МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Психологічний клімат та міжособистісні відносини в команді.Тема №8. Психологічний клімат, згуртованість команди та успішність спортивної діяльності. Тема №7 Лідерство та його вплив на успішність діяльності спортивної команди.
І. Додаткові теоретичні питання для опрацювання: 1. Зробіть порівняльну характеристику ділових та емоційних лідерів. 2. Вкажіть на методики, за допомогою яких можна вивчати наявність лідерів в команді спортсменів. 3. Як відбувається становлення лідерства в підліткових спортивних командах? ІІ. Опрацювати першоджерела (конспект, тезиси): 1. Кучевский В.Б.Спортивные отношения и личность // Спорт и личность. –сборник статей. – М.: Физкультура и спорт. – 1975. С. 49-61. 2. Гончаров В.Д. Лидерство как феномен организации межличностного общения и групповой спортивной деятельности // Спорт и личность. –сборник статей. – М.: Физкультура и спорт. – 1975. С. 61- 79.
ІІІ. Як Ви прокоментуєте ці слова видатного спортсмена? Когда у чемпиона мира по шахматам А.Карпова спросили, как он относится к славе, не тяготит ли она его, он ответил: «Что скрывать, кому не приятно, когда тебя узнают, останавливают на улице, говорят добрые слова, поздравляют… На первых порах это было ещё приятно, но потом стало уже обременительным … Слава начинает иногда мешать, неплохо было бы от неё порой избавиться, но ведь избавиться можно, только начав проигрывать, а этого-то как раз и не хочется. Вот и получается замкнутый круг». ( Известия. 1974.26 ноября).
План. 1. Психологічний клімат та міжособистісні відносини в команді. 2. Згуртованість команди та ефективність спортивної діяльності. 3. Фактори, які впливають на згуртованість команди. 4. Психологічна сумісність. 5. Суперництво (конкуренція) та згуртованість в команді.
Емоційний стан команди, позитивні чи негативні міжособистісні відношення спортсменів, відсутність або наявність в команді конфліктів об’єднуються в таке поняття як психологічний клімат. Він складається із настрою кожного спортсмена та обумовлюється «взаємозараженням» спортсменів емоціями один одного. Але емоції – це одна сторона психологічного клімату. Інша, не менш важлива його сторона – моральні норми, цінності, які склалися в команді. Про психологічний клімат в команді свідчить не те, як команда реагує на перемоги, а те, як вона переживає поразки, чи знаходить вона в собі сили відверто та чесно обговорити їх причини, перебороти спад в грі. Велике значення у формуванні психологічного клімату команди має система міжособистісних відносин, які складаються між спортсменами в процесі їх діяльності та спілкування. В системі міжособистісних відношень прийнято виділяти ДІЛОВІ (або формальні) та ОСОБИСТІСН ( неформальні, емоційні). Ідеальним є спів падання позитивних відношень в команді і по діловим та особистісним сферам, проте, для успішного виступу команди це не є обов’язковим. Фактори, які впливають на виникнення напруженості та конфліктів в міжособистісних відношеннях: 1) недостатня згуртованість команди; 2) наявність несумісності на психофізіологічному, психологічному або соціально-психологічному рівні; 3) невідповідність кваліфікації спортсменів поставленим задачам; 4) присутність в команді спортсменів, у яких рівень домагань не відповідає їх можливостям; 5) наявність в команді спортсменів з високою агресивністю та високим рівнем домінування, які намагаються взяти на себе роль лідера; 6) розходження у окремих гравців самооцінки здібностей, з одного боку, і рівнем майстерності та оцінкою цих здібностей командою в цілому – з іншої; 7) зниження майстерності та самовіддачі у партнерів по команді в наслідок порушення ними тренувального режиму; 8) наявність прихованої конкуренції між граками за місце в основному складі; 9) наявність в команді «любимчиків» тренера; 10) нав’язування тренером ігрового стилю, який не відповідає нахилам та можливостям спортсменів; 11) неприйняття тренера як особистості і як спеціаліста; 12) невідповідність результатів виступу на змаганнях очікуванням команди; 13) наявність в команді угруповувань, які по-різному відносяться до настанов тренера, до нормативним вимогам.
Читайте також:
|
||||||||
|