Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Виховна мета:сприяти формуванню професійних якостей спеціаліста правоохоронної сфери діяльності з розкриття та розслідування злочинів.

ТЕМА №4. Судово-медична експертиза отруєння.

СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ

ПЛАН-КОНСПЕКТ ПРОВЕДЕННЯ

ЗАТВЕРДЖУЮ

НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ СПРАВ

МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ

Підполковник міліції Солодкий В. М.

 

 

КАФЕДРА КРИМІНАЛІСТИКИ ТА СУДОВОЇ МЕДИЦИНИ

Начальник кафедри криміналістики та

судової медицини полковник міліції

________________ Весельський В. К.

“__”_________________ 2012 року

З навчальної дисципліни: “Судова медицина”

Категорія слухачів: курсанти

Навчальна мета:надати курсантам відомості про основні класи отруйних речовин. Охарактеризувати особливості проведення судово-медичної експертизи при отруєннях та оцінки отриманих результатів експертизи.

Розвивальна мета:розвинути інтелектуальні здібності до аналізу вихідного матеріалу при розслідуванні злочинів проти життя та здоров’я особи.

Обсяг навчального часу:2 години.

Навчальне обладнання, ТЗН: мультимедійний проектор, комп’ютер.

Наочні засоби:електронні документи з наочними засобами навчання, схеми у рекомендованих підручниках та посібниках.

Міжпредметні та міждисциплінарні зв’язки:Забезпечуючі дисципліни: долікарська допомога, кримінальний процес, кримінальне право, кримінологія, криміналістика. Забезпечувані дисципліни: судова медицина, правові дисципліни, оперативно-розшукова діяльність.

Навчальні питання:

1. Поняття про отрути та отруєння. Судово-медична експертиза отруєнь.

2. Окремі отрути та їх дія на організм.

3. Судово-медична діагностика смерті від алкогольної інтоксикації.

Література:

1. Акопов В.И. Судебная медицина. Рекомендовано Министерством образования РФ в качестве учебного пособия для студентов вузов, обучающихся по специальности «Юриспруденция». – М. – Ростов-на-Дону, 2003.

2. Білецький Є.М., Білецька Г.А. Судова медицина та судова психіатрія. Навчальний посібник – К.: Юрінком Інтер, 2004.

3. Завальнюк А.Х. Судова медицина. Курс лекцій. – Тернопіль: Укрмедкнига, 2000.

4. Марчук А.І. Програмоване навчання в судовій медицині. - К.: УАВС, 1994.

5. Марчук А.І. Судова медицина. Курс лекцій. - К.: Генеза, 1997.

6. Марчук А.І. Судова медицина. Тестові завдання / Навчальний посібник. – К.: НАВСУ – Правові джерела, 1999.

7. Медичне право України: Збірник нормативно-правових актів. – К.: Видавничий дім “ІнЮре”, 2001.

8. Наказ Міністерства охорони здоров'я України № 6 від 17 січня 1995 р. "Про розвиток та вдосконалення судово-медичної служби України".

9. О.В. Филипчук, М.М. Шевчук Посібник з судово-медичної криміналістики”, Львів, вид. «Добра справа». – 2010. – 572 с. (з додатками)

10. Судова медицина: Підручник /За ред. І.0. Концевич, Б.В. Михайличенка. - К.: МП "Леся", 1997.

11. Судова медицина: Підручник / Мін-во охорони здоров'я України. Мед. ін-т УАНМ. Нац. мед. ун-т ім. О.О. Богомольця. Запорізький держ. мед. ун-т; Заг. ред. А.С. Лісовий, Л.Л. Голубович. – К.: Атіка, 2003.

12. Судово-медична експертиза (Законодавче забезпечення та правила проведення експертиз): Навчальний посібник /Сервецький І.В., Кандиба С.В., Яковлєв С.В. – К., 1999.

13. Судова медицина: навчально-методичний посібник. – К.: МП “Леся”, 2001.

14. Судова медицина: навчальний посібник / Михайличенко Б.В. і ін. – К., 2001.

15. Тагаев Н.Н. Вопросы, решаемые судебно-медицинским экспертом при осмотре места происшествия и проведения экспертиз / МВД Украины: Ун-т ВД (библиотечка следователя). – Х., 1994.

16. Тагаев Н.Н. Судебная медицина. Учебник для слушателей вузов МВД Украины. / Под ред. проф. О.М. Бандурки – Х.: Факт, 2003.

Методичні поради з викладання теми:

У першому питанні повинне бути дане визначення отрути та отруєння. Розглядаються умови дії отрут,види дії отрут на організм людини (місцева, резорбтивна, рефлекторна), судово-медична класифікація отрут, характеристика, перебіг та наслідки отруєнь. Причини смерті. Судово-медична експертиза отруєнь: обставини справи, результати розтину трупа, додаткові лабораторні дослідження. Правила вилучення органів і тканин трупа для лабораторних досліджень.

У другому питанні характеризуються окремі отрути та їх дія на організм. Обговорюються отруєння метиловим спиртом, окисом вуглецю, кислотами і лугами, солями важких металів, лікувальними та наркотичними речовинами, отрутохімікатами та іншими хімічними речовинами. Приділяється увага харчовим отруєнням у судово-медичному аспекті, питання профілактики.

У третьому питанні необхідно розглянути діагностику отруєнь етиловим спиртом і його похідними, сурогатами алкоголю. Акцентується увага на судово-медичній діагностиці смерті від алкогольної інтоксикації. Якісних та кількісних методах визначення алкоголю в організмі, їх значення і сучасні можливості. Розглядаються профілактичні заходи по боротьбі з алкоголізмом, пияцтвом та наркоманіями.

Запитання до семінару:

1. Поняття “отрута”, отруєння”. Умови дії отрут. Класифікація отрут і отруєнь.

2. Судово-медичні джерела діагностики отруєнь: обставини справи, результати розтину трупа, додаткові лабораторні дослідження. Правила вилучення органів і тканин для додаткових лабораторних досліджень.

3. Характеристика і судово-медична діагностика отруєнь (корозійними отрутами і лугами).

4. Характеристика і судово-медична діагностика отруєнь деструктивними отрутами (солями важких металів – ртуть, миш’як, фосфор, мідь, свинець).

5. Характеристика і судово-медична діагностика отруєнь кров’яними отрутами (окисом вуглецю, метгемоглобіноутворюючими отрутами). Попередня діагностика отруєння цими отрутами на місці виявлення трупа.

6. Судово-медична діагностика алкогольного сп’яніння та смерті від отруєння етиловим спиртом.

Завдання для самостійного вивчення:

1. Документування огяду місця події при підозрі на отруєння.

2. Ступені зп'яніння та стадії хронічного алкоголізму.

3. Правове забезпечення та організація роботи судової токсикології.

Доцент кафедри криміналістики


Читайте також:

  1. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  2. IІI. Формулювання мети і завдань уроку. Мотивація учбової діяльності
  3. V. Питання туристично-спортивної діяльності
  4. Абсолютні та відності показники результатів діяльності підприємства.
  5. Автоматизація банківської діяльності в Україні
  6. Автоматизація метрологічної діяльності
  7. АДАПТАЦІЯ ОБМІНУ РЕЧОВИН ДО М'ЯЗОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
  8. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  9. Аксіоми безпеки життєдіяльності.
  10. Активізація пізнавальної діяльності учнів на уроках фізики.
  11. Актуальність безпеки життєдіяльності. Сталий розвиток людини
  12. Актуальність і завдання курсу безпека життєдіяльності. 1.1. Проблема безпеки людини в сучасних умовах.




Переглядів: 789

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Та судової медицини | Навчальне обладнання, ТЗН:мультимедійний проектор, комп’ютер.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.