МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Московський період. ШлюбПодяка меценатам Суриков не забув власних благодійників. Серед перших творів митця - портрет губернатора П.Н. Замятіна. Золотопромисловцю Кузнецову П.І.художник подарував картину біблійної тематики - «Милосердий самаритянин», а Петро Іванович придбав перший варіант полотна « Сенатська площа з монументом Петру І». У 1877 році митець остаточно перебрався на життя у Москву. Через рік ( у 1878 році ) він узв шлюб з Єлизаветою Шаре, що була анучкою декабриста П.Н. Свистунова. До майста прийшов невеликий статок, що дозволило не працювати по замовам. Суриков отримав можливість бути вільним митцем. І він добропорядно і відповідально використав цей статус вільного художника. Ескіз Сурикова Серед перших самостійних творів Сурикова - «Ранок стрілецької страти», 1878-1881. Суриков наважився звернутися до історичних подій кінця 17 століття. Розгніваний молодий цар Петро І поспіхом повернувся в Москву через звістку про повстання дежавних стрілецькихполків. Петро замолоду знав про нещадну поведінку бунтівників і на цей раз був вкрай нещадним до повсталих, що порушили державну присягу. ( Оскаженілий Петро сам рубатиме голови повсталих вояків. Він вимагав негайної покори і відданості собі і від боярського оточення, і від нових вельмож, набраних з талановитих слуг. Діяльно демонстрував свою відданість вчинкам царя і молодий Меншиков Олександр Данилович, що теж завзято рубав чужі голови ). Суриков не хотів лякати глядачів сценами самої жорстокої страти, а зупинився на самому її початку, на ранку. На покараня ведуть лише першого стрільця. В картині на цілком історичний сюжет не виведено на перший план царя, що було досить незвично для тогочасного історчного живопису. Петро І на картині - далеко збоку праворуч, і лише спотворене гнівом обличчя виділяє останнього з натовпу прибічників. Дивує й розкішно виписаними подробицями натовп стрільців та їх родин, яких виволокли на покарання разом з родинами і дітьми. Саме цей натовп різнохарактерних осіб і подав художник головним «героєм » власного твору. Під час створення картини Суриков мешкав в невеликій квартирі на Зубовському бульварі. Полотно було настільки великим, що митець був вимушений розміщати її по діагоналі кімнати. Доброї майстерні Сурикрв не мав роками. Саме в цю кімнату і навідувався купець Третьяков Павло, що збирав картини російських митців і що планував придбати для власної галереї і цей твір. Картина і стане згодом його придбанням. Значні грошові суми, отримані від Павла Третьякова, стануть базою фінансової незалежності Сурикова від праці на замови.
«Ранок стрілецької страти», 1878-1881, Третьяковська галерея. Читайте також:
|
||||||||
|