Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






ДИХАЛЬНИЙ ЛАНЦЮГІ ФОСФОРИЛЮВАННЯ (СИНТЕЗ АТФ)ПРИ ПЕРЕНЕСЕННІ ЕЛЕКТРОНІВ

Анаплеротичні реакції у процесі вирощування мікроорганізмів на вуглеводах

ЦТК служить джерелом ряду інтермедіатів, необхідних для конструктивного метаболізму (оксалоацетат, сукцинат, 2-оксоглу­тарат) . Відсутність цих кислот призвела б до недостатності оксало­ацетату, який є акцептором для ацетил-КоА, і тим самим до пору­шення циклу. Поповнення втрат проміжних продуктів ЦТК (інтермедіатів ЦТК) відбувається в анаплеротичних реакціях.

У процесі вирощування мікроорганізмів на вуглеводах такими

реакціями є :

карбоксилювання фосфоенолпірувату з утворенням оксалоацетату (фермент фосфоенолпіруваткарбоксилаза):

ФЕП + + СО2 + Н.,0 -> Оксалоацетат + Ф ;

карбоксилювання пірувату з утворенням оксалоацетату (фермент піруваткарбоксилаза):

Піруват + СО2 + АТФ -> Оксалоацетат + АДФ + Ф;

карбоксилювання пірувату з утворенням малату (фермент малатдегідрогеназа декарбоксилювальна).

Відомі два основні механізми синтезу АТФ: субстратне фосфорилювання та фосфорилювання при перенесенні елєктронів. У той час як більшість анаеробних мікроорганізмів здатні синтезувати АТФ тільки фосфорилюванням на рівні субстрату, аероби можуть значно ефективніше регенерувати АТФ. Вони мають особливий апарат: дихальний (електрон-транспортний) ланцюг та фермент АТФ-синтазу. Обидві ці системи у прокарі­от містяться у плазматичній мембрані, а у еукаріот — на внут­рішній мембрані мітохондрій.

При окисненні субстратів утворюються відновлювальні еквіваленти (протони та електрони), які у вигляді НАДН (у разі окиснення органічних субстратів) надходять у дихальний лан­цюг. Основним джерелом НАДН під час вирощування мікроорга­нізмів на глюкозі є цикл трикарбонових кислот. Крім того, НАДН утворюється в початкових реакціях катаболізму глюкози:

на етапі утворення 1,3-дифосфогліцерату з гліцеральдегід-3-фосфату при катаболізмі глюкози за гліколітичним і КДФГ-шляхами;

при окисненні глюкози до глюконату за участю НАД' -залеж­ної глюкозо дегідрогенази.

У дихальному ланцюгу при окисненні НАДН (тобто при пере­несенні електронів від НАДН на кисень або інший акцептор електро­нів) вивільнюється енергія, яка використовується для синтезу АТФ.

Донором електронів для дихального ланцюга, крім НАДН, є також сукцинат. Один із ферментів ЦТК сукцинатдегідрогеназа окиснює сукцинат до фумарату. Сукцинатдегідрогеназа перено­сить електрони від сукцинату на ФАД, від якого електрони над­ходять у дихальний ланцюг.

Для того щоб зрозуміти, як відбувається синтез АТФ при перенесенні електронів, необхідно знати: компоненти дихаль­ного ланцюга; їх окисно-відновні потенціали; взаєморозміщення компонентів ланцюга у мембрані.


Читайте також:

  1. Будова та функції системи дихання. Зовнішнє дихання. Дихальний цикл. Біомеханіка вдиху та видиху.
  2. Виготовлення ланок ланцюгів.
  3. Вимірювання потужності однофазних ланцюгів
  4. Дихальний апарат
  5. Енергетичні рівні електронів в атомі
  6. Енергія й потужність електричних ланцюгів
  7. З'єднання фаз трифазних ланцюгів
  8. Залежність напруженості поля і електростатичного потенціалу від віддалі в запірному шарі і від концентрації електронів в об`ємі напівпровідника
  9. Зовнішній фотоефект-явище вибивання електронів із речовини під дією електромагнітного випромінювання.
  10. Ланцюгів
  11. Лекція №5. Металевий тип зв’язку. Властивості металевих кристалів. Метали в наближенні вільних електронів




Переглядів: 2062

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Цикл трикарбонових кислот | Компоненти дихального ланцюга

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.