туристичні агентства дістають доступ до інформації про наявність можливих послуг, вартість, якість, час прибуття і відправлення по різноманітному ряду туристичних послуг від своїх постачальників. Більш того, туристичні агентства можуть зв'язатися з цими базами даних для того, щоб зробити і підтвердити своє замовлення. Функціонування і ефективність цих систем вимагають, щоб постачальники туристичних послуг засвоїли, принаймні, мінімальний рівень технології (наприклад, навики роботи з персональними комп'ютерами і використання мережевих ресурсів в туристичних агентствах), щоб діставати доступ до таких систем і бути на них представленими.

Найбільшими комп'ютерними системами резервування на міжнародному ринку туризму є системи Amadeus, Galileo, Worldspan. На сьогодні в Україні працює близько 700 терміналів Amadeus. Середній об'єм бронювання складає близько 100 тисяч сегментів в місяць. У планах представництва — довести до кінця 2010 року об'єми бронювання до 120 тисяч сегментів в місяць, а число терміналів в Україні до 1000. країнським агентствам пропонується 3 варіанти підключення до Amadeus. Перший — телефонна версія Dial Up, що не вимагає додаткового устаткування окрім комп'ютера і модему, підходить для малих агентств з щомісячними об'ємами продажів 200-400 турів.

Середні агентства більше влаштує стандартна версія, що встановлюється в офісі і включає, окрім програмного забезпечення, особливі комп'ютери і принтери для друку квитків, програмне забезпечення. Крупним агентствам, що мають в своєму розпорядженні власні локальні комп'ютерні мережі, встановлюється система клієнт-сервер. Через шлюз, сервер локальної мережі, агентства зв'язуються з центральним сервером Amadeus. Таким чином, кожен термінал агентства має доступ до системи бронювання. Причому плата за підключення до Amadeus кожного подальшого робочого місця вельми незначна. Підписчиками системи резервування Amadeus є такі туристичні оператори як «Тез Тур», «Пегас турістік» «Тур Тес», «Всюду буду», «Мережа магазинів путівок», що горять, «Корал тревел» та ін.

Worldspan вважається за наймолодшу комп'ютерну систему бронювання, проте коріння системи йде дуже глибоко. На сьогоднішній система Worldspan дозволяє зарезервувати авіаквитки 487-ми авіакомпаніях по всьому світу, оформити оренду автомобіля в 45-ти компаніях (що представляють послуги приблизно в 15854 точках миру), замовити номер в одному з 35000 готелів. Система Worldspan вважається за ту, що найдинамічніший розвивається зі всіх систем глобального резервування в світі і вже майже 10 років, як ця система резервування представлена на українському ринку. Сьогодні підписчиками Worldspan є близько 700 агентств в Україні і країнах СНД. Сумарний об'єм бронювання складає близько 70 тис. сегментів в місяць. Із загального числа агентств, підключених в Worldspan, більше 60% працюють з телефонною версією системи — Dial Link. Це достатньо демократична система, оскільки не вимагає виконання жорстких об'ємів бронювання, проте вартість її достатньо висока, близько 800 у.о. за програмне забезпечення, плюс треба заплатити 14 у.о. за кожну годину роботи.

Одна з ведучих GDS в світі — Galileo, лише зовсім недавно відкрило своє представництво в Київі. Проте, дана система є серйозним конкурентом і Amadeus, і Worldspan, оскільки позиції Galileo в світі вельми сильні. Система резервування Galileo — є одній з самих передових систем бронювання в технічному відношенні. Саме Galileo однією з перших надала агентствам Windows-версию системи резервації. Програма Premier дозволяє агентствам повністю автоматизувати роботу по обслуговуванню клієнтів. Наприклад, вести клієнтські бази даних, створювати власні екранні форми і меню, зберігати найбільш запити, що часто повторюються, і т.д.

Залишається додати, що вказані вище системи резервування відрізняються один від одного тільки:

— повнотою і оперативністю видаваної інформації — набором послуг і кількістю власників різних видів ресурсів, що мають угоду з конкретною GDS, і рівнем доступності до їх баз даних;

— зручністю формування запитів на бронювання, доброзичливістю програмного забезпечення використовуваного в GDS і встановлюваному на персональному комп'ютері туристичному агентстві;

— надійністю техніки і засобів зв'язку між агентством і центром обробки даних GDS;

— розміром оплати за користування інформаційними послугами і порядком її формування.

5.2.2 Способи бронювання. Забронювати індивідуальний номер можна безпосередньо з готелем по телефону або через веб-сайт — її власний або такий, що належить бренду даного готелю. Розцінки на загальних туристичних сайтах-порталах можуть бути вищі, або такі ж, — якщо у таких порталів є договір з готелем. То ж відноситься і до посередництва турфирм. Проте варто мати на увазі, що бронювання, здійснене через посередників жорсткіше регламентовано: наприклад, у разі відміни бронювання, що запізнилася, готелі або фірми-посередники вимушені вимагати обов'язкової оплати повної вартості номера або певного відсотка.

Без бронювання, сходу отримати номер в готелі часто буває важко, особливо якщо готель розташовується в жвавому районі, або день доводиться на якісь важливі місцеві заходи, що викликають незвично високу притоку туристів.

При бронюванні важливо указувати деякі особливості, такі як наявність домашніх тварин (деякі готелі категорично не приймають постояльців з тваринами, деякі — за окрему платню), перевага номера для тих, що палять / що не палять (сучасна тенденція крупних брендів веде до повної ліквідації номерів для тих, що палять). Інакше можуть виникнути складнощі при реєстрації в готель, або значні штрафи (напр., за куріння або за незадекларована домашня тварина).

Розглянемо детальніше, як використовуються інформаційні системи в роботі міжнародного туристського бізнесу на прикладі усесвітньої мережі Інтернет - найбільшою з інформаційних систем.

Сьогодні спостерігаються два основні способи використання мережі Інтернет туристськими фірмами:

· реклама туристських послуг і іміджу фірми на власних або чужих Інтернет - сторінках;

· продаж туристських послуг через інтернет - сторінки (Інтернет-магазин).

У першому з вищеописаних випадків мережа Інтернет використовується з метою реклами туристських послуг приблизно так само, як і традиційні ЗМІ. На персональних або чужих Інтернет - сторінках турагентів розміщується інформація рекламного характеру, дається контактна інформація фірми. Для того, щоб придбати туристські послуги, клієнтам необхідно відвідати офіс фірм, провести там оплату і отримати документи, що надають право на отримання відповідних туристських послуг. Переваги використання реклами в мережі Інтернет в порівнянні з традиційними ЗМІ, як правило, полягають в нижчих витратах.

У другому випадку на Інтернет - сторінках туристської фірми приводиться докладний опис послуг, що надаються, і забезпечується можливість заповнення і відправки форми заявки на придбання певного туристського пакету або окремих туристських послуг.

Оброблятися така заявка може двома способами:

У режимі запиту. В цьому випадку заявка приходить по електронній пошті співробітникам туристської фірми, які перевіряють можливість надання запрошуваних послуг у вказані в заявці періоди (наприклад, наявність готельних номерів). У разі можливості надання цих послуг клієнтові про це повідомляють по електронній пошті і пропонують сплатити ці послуги. Оплата, як правило, проводиться за допомогою письмового дозволу на списання грошових коштів з карткового рахунку|лічби| клієнта або за допомогою банківського переказу. Після того, як послуги сплачені, клієнтові висилається документ, підтверджуючий право останнього на отримання замовлених послуг по електронній пошті або факсом.

У режимі реального часу. В цьому випадку після заповнення і відправки форми заявки клієнт протягом декількох секунд отримує інформацію про можливість надання запрошуваних послуг і їх вартості. Це досягається за рахунок того, що відповідне програмне забезпечення дозволяє автоматично відправити запит до системи бронювання, з якою у даної фірми є договір і в яку виробники туристських послуг надають певні квоти останні. За умови можливості надання запрошуваних послуг клієнтові автоматично пропонується або негайно сплатити запрошувані послуги за допомогою однієї з електронних платіжних систем, що працюють в режимі реального часу, або ввести дані банківської карти з тим, щоб гарантувати оплату. Сама оплата в цьому випадку проводиться після прибуття на місце надання (почала надання) самих послуг, наприклад в готель, аеропорт, залізничний вокзал. Після того, як оплата проведена або гарантована, на сервері фірми автоматично генерується документ, підтверджуючий факт операції і висилається клієнтові по електронній пошті. При такому способі реалізації туристських послуг практично повністю зникає особисте спілкування туриста з персоналом туристської фірми. Воно необхідне лише у разі виникнення яких-небудь збоїв у функціонуванні системи бронювання, що працює в режимі реального часу.

Часто як продаж туристських послуг за запитом, так і продаж в режимі реального часу за допомогою Інтернет - сторінок практикуються однією і тією ж туристською фірмою, оскільки не всі види туристських послуг можна забронювати за допомогою систем бронювання, що працюють в режимі реального часу. Окремо узятий турист може, наприклад, забронювати авіаквиток і готельний номер в режимі реального часу, а екскурсійну програму і візову підтримку отримати за запитом.

5.3 Системи автоматизації документообігу

Сьогодні, коли серед найважливіших досягнень сфери туризму стала її комп'ютеризація, комп'ютерна революція, що трапилася, в туризмі одночасно придбала характерні нею особливості, на які варто звернути увагу. Кожна з них розповідає про застосування комп'ютерів у сфері управління, прямо або побічно дає рекомендації менеджерам туристських компаній, які зіткнулися з труднощами в застосуванні комп'ютерних технологій. Обширний діапазон, що існує сьогодні, економічно перспективних комп'ютерних програм (Voyage Office Pro, Turwin-MultiPro, Едельвейс, 1С Підприємство-Готель і ін.) доступний більшій частині туристських підприємств, часто обмежується недостатньою підготовкою персоналу, що безпосередньо працює з комп'ютерами, а також недостатньою ініціативністю керівної ланки.

Разом з тим, керівники туристичних підприємств вже почали усвідомлювати, що для найбільш плідного використання комп'ютерних технологій в майбутньому необхідно підвищувати рівень кваліфікації співробітників вже сьогодні, а також інформувати співробітників про обширні можливості комп'ютера. Очевидно, що використання інформаційних технологій дозволяє підняти якість обслуговування клієнтів, оскільки менеджери дістають можливість швидше і точніше реагувати на запити клієнта - кожен з них може вивести на екран свого комп'ютера різну інформацію про тури, про гостей, заповнюваної готелів, авіаперельотах і так далі.

Варто відзначити, що існуюче програмне забезпечення управління туристською діяльністю дозволяє вирішувати різні завдання, якось складання бізнес-плану, ефективну компоновку передбачуваних турів або скажемо управління готелем при тому, що керівник має можливість коректувати найрізноманітніші чинники за допомогою комп'ютера. Дані програми дозволяють економити час, підвищують якість проекту, але необхідно пам'ятати, що тільки правильне застосування електронної версії дає позитивні результати.

Наприклад, програмний комплекс «Само» найбільш відомий серед українських туристичних фірм. З ним і його модифікаціями працюють безліч туристських підприємств в різних містах України Умовно робочі функції комплексу можна розбити на шість груп: ведення турів, робота з клієнтами, ведення платежів, підтримка довідників, підготовка вихідних документів, сервісні режими. Розділ «Тури» дозволяє самостійно пакетувати програми (транспорт + мешкання + додаткові послуги) для туроператорів або заносити в базу даних готові операторські програми для агентств.

Клієнтська частина програми дозволяє вести базу даних туристів, виконувати прийом замовлень і розрахунок вартості туру з урахуванням індивідуальних і групових знижок. Бухгалтерський розділ програми дозволяє автоматично готувати всі види платіжних документів (прибуткові і витратні касові ордери, рахунки-фактури та ін.). Комплекс «Само-тур» може працювати в зв'язці з бухгалтерською програмою «Парус». Невід'ємна частина будь-якої комп'ютерної агентської програми — довідкові бази даних. «Само-тур» підтримує близько 20 різноманітних довідників (клієнтів, готелів, перевізників, фірм-партнерів, посольств і так далі). У режимі «вихідні документи» комплекс дозволяє автоматично отримувати як стандартні форми — різні списки груп (на тур, в авіакомпанії, на екскурсії), ваучери, турпутівки .(у тому числі і форми ТУР-1), анкети в посольства (на бланках посольств), так і створювати за допомогою генератора звітів свої необхідні форми. Дуже корисні в практичній агентській роботі сервісні функції «Само-тур»: виведення графічної статистики (наприклад, про продаж того або іншого туру, відбору інформації, що цікавить, по будь-яких критеріях), ведення системного журналу, архівація даних та ін.

Оформлення заявок можна прискорити, якщо використовувати пропозиції туроператорів отримані з Інтернет. У даному варіанті можна підібрати турпакет для оформлення заявки використовуючи критерії: дати поїздки, категорія готелю, тип розміщення, термін поїздки, туроператор, ціна. На основі вказаних послуг в картці замовлення визначається їх сумарна вартість, далі ведеться статистика по оплаті замовлення (оплачувати дозволяється поетапно). Залежно від внесеної суми кожному замовленню привласнюється статус визначуваний з набору: «Замовлений», «Сплачений» або «Неоплачений». Відразу після оплати можна роздрукувати Прибутковий ордер (Рахунок), Договір або Путівку. Даний комплекс дозволяє формувати і відправляти заявки на бронювання турів (готелів) туроператорам, і також автоматично отримувати підтвердження броні.

Наступна програма даного огляду — «Turwin MultiPro». Програма була вперше представлена комп'ютерною фірмою «Арімсофт» в 1995 р. З тих пір вона пройшла обкатку в багатьох українських туристичних фірмах як в агентських, так і туроператорских і в готелях. «Turwin MultiPro» забезпечує функціональні можливості, які дозволяють швидко і ефективно управляти туристичною фірмою, реагуючи на стрімкі зміни попиту і пропозицій, що дозволяє досягти кращих результатів за коротший час, чим раніше. Цінність «Turwin MultiPro» для туристичної фірми полягає і за рахунок інтеграції з офісним пакетом програм MS Office, при цьому ефективність використання персональних комп'ютерів в локальній мережі компанії підвищується у декілька разів.

Зручність програми і в тому, що користувач може самостійно і достатньо легко — оскільки «TurWin» працює в середовищі Windows — створювати новий вигляд документів і вихідних звітів. Причому всі формовані документи можна виводити на принтер, факс-модем або одним натисненням клавіші пересилати для подальшої обробки в такі програми, як Word, Excel. У стандартному постачанні присутні до десяти типових вихідних документів. Окрім цього, вартість програми включає безкоштовну розробку трьох вихідних документів за бажанням покупця. «Turwin MultiPro» має зручний і наочний інтерфейс (за типом стандартних віконець Windows), що дозволяє швидко знатися на даних, що виводяться, навіть людині, що не дуже знається на комп'ютері.

Основні можливості «Turwin MultiPro» полягають в наступному:

— Можливість створення довідників по будь-якому сегменту туристичного продукту;

— Формування турів по одній країні або по країнах. Автоматичне формування турпакетів і друк прайс-листа. Оформлення замовлення. Контроль завантаження рейсів і готелів;

— Необмежене число документів, що виводяться. Вбудований генератор звітів;

— Строгий облік руху грошових коштів, друк основних бухгалтерських документів (рахунки, рахунки-фактури, прибутковий касовий ордер, касовий звіт і ін.);

— Надійна робота в локальній мережі (кількість робочих місць не обмежена);

— Органічне використання сумісне з програмами, що входять в комплект «Microsoft Office».

Програма «Turwin MultiPro» одночасно є і мережевою та для індивідуального користувача. Достатньо лише вказати в якому режимі доступу, відкривати файли даних і де вони фізично знаходиться (на якому-небудь диску комп'ютера або на диску сервера мережі) і програма сама використовуватиме переваги індивідуального користувача або мережевого обміну даними. При цьому вартість програми не залежить від кількості комп'ютерів в мережі.

5.4 Використання Інтернет в області туризму

Не дивлячись на те, що багато туристичних агентств все ще скептично відносяться до Інтернет, плюси від використання всесвітньої комп'ютерної мережі стають все більш очевидними. Ті українськи туристичні агентства, які підключилися до Інтернет, вже оцінили її інформаційні можливості, оскільки Інтернет пропонує величезна кількість необхідною в роботі туристичних агентств інформації — від адрес готелів і розкладів авіарейсів до візових і митних правил і пропозицій російських і зарубіжних туроператорів. Причому будь-який за об'ємом — від прайс-листів до цілих каталогів. Важливо, що інформація в Інтернет доступна користувачам — агентствам або клієнтам 24 години в добу і 7 днів в тиждень.

Був час, коли ніхто не міг припустити, що в 1961 р. чоловік вийде в космос, що комп'ютери зможуть скорочувати роботу, що продовжується декілька років, до декількох секунд, що наука і технології застосовуватимуться в таких масштабах, як зараз. У цей період в найбільш розвинених країнах загальні інвестиції зростали менш, ніж на 3 %, але вкладення в дослідження і розробки зросли до 6-15 % у рік. Туризм виявився одним з секторів економіки, де сучасні комп'ютерні технології почали приносити великий прибуток. Це системи бронювання і резервування готелів, авіаквитків, квитків на інші транспортні засоби, круїзів і так далі Сьогодні такі найбільші системи, як Аmаdeus, Gabriel|, Sabre|, Word| Span|, Apollo| та інші мають свої представництва в Інтернет. Крім того, Інтернет-технології дозволяють туристським фірмам економити колосальні засоби за рахунок скорочення витрат на міжнародні телефонні розмови і розсилку факсів.

Наприклад, вартість посилки однієї сторінки факсу до Туреччини складає близько 2,5 дол. (вартість 1 хвилини) і 0,1 дол. — за ту ж сторіночку по E-mail. Є інший спосіб використання каналів E-mail: зняти поштову скриньку електронної пошти за 5 дол. в місяць і приймати необмежену кількість інформації за плату від 1 (по Україні і країнам СНД) до 5 (по всьому світу) центів за кілобайт. З урахуванням вартості реєстрації (20 дол.) через фірму «Relcom» витрати подібного роду можуть бути понижені більш ніж в 25 разів, а в деяких випадках, при хорошій організації роботи і умілому виборі найбільш відповідних систем, — в 100 і більше разів.

З року в рік все більше і більше турфірм користуються системами бронювання і резервування готелів і авіаквитків. Такі системи дозволяють бронювати місця в готелях всього світу, отримувати свіжу інформацію про умови бронювання, ціни, знижки за мінімальний час, не виходячи з офісу. Раніше на це витрачалося значно більше часу і грошей. Система Alean — проект, що з'явився в російськомовному Інтернеті, використовуючи глобальну комп'ютерну мережу, об'єднав тур-агентов, туроператорів, а також об'єкти розміщення в єдину технологічну мережу, що дозволяє безпосередньо бронювати місця в підприємствах розміщення різних регіонів: Крим, Карпати і т.п.

Система оснащена зручною інформаційною пошуковою системою, що дозволяє відповісти практично на будь-яке питання клієнта за декілька секунд. Зміни в будинках відпочинку і пансіонатах відразу вносяться до системи. Дані про наявність місць оновлюються після кожного бронювання автоматично, що особливо важливе в пік сезону. Агентства, що входять в систему, користуються вже останньою, свіжою інформацією, а не торішнім буклетом. Учасникам системи Alean не вимагається спеціального дорогого програмного забезпечення, тому що вона заснована на стандартних технологіях мережі Інтернет. Інший приклад — система Worldhotel, що дозволяє бронювати готелі по всьому світу, і система ABC Travel Center, що містить інформацію про авіакомпанії, віртуальні агентства з продажу квитків, розклади поїздів і схеми метро різних міст миру, а також інформацію про оренду машин, круїзах і багато що інше. Нерідко в подібних системах можна купити путівку, що горить, або авіаквиток на 10-50 % дешевше. Це приводить до того, що тепер навіть крупні, останнім часом стійкі і успішні організації вносять істотні зміни у філософію довгострокового планування.

 

5.5 Концепція використання інформаційних технологій в розвитку туризму

Враховуючи постійно змінні умови науково-технічного прогресу, бізнесу слід постійно підстроюватися для пристосування до зовнішніх умови. Саме у цьому контексті слід трактувати поняття «реинжениринг» бізнесу, яке визначається як «фундаментальне переосмислення і радикальне перепроектувало ділового процесу для досягнення корінних поліпшень в головних сьогодні показниках діяльності, таких як вартість, якість, послуги і швидкість». Інформаційні технології, це те, що дає реальну можливість для реинжениринга і отримань вагомих конкурентних переваг.

Очевидно, що використання потенціалу технологій для зміни бізнес-процесів компанії і істотного випередження конкурентів не є одноразовою подією. Потрібні прагматичний погляд і творче мислення, щоб розгледіти потенційні можливості технології, яка спочатку може здаватися такою, що не має очевидного застосування в операціях компанії, або побачити, окрім очевидних, також новаторські сфери застосування інформаційної технології. Якщо підприємства туризму хочуть добиватися успіху в епоху постійних технологічних змін, то їм потрібно розглядати здатність використанні інформаційних технологій як одне з ключових умінь.

Застосування інформаційних технологій вимагає серйозних інвестицій, які необхідно використовувати для досягнення стратегічних цілей, уміти оцінювати і контролювати витрати, застосовувати напрацьовані методи підвищення ефективності їх використання. Загальних рекомендацій по кожному конкретному приводу дати неможливо. Важливе інше — зрозуміти загальну методологію, філософію, яка, по-особливому заломлюючись в кожному конкретному бізнесі, дозволить витягувати з інформаційної технології те унікальне, що вона дає — лідерство на світових ринках. Технологічна гонка не всім під силу, тому пропонується безліч способів підвищення ефективності роботи інформаційних систем: орієнтація на кінцевих користувачів, самостійна розробка прикладного програмного забезпечення, передача своїх інформаційних ресурсів компаніям, що спеціалізуються на обробці інформації і тому подібне

Стратегічна мета інформаційних технологій — сприяти менеджменту організації реагувати на динаміку ринку, створювати, підтримувати і заглиблювати конкурентну перевагу. Виконання цього завдання вимагає побудови інформаційно-технологічних систем, які мають наступні атрибути:

а) максимальна доступність — кожна людина може дістати доступ до ІТ ресурсам у будь-який час і з|із| будь-якого місця;

б) будь-який інформаційний об'єкт має бути доступний одночасно багатьом;

в) маневреність додатків — необхідний перехід до мережевої архітектури, що приводить до серйозних змін в організації і роботі ІТ відділів.

Індустрія туризму є одним з найбільших споживачів телекомунікаційних технологій, і має в своєму розпорядженні один з найбільш високих рівнів комп'ютерної оснащеності на діловому світі. Частково це витікає з природи інформації, яка використовується в індустрії подорожей. По-перше, ця інформація дуже чутлива до часу, оскільки дуже часто міняються різні дати — події, розклади і тому подібне По-друге, інформація про туристські продукти має бути своєчасно доступна з|із| різних точок земної кулі. По-третє, туристський продукт складається з великої кількості складових — транспорт, мешкання, розваги — які також вимагають швидкої доставки інформації для координування їх задовільного постачання.

Найбільшими і найбільш важливими інформаційними системами в індустрії подорожей є комп'ютерні системи резервування (GDS). Вони забезпечують доступ до інформації по плануванню подорожей і резервуванню для більшості секторів індустрії, включаючи мешкання, круїзи, транспорт, тури, обмін валют і розваги. На відміну від GDS, системи резервування готелів і оренди автомобілів не можуть бути використані турагентом безпосередньо, а тільки опосередковано через комп'ютерні системи резервування авіаліній або по телефону. Маркетинг послуг турагентств забезпечується при використанні системи телемаркетингу. Для роботи з оперативними аспектами бізнесу туристські компанії застосовують системи офісної підтримки. Електронні мережі, зокрема Інтернет, в даний час надають не тільки можливість отримання певної інформації про туристські продукти, але і проводити бронювання місць на авіалініях, готелях і так далі

Поза сумнівом, що розповсюдження інформаційних технологій в туризмі залежить від ряду додаткових соціокультурних, економічних і політичних чинників. Самі по собі інформаційні технології не можуть створювати «нові комбінації» туристських послуг. Тільки з'єднання технологій з рядом соціальних, інституційних, соціо-політичних і культурних чинників приведе до створення нових комбінацій товарів і послуг, методів, ринків і так далі Використання телекомунікаційних мереж і все більш дружні інтерфейси сприяють тому, що комп'ютерні системи стають доступні безпосередньо мандрівникові. У разі, коли система правильно застосовується, ІТ забезпечують висока якість обслуговування, тим самим, більшою мірою задовольняючи вимогам клієнтів. Проте потрібна підтримка певної рівноваги між високою технологічністю і належною особистою увагою.

Розглядаючи роль інформаційних технологій у сфері регіонального туризму, слід пам'ятати, що передбачувані розробки і плани розвитку туризму повинні давати відповіді на наступні питання:

1) як слід оцінити стан туристської сфери і основні проблеми її розвитку;

2) які основні напрями туризму понад усе відповідають інтересам регіону, куди і в що найефективніше вкладати гроші;

3) як поліпшити імідж і збільшити привабливість регіону для туристів;

4) як за рахунок розвитку туризму стимулювати соціально-економічний розвиток регіону.

Підводячи підсумки, відзначимо, що в цілому туризм, найбільш галузь, що нестримно розвивається, для розвитку якої були вдало складені практично всі аспекти, багатьом ризикує в світлі політичних подій в Европе, натягнула міждержавних відносин. Але як видно з історії часто навіть військові дії не зупиняють туристів, теракти лише зменшують число охочих в'їхати, збільшує охочих негайно виїхати, але більшість вважає за краще не відступати від намічених планів на відпочинок, а також збільшення вартості страховки. Але сподіваюся, незабаром будуть знайдені компроміси, і мирно врегульовані спірні питання. Стосуючись же технічної сторони розвитку туризму, винахід і впровадження автоматичних систем, у тому числі і Інтернет, спрощують всю систему роботи туристських підприємств з клієнтами і іншими організаціями.

У сфері інформаційних технологій не припиняються дослідження, по колишньому ведуться інноваційні розробки, упроваджуються нові технології, не кажучи про софтвер, меж досконалості якому просто немає. Мало яка АСУ відповідає всім вимогам якості, надійності, стійкості, практичності, зручності - велике поле для діяльності програмістів, але більшість організацій віддають перевазі вже апробовані системи і програми. Наприклад комп'ютерна система бронювання Amadeus, представлена на українському ринку з 1993 р., і продовжує успішно виконувати покладені функції. Інша відома система - Worldspan, представлена на українському ринку з 1994 р., робить ставку на розвиток Інтернет-технологій. У числі основних поширюваних програмних продуктів - інтегровані з глобальною мережею системи Gateway Plus і Wave. А ось Sabre, що входить в трійку провідних глобальних систем бронювання поки що не планує активного розповсюдження в Україні. Найбільшого поширення система набула в США. Galileo International надає можливість турагентам в більш ніж в 47000 точках продажу в 121 країні миру діставати доступ до інформації за розкладом і тарифами, наявністю вільних місць, а також бронювати авіаперевезення, номери в готелях, автомобілі, круїзи і виписувати квитки, працює в Україні з 1999 р.

 

Контрольні питання та завдання

1. Що таке інформаційні технології?

2. Які основні етапи пройшло впровадження інформаційних технології в діяльність туристської індустрії?

3. Що таке системи бронювання та глобальні системи резервування?

4. Якіми системами резервування є найбільшими?

5. Чим відрізняєть „жорстке” бронювання від „м’якого”?

6. Які основні данні надаються під час бронювання?

7. Які два основні способи використання Інтернету сьогодні спостерігаються? Дайте їх характеристику.

8. Що таке системи автоматизації документообігу?

9. Що таке автоматизовані системи управляння?

 

Рекомендовані джерела

1. Байлик С. И. Гостиничное хозяйство. Организация, управление, обслуживание: учеб. пособ /С. И. Байлик. – 2-е изд., перераб и доп. - К.: Дакор, 2006. – 288 с.

2. Браймер Р. Основы управления в индустрии гостеприимства / Р. Браймер. – М.: Аспект Пресс, 1995.

3. Быстрянцев С., Кузнецова Г. Информационные технологии в рекламе туристского продукта / С. Быстрянцева, Г. Кузнецова // Конкуренция и рынок. – 2002. – № 2 (13).

4. Основы туристской деятельности: учебник / [Г.И. Зорина, Е.Н. Ильина, Е.В. Мошняга и др.] ; сост. Е.И. Ильина. – М.: Советский спорт, 2004.-200 с.

5. Родигин Л.А. Информационные технологии в гостиничном и туристском бизнесе / Л. А. Родиген. – М.: РМАТ, 1999. – 138 с.

6. Саак А.Э. Маркетинг в соціально-культурном сервисе и туризме / А.Э. Саак, Ю.А. Пшеничных. – СПб.: Питер, 2007. – 480 с.

7. Скопець М.М. Інформаційні системи і технології маркетингу в туризмі: навч. посібн. / М.М. Скопець, М.К. Сукач. – К.: каравела, 2010. – 336 с.

8. Уокер, Джон Р. Управление гостеприимством. Вводный курс: учебник [для студ. вузов] Р. Джон Уокер; пер. с англ. – М.: Юнити-Дана, 2006. - 880 с.


 


Читайте також:

  1. I. Органи і системи, що забезпечують функцію виділення
  2. I. Особливості аферентних і еферентних шляхів вегетативного і соматичного відділів нервової системи
  3. II. Анатомічний склад лімфатичної системи
  4. IV. Розподіл нервової системи
  5. IV. Система зв’язків всередині центральної нервової системи
  6. IV. Філогенез кровоносної системи
  7. POS-системи
  8. VI. Філогенез нервової системи
  9. Автокореляційна характеристика системи
  10. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ ДИСПЕТЧЕРСЬКОГО УПРАВЛІННЯ
  11. АВТОМАТИЗОВАНІ СИСТЕМИ УПРАВЛІННЯ ДОРОЖНІМ РУХОМ
  12. Автоматизовані форми та системи обліку.




Переглядів: 13435

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.018 сек.