МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Основні причини виробничих травм та професійних захворювань.
Найбільш складним та відповідальним етапом у розслідуванні нещасних випадків є встановлення їх причин. Виділяють організаційні, технічні і психофізіологічні причини травматизму. До організаційних причин травматизму відносяться: — незадовільне функціонування, недосконалість або відсутність системи управління охороною праці; — недоліки під час навчання безпечним прийомам праці; — неякісна розробка, недосконалість інструкцій з охорони праці чи їх відсутність; — відсутність у посадових інструкціях функціональних обов'язків з питань охорони праці; — порушення режиму праці та відпочинку; — невикористання засобів індивідуального захисту через не забезпеченість ними; — виконання робіт з несправними засобами колективного захисту; — залучення до роботи працівників не за спеціальністю (професією); — порушення технологічного процесу; — порушення вимог безпеки під час експлуатації устаткування, машин, механізмів тощо; — порушення трудової і виробничої дисципліни; — незастосування засобів індивідуального й колективного захисту (за їх наявності); —невиконання вимог інструкцій з охорони праці.
— конструктивні недоліки, недосконалість та недостатня надійність засобів виробництва; — конструктивні недоліки, недосконалість і недостатня надійність транспортних засобів; —неякісна розробка або відсутність проектної документації на будівництво, реконструкцію виробничих об'єктів, будівель, споруд, обладнання тощо; — неякісне виконання будівельних робіт; — недосконалість, невідповідність вимогам безпеки технологічного процесу; — незадовільний технічний стан виробничих об'єктів, будинків, споруд, території, засобів виробництва, транспортних засобів; — незадовільний стан виробничого середовища.
До психофізіологічних причин травматизму відносяться: — алкогольне, наркотичне сп'яніння, токсикологічне отруєння; — низька нервово-психічна стійкість; — незадовільні фізичні дані або стан здоров'я; — незадовільний «психологічний» клімату колективі; —інші причини. Дослідження свідчать, що технічні причини складають приблизно 50 % від усіх нещасних випадків, організаційні — близько 25 % і психофізіологічні — приблизно 10—12 %. Аналіз фактів травматизму підтверджує вирішальну роль людини у створенні передумов формування травмонебезпечних ситуацій. Значна кількість їх відбувається через суб'єктивні причини пов'язані з особистістю людини, її поведінкою. Врахування індивідуально-особистісних характеристик має велике значення у створенні безпечних умов праці. Звичайно, людина, яка прийшла на роботу в хворобливому стані, наражається на небезпеку значно більше, ніж здорова. З робітниками, що регулярно вживають алкогольні напої, нещасні випадки трапляються в 0,35 рази частіше, а ушкодження внаслідок травм у них тяжчі, ніж в осіб, котрі не вживають алкоголю. Крім того, людина може робити помилкові дії через стомлення, викликане великими фізичними (статичними і динамічними) перевантаженнями, розумовим перевантаженням, перевантаженням аналізаторів (зорового, слухового), монотонністю праці, стресовими ситуаціями, хворобливим станом. До травми може призвести невідповідність анатомо-фізіологічних та психічних особливостей організму людини характеру виконуваної роботи. У сучасних складних технічних системах, у конструкціях машин, приладів і систем керування ще недостатньо враховуються фізіологічні, психофізіологічні, психологічні й антропометричні особливості та можливості людини.
Читайте також:
|
||||||||
|