МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Компоненти готовності майбутнього вчителя початкових класів до застосування інноваційних педагогічних технологій.План ПЛАН ЛЕКЦІЇ Тема: 7 Готовність вчителя початкових класів до організації процесу інтерактивного навчання ЛЕКЦІЯ Кафедра _теорії і методики початкової освіти Ім. Василя Стефаника МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Паралельні синтаксичні конструкції. Основними видами синтаксичних синонімів є такі: а)двоскладні речення з дієприкметниковим присудком і односкладні з формою на -но, -то. Виставка розгорнута в краєзнавчому музеї. Виставку розгорнуто в краєзнавчому музеї; б) дієприслівникові звороти і підрядні речення. Читаючи протокол допиту, свідок повинен простежити, щоб його відповіді були записані якомога точніше. Коли свідок читає протокол допиту, він...; в)підрядне речення і дієприкметниковий зворот. Акти оформлюються комісією, що її створює керівник підприємства. Акти оформлюються комісією, створеною керівником підприємства; г) обставини і дієприслівникові звороти. Після закінчення роботи колектив повинен подати Замовнику звіт про використання матеріально-технічних ресурсів. Закінчивши роботу, колектив повинен подати Замовнику звіт про використання матеріально-технічних 6. Узгодження присудка з підметом. Для правильного оформлення висловлювання важливо насамперед узгодити присудок з підметом. Для цього треба знати кілька правил:
Прикарпатський національний університет Педагогічний інститут "ЗАТВЕРДЖУЮ" Завідувач кафедри _____________________________ ________ __________________ (підпис) (прізвище, ініціали) “___”____________ 200_ року
Навчальний час __2__ годин(и) Для слухачів (курсантів, студентів) __________________________________ (назва Навчально-наукового інституту, факультету)
Обговорено та ухвалено на засіданні кафедри “___” _____________ 200_ року, протокол № ____.
Івано-Франківськ 1. Поняття готовності до інноваційної діяльності. 2. Компоненти готовності майбутнього вчителя початкових класів до застосування інноваційних педагогічних технологій. 3. Принципи інноваційної діяльності.
1Педагогічні технології: Навч. посібник /О.С.Падалка, А.С. Нісімчук та інш.‑ Київ, „Укр. енциклопедія", 1995.‑ 254с. 2.Питюков В.Ю. Основы педагогической технологии: Учебно-практическое пособие.‑ М.: Гном-Пресс, 1999.‑ 192 с. 3.Підласий І.П. Практична педагогіка або три технології .‑ Київ.: Вид. Дім „Слово",2004.‑ 616с. 4. Подмазин С.И. Личностно-ориентированное образование: Социально-философское исследование.‑ Запорожье: Просвіта, 2000.‑ 250 с. 5. Прокопенко І.Ф., Євдокимов В.І. Педагогічна технологія: Посібник.‑ Харків: Основа, 1995.‑ 105с. 6. Савченко О.Я. Дидактика початкової школи. ‑ К., 1997. ‑ 415 с. 7. Смирнов С.А. Педагогика.‑ М., 2001.‑ 246-270с. 8. Старовойт Л.В. Модульна система у професійному навчанні //Рідна школа ‑ 1997.‑ № 5.‑ С.21-23. 9. Сучасна вища школа: психолого-педагогічний аспект / За ред. Н.Г. Ничкало.‑ К., 1999.‑ 450с. 10. Технології неперервної освіти: проблеми, досвід, перспективи розвитку: Збірник статей до традиційної IV Всеукраїнської науково-практичної конференції.‑ Миколаїв: МФ НаУКМА, 2002.‑ 336с. 11. Український педагогічний словник.‑ Київ: Либідь, 1997.‑ 376с. 12. Форми навчання в школі: книга для вчителя./ За ред. Ю.І.Мальованого.‑ Київ.:Освіта, 1992.‑ 134с. 13. Хуторской А.В. Современная дидактика.‑ С.-Петербург, 2001.‑ 301с. 14. Чередов И.М. Система форм организации обучения в советской общеобразовательной школе.‑ М., 1987. – 178с. 15. Ярошенко О.Г. Групова навчальна діяльність школярів: теорія і методика. – К.:Партнер,1997. – 208с. 16. Підготовка майбутнього вчителя до впровадження педагогічних технологій: Навч. посіб. / За ред. І.Зязюна.- К.,2003. – С.157. Ключові слова: інновація, інноваційна діяльність, готовність до інноваційної діяльності.
Сучасний розвиток України, соціально-економічні перетворення в ній, процеси глобалізації та інформатизації суспільства визначають нові напрями і пріоритети освітньої галузі . В Національній доктрині розвитку освіти в XXI столітті ставляться нові вимоги до професійних і особистісних якостей вчителя, і, зокрема до його готовності щодо застосування нових педагогічних технологій та дотримання принципів гуманістичної освіти: спрямованість на особистісний розвиток і саморозвиток учня, індивідуалізація та диференціація навчання, особистісно-діяльнісний підхід до навчання, тощо [2,3]. Розв`язання цих завдань передбачає спрямованість навчально-виховного процесу у ВНЗ на удосконалення підготовки вчителів початкових класів, рівня володіння кожним з них інноваційними педагогічними технологіями. Однією з умов успішності педагога як професіонала є готовність до інноваційної діяльності. Успішність підготовки майбутніх вчителів до застосування інноваційних педагогічних технологій передбачає, що студент усвідомлює практичну значущість різних інновацій у системі освіти як на професійному так і на особистісному рівнях. Однак уведення майбутнього педагога в процес застосування інноваційних педагогічних технологій часто відбувається без урахування його теоретичної та особистісної готовності. Дослідженню даної проблеми приділяється належна увага, зокрема таким її аспектам як: професійно-педагогічна підготовка учителя (І.А. Зязюн, Н.В. Кузьміна, В.О. Сластьонін, О.М. Пєхота та ін.); характеристика особистості, закономірності її становлення та розвитку, роль навчання у процесі особистісного становлення (О.О. Бодальов, Л.С. Виготський, В.В. Давидов, Г.С. Костюк, С.Д. Максименко, В.О. Моляко, С.Л. Рубінштейн та ін.); закономірності, принципи, форми і методи дидактичного процесу (А.М. Алексюк, Ю.К. Бабанський, В.І. Бондар, І.Ф.Харламов, М.Д. Ярмаченко та ін.); сучасні методичні положення про технології навчання та інноваційні педагогічні технології (В.П. Беспалько, М.В. Кларін, Н.Г. Ничкало, Г.К. Селевко, С.О. Сисоєва, О.М.Пєхота та ін.); проблемам іінформатизації освіти (Б.С. Гершунський, М.І. Жалдак, Є.І. Мащбиць, В.М. Монахов, О.П. Єршов та ін.). Аналіз психолого-педагогічної літератури показав, що у визначенні поняття і компонентів готовності майбутніх вчителів початкових класів до застосування інноваційних педагогічних технологій існують різні підходи. Зокрема С. Яшанов [6] розглядає готовність майбутнього вчителя до ефективного використання новітніх технологій як синтез таких структурних компонентів: мотиваційного; операційно-пізнавального; емоційно-вольового; оцінювального. Р.С. Гурін [1] визначає готовність майбутнього вчителя до застосування нових технологій у професійній діяльності як інтегровану якість особистості, що виявляється в підвищенні продуктивності мислення, розвитку пам’яті, навичок, розширенні і поглибленні знань за допомогою використання нових інформаційних технологій та їх засобів; в наданні можливості обирати способи дій, здійснювати самоконтроль за виконанням власних дій та прогнозувати шляхи підвищення продуктивності роботи в ході інформатизації процесу навчання. Проведені дослідження науковців свідчать про те, що структуру готовності майбутніх вчителів початкових класів до застосування інноваційних педагогічних технологій складають такі компоненти: 1. Мотиваційний компонент(інтерес до професії вчителя; розуміння необхідності вдосконалення власної професійної діяльності; зацікавленість новими досягненнями в галузі педагогічних технологій, розуміння необхідності впровадження у навчальний процес ІКТ; орієнтація на досягнення високих результатів; бажання та здатність виявити креативність у вирішенні професійних завдань; спрямованість на власний інтелектуальний розвиток, а також розвиток учнів). 2. Змістовний (когнітивний) компонент(інформованість студентів про новітні технології та володіння їх змістом; інформаційна культура; комп’ютерна грамотність; знання методики викладання соціально-педагогічних дисциплін із використанням комп’ютерної техніки; професійно-педагогічні знання, вміння та якості: педагогічний такт, педагогічна вимогливість, товариськість, самовладання). 3. Проектувально-технологічний компонент(аналітичні вміння, знаходження оптимальних технологічних методів застосування в педагогічній практиці; прогностичні вміння – передбачення можливих результатів упровадження інформаційно-комп’ютерних технологій та засобів у викладанні, попереднє оцінювання витрат засобів, праці та часу учасників освітнього процесу; моделювальні вміння – розробка власного електронного освітнього проекту та планування технології його використання при вивченні соціально-педагогічних дисциплін з урахуванням як власних потреб, так і потреб студентів, можливостей (матеріальних зокрема), інтересів, засобів, досвіду і власних якостей особистості). 4. Організаційний компонент(мобілізаційні вміння – вміння привертати увагу учнів, розвивати в них стійкий інтерес до навчання, формувати потребу в здобутті знань із навчальних дисциплін; інформаційно-дидактичні вміння, що пов’язані з безпосереднім викладанням навчальних дисциплін , вміння та навички пошуку та роботи з інформацією; розвивальні вміння – стимулювання пізнавальної самостійності й творчого мислення у студентів, розвиток їх пізнавальних здібностей за допомогою створення проблемних ситуацій та завдань, що потребують застосування раніше засвоєних знань із педагогічних дисциплін ; орієнтаційні вміння – стійкий інтерес майбутніх викладачів-педагогічних дисциплін до навчальної та професійної діяльності, формування наукового світогляду, а також орієнтація на постійне вдосконалення комунікаційних вмінь – користування комунікаційними технологіями (вербальні та перцептивні вміння, педагогічні техніки тощо). 5. Контрольно-оцінний компонент(рефлексія – самооцінювання власної професійної підготовки та діяльності; діагностувальні вміння – перевірка знань, умінь і навичок студентів за допомогою інформаційно-комунікаційних і традиційних технології; корекційні вміння – використання технологій, що спрямовані на коригування та підвищення освітнього рівня студентів). Отже, готовність майбутніх вчителів до застосування інноваційних педагогічних технологій – це внутрішній стан (здатність), що є ознакою професійної кваліфікації, а також результатом цілеспрямованої підготовки студента. Однак педагогічні інновації, як і будь-які інші нововведення, породжують труднощі підготовки студентів до їх застосування. Вивчення досвіду роботи молодих вчителів, та студентів випускних курсів щодо застосування новітніх інформаційних технологій на уроках у початкових класах допомогло з'ясувати рівень їх підготовки до застосуванням новітніх технологій. З’ясовано, що труднощі винткають різного типу. А саме: - труднощі теоретично-практичного характеру, пов”язані з необхідністю поєднання новітніх програм із державними програмами виховання і навчання, співіснування великої кількості педагогічних технологій та намаганням пристосувати до конкретних умов педагогічні технології, елементи змісту навчання й виховання яких, ефективні в інших галузях, або концепції, розроблені в інших історичних умовах, щопризводить до втрати суті та змісту інновації. - труднощі особистісного характеру, пов”язані з низьким рівнем мотиваційної готовності студентів, низькою здатністю до творчості та рефлексії, низькою інноваційною компетентністю. Отже,основну роль в побудові грамотного суспільства відіграють вищі навчальні заклади. Вища школа впливає на всі сторони навчального процессу, тому в сучасних умовах на перший план виходить завдання щодо формування готовності майбутніх учителів до застосування інноваційних педагогічних технологій у професійній діяльності. Враховуючи труднощі та компоненти готовності майбутніх вчителів початкових класів до застосування інноваційних педагогічних технологій слід створити педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкових класів . 1) З метою формування інформаційних умінь, що визначають теоретичну і практичну готовність майбутнього вчителя-початківця до застосування інноваційних технологій у навчальному процесі необхідно впроваджувати спеціальні лабораторні практикуми, практичні заняття, факультативи безпосередньо у процесі підготовки творчого вчителя-початківця. 2) спрямованість навчально-виховного процесу на формування мотиваційної готовності майбутнього вчителя початкових класів до застосування інноваційних педагогічних технологій; 3) розвиток позитивної рефлексії щодо застосування інноваційних педагогічних технологій на практиці; 4) доповнення і розширення змісту курсів психолого-педагогічних дисциплін щодо формування знань, умінь і навичок застосування інноваційних педагогічних технологій у початковій школі. 5) забезпечення практико-орієнтованого підходу професійної підготовки майбутніх учителів до використання інноваційних педагогічних технологій, який полягає у застосуванні педагогічних форм і методів інтерактивно-рефлексивного спрямування: ділових ігор, тренінгів, ситуативного моделювання, створення казково-пізнавальної реальності, педагогічного консультування, діалогів, полілогів, дискусій; 6) поєднання контролю та самоконтролю за якістю вирішення поставлених завдань, оцінювання викладачем навчальних досягнень студентів і самооцінки ними власних результатів. Читайте також:
|
||||||||
|