МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Визначення маркетингу. Цілі та завдання маркетингу.План Тема: УЯВЛЕННЯ ТА СУТНІСТЬ МАРКЕТИНГУ. Лекція 1 Дисципліна : МАРКЕТИНГ 1. Визначення маркетингу. Цілі та завдання маркетингу. 2. Принципи, методи, функції маркетингу.
Література. Котлер Ф. с.55- 56, 66-77. Герасимчук В. с. 3-6. Термін «маркетинг» виник в економічній літературі США на межі ХІХ-ХХ ст. Існують сотні його трактувань. Основна проблема полягає в тому, що це поняття має кілька значень, поєднуваних тим самим англомовним терміном «маркетинг». Одні фахівці розглядають структуру цього терміна як дієслова mагкеt (продавати, збувати) і суфікса - іпg, що вказує на активну діяльність. У дослівному перекладі mагкеting -продаж, збут. Інші, розглядаючи «mагкеt» як іменник «ринок», перекладають mагкеting як «створення ринку», «ринковедення», «діяльність у сфері ринку». У зв'язку з тим, що в російській мові не знайшли підходящого еквівалента, термін залишився не перекладеним, а відповідна наука і практика так і були названі - «маркетинг». Хронологія розвитку маркетингу містить п'ять етапів. I етап. 1900-1950 рр. Маркетинг розглядається як сфера прикладної економіки, практика організації збуту. II етап. 60-і роки XX ст. З'являються різні концепції маркетингу. Найбільше застосування знаходить розподільна концепція, що ототожнює маркетинг з аналізом механізму руху товарів. У цей період виділяється функціональна сторона маркетингу, коли маркетинг став розглядатися як один із видів діяльності промислового підприємства. І етап. 70-і роки XX ст. Маркетинг розглядається як комплексна система використання інструментів маркетинг-міксу і ринкової концепції керування. Виникла необхідність розвитку теоретичних основ і методичного забезпечення маркетингу. IV етап. 1980-і роки XX ст. ввійшли в історію розвитку маркетингу як «Ера диференціації». У цей час стали застосовувати такі поняття, як прямій маркетинг, глобально-локальний маркетинг. V етап з 1990 р. і по теперішній час. 90-і роки XX ст. ввійшли в історію як «Ера персоніфікації». Цей період характеризується, насамперед, трьома такими поняттями, як «маркетингові мережі», «онлай-новий маркетинг», «маркетинг під замовлення». Із середини 90-х і по теперішній час - це розвиток теорії маркетингу-менеджменту. Особлива увага звертається на вимогу суспільства до охорони здоров'я людини й охорони навколишнього середовища. Філософія маркетингу вимагає, щоб підприємницька діяльність, бізнес концентрувалися навколо споживача. Це означає, що повинні вироблятися і поставлятися на ринок товари, що будуть, безумовно, куплені, на які обов'язково буде попит. Тільки визнання ринком цієї продукції є показником ефективності діяльності фірми, найбільш успішною винагородою для кожного учасника трудового колективу фірми. Головне в маркетингу - двоєдиний і взаємодоповнюючий підхід. З одного боку, це ретельне і усебічне вивчення ринку, попиту, смаків і потреб, орієнтація виробництва на ці вимоги, адресність продукції, що випускається; з іншого боку - активний вплив на ринок та існуючий попит, на формування потреб і купівельних переваг. Основними передумовами виникнення маркетингу є: - перевищення пропозиції над попитом, тобто наявність насиченого товарами і послугами ринку (ринку покупця); - розвинена конкуренція товаровиробників; - розвинена ринкова інфраструктура; - зростання життєвого рівня населення і відповідно збільшення попиту на товари споживчого призначення; - прагнення підприємств до розширення ринків збуту продукції і збільшення прибутків. Існують різні трактування поняття маркетингу. Причина великої розмаїтості визначень маркетингу - у специфіці і масштабах проблем, розв'язуваних у процесі виробництва, збуту, реклами, технічного обслуговування і т.д. Маркетинг розглядається в трьох напрямках: 1. Маркетинг як культура передбачає виявлення основного набору цінностей і переваг для споживача, на які варто орієнтуватися фірмі; оцінку вигідності ринку для споживачів за допомогою аналізу їхніх потреб і запитів; підвищення інформованості споживачів, захист їхніх інтересів; формування загальних цінностей фірми; орієнтацію на ринок і споживачів. 2. Маркетинг як стратегія охоплює: сегментування ринку, формування мети позиціонування (дій із забезпечення товарові конкурентноздатного положення на ринку і розробці відповідного комплексу маркетингу); зосередження уваги на проблемах підприємства; визначення стратегії конкурентної переваги фірми в обраній сфері діяльності. 3. Маркетинг як тактика ґрунтується на: використанні комплексу маркетингу (маркетинг-міксу); формуванні позитивного відношення споживачів до фірми і її товарів; залученні менеджерів усіх рівнів керування до здійснення тактичних маркетингових заходів. З перерахованих напрямків маркетингу, перше є основою для наступних, друге - визначає стратегічні напрямки діяльності підприємства, третє - забезпечує реалізацію його стратегії. Концепція маркетингу тримається на чотирьох китах: 1) цільовому ринку; 2) споживчих потребах; 3) інтегрованому маркетингу; 4) рентабельності. Збутова орієнтація - це внутрішньо-зовнішня перспектива. Вихідним пунктом виступає виробництво, після чого увага продуцента концентрується на удосконалюванні продукту. Для ефективних продаж використовуються широкомасштабні торговельні компанії і різні методи просування. Концепція маркетингу являє собою зовнішньо-внутрішню перспективу. Вона починається з чітко визначеного цільового ринку, потім увага акцентується на потребах покупця. Для реалізації даної концепції передбачається цілий комплекс заходів, що впливають на купівельний попит. В результаті підприємство отримує прибуток за рахунок повного задоволення потреб покупців. Маркетинг - це двосторонній процес: у розпорядження компанії надходить інформація про потреби покупця для того, щоб компанія могла розробити і запропонувати йому необхідні товари і послуг У літературі по проблемі маркетингу наводиться понад 2 000 його визначень. Кожне з них тією чи іншою мірою відображає його область застосування, функції, основний зміст. Наведемо деякі з них: «Маркетинг - це соціальний і управлінський процес, за допомогою якого окремі особи і групи осіб задовольняють свої потреби за допомогою створення товарів і споживчих цінностей і взаємообміну ними». «Маркетинг являє собою процес планування і втілення задуму, ціноутворення, просування і реалізацію ідей, товарів і послуг за допомогою обміну, що задовольняє мети окремих осіб і організацій» (Американська асоціація маркетингу) ; «Маркетинг - це соціальний процес, спрямований на задоволення потреб і бажань людей і організацій шляхом забезпечення вільного конкурентного обміну товарами і послугами, що становлять цінність для покупця»; «Маркетинг - це аналіз, планування, реалізація і контроль за втіленням комплексу маркетингових рішень щодо продукту фірми, його ціни, системи просування і розподілу, а також надій і чекань фірми, тобто це ключ до досягнення цілей і задач, що виникають перед фірмою, що прагне завоювати цільовий ринок» «Маркетинг - це управлінська концепція, що забезпечує ринкову орієнтацію виробничо-збутової діяльності фірми; система керування, що припускає скоординовану і спрямовану діяльність щодо вивчення ринків збуту, пристосування виробництва до їхніх вимог, активного впливу на ринкові процеси, споживачів з метою збільшення збуту й одержання високих прибутків». Основні поняття маркетингу Нестаток - це потреба в чому-небудь, що повинна бути задоволена; почуття недостачі, що відчувається людиною, чого-небудь; базова характеристика потреб. Потреба - нестаток, що прийняв специфічну форму відповідно до культурного рівня й індивідуальності людини. Запити - потреби людини, підкріплені його купівельною спроможністю. Попит - бажання і можливість споживача купити товар або послугу у певний час і у певному місці. Одиницею виміру попиту виступає товар. Товар - це сукупність атрибутів, за допомогою яких покупець може задовольнити певну потребу; усе, що може задовольнити потребу або нестаток і пропонується ринкові для використання або споживання. Послуга - нематеріальний вид суспільно корисної діяльності, здійснюваної за певну плату (консультації, навчання, перевезення вантажів тощо). Споживча цінність - це оцінне судження покупця про здатності товару задовольнити його потреби; визначається як різниця між загальною цінністю продукту і його загальними витратами. Загальна цінність для споживача - це сукупність вигод, які він очікує одержати, здобуваючи продукт. Загальні витрати - сума витрат, що понесе споживач при покупці і використанні продукту. Задоволеність споживача - ступінь збігу властивостей товару, суб'єктивно сприйманих клієнтом, з чеканнями, пов'язаними з цим товаром. Покупка - процес придбання товару або послуги на ринку, що включає дві основні операції: обмін і угоду. Це результат придбання права власності на товар або послугу, що цікавлять покупця. Обмін - акт одержання від будь-кого бажаного об'єкта з пропозицією чого-небудь натомість. Угода - це торговельна операція між зацікавленими сторонами в здійсненні процесу купівлі-продажу товару або послуги; комерційний обмін цінностями між зацікавленими сторонами. Ринок - сукупність існуючих або потенційних продавців і покупців, які здійснюють операції з купівлі-продажу певних товарів або послуг. Залежно від ситуації на ринку, характеру навколишнього середовища, потенціалу фірми можуть розроблятися різні маркетингові заходи і програми. Так, стан попиту та пропозиції на товарному ринку може формувати наступні стани ринкових відносин: ринок продавця, ринок покупця, збалансований ринок. Ринок продавця має місце тоді, коли попит значно перевищує пропозицію, а організація збуту не вимагає значних витрат. Фірма в цих умовах орієнтується на свої виробничі потужності і робить товар, який не відображає вимоги покупців щодо якості, сервісу і дизайну товару. Ринок покупця являє собою таку ситуацію на ринку, коли покупець формує умови взаємодії з продавцем (виробником), що змушує виробника прикласти зусилля для реалізації виробленої продукції, звертати увагу на асортимент, інновацію, якість, дизайн і умови постачання, до- і післяпродажне обслуговування покупця товару. В умовах збалансованого ринку фірма-виробник дотримується стратегії підвищення і підтримки якості товарів і послуг, що надаються, здійснює вивчення конкурентноздатності цих продуктів праці й аналізує конкурентні переваги існуючих і потенційних клієнтів, постійно займається інноваційною політикою. Читайте також:
|
||||||||
|