Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






АНГЛІЙСЬКИЙ ТЕАТР ЕПОХИ РЕНЕСАНСУ

Література зрілого відродження.

Ренесансний театр в різних країнах Західної Європи мав свої індивідуальні особливості, міцно вписані в соціокультурний аспект розвитку своєї країни. Найбільш цікаво і показово ренесансний театр розвивався в країнах Західної Європи, причому основні лінії розвитку мають між собою дуже мало спільного. До Англії Відродження прийшло пізно, але було дивовижно могутнім. При цьому англійський Театр «Глобус». Фрагмент гравюры Вішера «Краєвид Лондона». 1606-1614 рр.

Ренесанс був саме театральним. Ніколи – ні раніше, ні після – англійське театральне мистецтво і європейський театр взагалі не створювали подібних шедеврів. Театр в Англії був як би місцем народного зібрання. Це — своєрідний демократичний «парламент» XVI століття. Серед театральних глядачів були селяни, що приїхали на ринок, матроси, корабельні і канатні майстри з лондонського порту, ткачі, механіки. Відвідували театр і джентльмени, урядовці, купці (іноді була, приховуючи особу під маскою, сама «королева Бесс» — Єлизавета).

Але більш усього драматургу доводилося зважати на простий народ, який живо реагував на гру акторів то галасливим схваленням, то криками обурення. І ця публіка примусила служити їй не тільки малоосвічених вигадників — напівпоетів-напівремісників, але і письменників типу Крістофера Марло і Бена Джонсона, що належали до так званої групи «університетські розуми».

Театри для широкої публіки будувалися в Лондоні переважно за межами Ситі, тобто – за межами юрисдикції лондонського муніципалітету. Це пояснювалося пуританським духом міських властей, що вороже ставилися до театру взагалі. За короткий час, починаючи з 70-х років, в Лондоні з'являється значне число публічних і приватних театрів («Лебідь», «Глобус», «Червоний Бик» та ін.). Відмінність між ними полягала в розподілі прибутків: перші належали пайовикам акторського колективу, другі — приватним власникам.

Театр мав вигляд величезного колодязя, без даху і елементарного комфорту. Вистави давалися вдень, тому штучного освітлення не існувало. Місткість залу для глядачів в так званих публічних театрах була значною — від 1500 до 1800 чоловік. Навкруги «партеру» йшли три яруси лож — більш дорогі місця для багатої публіки. Близько 1596 року з'явився звичай садити знатних відвідувачів з боків сценічного майданчика. Цей майданчик, знаменита «шекспірівська сцена». У деяких театрах, наприклад в «Лебеді», він видавався мисом в зал для глядачів.

Сцена ділилася на передню і задню; у свою чергу задня сцена ділилася на нижню і верхню. Різні частини сцени мали різне призначення: авансцена зображала всяке відкрите місце: поле, площа перед замком, міську вулицю, зал в палаці і т. д.; задня частина сцени, відгороджена завісками, позначала закрите приміщення: кімнату, келію, склеп; верхня частина задньої сцени позначала будь-яке місце, підведене над рівнем ґрунту, у тому числі — спальню, яка влаштовувалася в англійських будинках в другому поверсі (звідси сцена біля балкона в «Ромео і Джульєті»). Нарешті, актори в окремих випадках могли використовувати також і верхню сцену, коли треба було зобразити міську стіну, дозорного на кріпосній башті або на щоглі.

Завіси не було, тому на очах біля глядачів розставлялася примітивна бутафорія: два штучні дерева указували на те, що дія відбувається в лісі, сірі чотирикутники з чорним хрестом позначали вікна і, отже, дія, відбувається в будинку. Все доповнювалося фантазією глядачів, і драматург повинен був допомогти їм, будуючи діалог так, щоб вони із самого початку могли упізнати місце і час дії. Поет повинен був також враховувати, що навіть звиклий до умовностей театру глядач не потерпить, якщо убиті і померлі на їх очах герої трагедії піднімуться після закінчення спектаклю і самі підуть з сцени. В таких випадках була необхідна поява особи, яка не пов'язана з ходом дії, але дає наказ понести небіжчиків (такий, наприклад, Фортінбрас в «Гамлеті»). У англійському театрі цього часу жіночі ролі виконувалися чоловіками.

Все це показує, що зовсім не складність і багатство сценічного оформлення приваблювали публіку. Вона йшла в театр для того, щоб почути живе слово, оскільки драматургія ставила насущні питання сучасності. В особі легендарного або історичного персонажа глядач бачив тип, узятий з самого життя, а в створених фантазією драматурга колізіях — конфлікти, що стояли були актуальними.

Сценічне мистецтво з любительського поступово перетворюється на професійне. Виникають трупи акторів, що вели спочатку бродяче існування. Вони переїздять з міста в місто, даючи вистави на ярмарках і в готельних дворах. Стало розвиватися меценатство. Представники багатих аристократичних родин приймали акторів до складу своєї челяді - це давало їм офіційне громадське становище, хоча і надзвичайно низьке. Актори вважалися слугами якого-небудь вельможі. Це становище акторів і зафіксувалося в назві труп – «Слуги лорда Камергера», «Слуги лорда Адмірала», «Слуги лорда Хендсона». Коли на престол вступив Яков I, право протегувати трупам було надано тільки членам королівської сім'ї. Відповідно трупи були перейменовані в «Слуг його величності Короля» або «Слуг його високості Наслідного принца» і т.д.

Кожна трупа мала своїх драматургів, що писали для неї п'єси. Зв'язок авторів з театром був дуже тісним. Саме автор роз'яснював акторам як слід ставити п'єсу. Матеріальне положення драматургів, що жили тільки на літературний заробіток, було досить важким. Актор-пайовик і драматург Шекспір зміг добитися більш сприятливих умов для своєї творчості. Крім того, у нього були покровителі. Але в цілому праця драматурга цінувалася низько і оплачувалася погано.

При цьому англійському театру доводилося відстоювати своє право на існування як супроти суворої цензури держави, органом якого стала реформована церква, так і супроти недоброзичливості благочестивих пуритан, які, засуджуючи неробство і розваги, відкидали разом з ними і видовища. Безліч памфлетів була направлена супроти цієї «грішної забави».

 


Читайте також:

  1. Англійський економіст У. Бріджез пропонує модель організаційних змін за такими напрямками.
  2. Англійський національний стереотип.
  3. Англійський реалістичний роман останньої третини ХІХ століття
  4. Англійський сад - нове слово в європейській парковій культурі.
  5. Англійський фахівець з паблик рилейшнз Сэм Блэк ділить кризи на «відоме невідоме» і «невідоме невідоме».
  6. Архітектура Грецького театру
  7. Б ) Філософія епохи схоластики
  8. Види театру. Види театрального спектаклю.
  9. Визначні художні феномени, епохи і стилі ХІХ ст.
  10. Виховання й шкільна освіта в державах Стародавньої Греції. Освіта епохи еллінізму
  11. Гуманізм епохи Відродження і проблема унікальної індивідуальності. Людина як творець самої себе




Переглядів: 5535

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ОЦІНКИ ДІЯЛЬНОСТІ МАС-МЕДІА | ТВОРЧІСТЬ ШЕКСПІРА ЯК ВЕРШИНА І ПІДСУМОК АНГЛІЙСЬКОЇ ДРАМАТУРГІЇ ВІДРОДЖЕННЯ.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.