Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Домашнє завдання.

Словник ключових понять

  • Жанр - різновид твору в межах одного виду мистецтва.
  • Вокальна музика(спів) – це найдавніше виконання музики, мистецтво передавання художнього змісту музичного твору засобами співацького голосу; тісно пов’язане зі словом, інтонацією, вона надає звучанню емоційної виразності.
  • Інтонація —характер мовлення, що виражає почуття; в музиці спосіб відображення музичного змісту.
  • Мелодія— музична думка, виражена одноголосно.
  • Хор — великий вокальний колектив (більш як 12 осіб) чи твір для великого колективу співаків.
  • А капела— хоровий спів без інструментального супроводу.
  • Камерна музика – музика, призначена для одного чи декількох виконавців, що звучить в умовах порівняно невеликих концертних приміщень.
  • Пісня – найбільш поширений жанр вокальної музики, що поєднує словесний та музичний образи, а також твір, призначений для вокального виконання.
  • Романсневеликий вокальний твір для голосу із супроводом
  • Ораторіявеликий музично-драматичний твір для хору, співаків-солістів, оркестру.
  • Кантата- твір для співаків-солістів, хору й оркестру менших розмірів, ніж ораторія.

 

Вокальна музика (від лат. vocalis – співаючий, який звучить, vocal - голос) виконується людськими голосами та є поєднанням двох видів мистецтва: музики і поезії, тому мелодія певною мірою пов'язана з виразними інтонаціями людської мови, з її живим подихом. Ведуча роль належить мелодії, у якій зосереджена головна думка твору, виражена сутність музичного образа. Вокальна музика включає велику кількість різних жанрів: пісню, романс, твори для вокальних ансамблів, хори, кантати, ораторії, опери.

Романс. Поряд з піснями наприкінці XVIII -XIX столітті широко став застосовуватися термін «романс». Романс(у перекладі з іспан.) - невеликий вокальний твір для голосу із супроводом. У середньовічній Іспанії слово «романс» означало просту народного складу пісню на іспанському побутовому прислів’ї (діалекті). У XVIII столітті романс одержує поширення у Франції, а пізніше й у Росії. Ліричні, особливо любовні романси чуттєвого характеру з типовими для них пластичними, м'яко закругленими оборотами створювалися не тільки композиторами, але й аматорами-співаками, причому імена їхніх творців звичайно залишалися невідомими, наприклад, пісенних романсів «Липа вікова», «Біла акація».

Комп-ри: Ф.Шуберт «Серенада» , Аляб’єв «Соловей», Глінка М.І.«Я помню чудное мгновенье», Лисенко М.В. «.

Хор - твір для великого колективу співаків, а також назва співочого колективу. Хори бувають однорідні (дитячі, жіночі, чоловічі) і змішані, одноголосі і багатоголосні. Співочий колектив без інструментального супроводу називається хором а капела

Масштаби і форми викладу хорових композицій безмежно різноманітні: від строфічних (куплетних) пісень (таких, як обробки нар. пісень, наприклад укр..нар п. «Щедрик» в обробці М.Д. Леонтовича) до монументальних і дуже складних творів, таких, як хори Генделя і Баха, Мусоргського на біблійні теми («Ісус Навин»), чудові хори Танєєва («Прометей», «Зірки»).

Хоровий спів здавна було відомо в різних народів. Дуже поширена, наприклад, традиція одноголосого співу, коли всі учасники хору співають ту саму мелодію - унісон (від лат. «однозвучне»). Хоровий спів без інструментального супроводу має назву - акапела (італ. «а сарреllа» - спів як у каплиці).

Кантата(лат. «саntаге» - співати) - великий музичний твір для солістів, співаків, хору, оркестру, який складається з кількох закінчених частин і призначений для концертного виконання. Кантата як музичний жанр з'явилася ще в XVII ст. Усі частини кантати - особливо віршована, поетична основа - поєднані між собою спільною ідеєю. Розрізняють кантати ліричні, урочисті і сюжетно-драматичні, комедійні, подібні з оперними сценам.

Карл Офф – кантата «Карміна Бурана»

Ораторія(лат. «говорю») — великий музично-драматичний твір для хору, співаків-солістів і оркестру. На відміну від опери ораторія призначена для концертного виконання без сценічної дії, без декорацій і костюмів.

На відміну від опери ораторія призначена для концертного виконання без сценічної дії, без декорацій і костюмів. Монументальні ораторії створив в Англії в 30-40-х роках XVIII століття великий німецький композитор Г.Ф.Гендель (1685—1759). У його героїчних епопеях на старозавітні біблійні сюжети («Самсон», «Іуда Маккавей») головне дійова особа - народ. Широку популярність одержали дві ораторії Й. Гайдна (1732—1809) «Створення світу» (на біблійну тему) і «Пори року».

Члені родини Улюблені народні пісні Улюблені авторські пісні Класична музика інше
1.          
2.          
3.          
4.          
5.          

Заповніть таблицю та складіть каталог академічної музики, яку полюбляє ваша родина.

 

 

 


Читайте також:

  1. V. Завдання.
  2. VІ. Підсумки уроку і повідомлення домашнього завдання.
  3. Адаптація персоналу: цілі та завдання. Введення у посаду
  4. Виконайте завдання.
  5. Виконайте завдання.
  6. Випереджаюче завдання.
  7. Відповідь на практичне завдання.
  8. Встановлення нормованого завдання.
  9. Грошово-кредитна політика центрального банку: типи, стратегічні цілі, проміжні й тактичні завдання. Інструменти реалізації грошово-кредитної політики.
  10. Домашнє
  11. Домашнє завдання
  12. Домашнє завдання




Переглядів: 1102

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Комічне як суперечність.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.017 сек.