МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Причини травматизмуНайбільш складним та відповідальним етапом у розслідуванні нещасних випадків є встановлення їх причин. Виділяють організаційні, технічні і психофізіологічні причини травматизму. До організаційних причин травматизму відносяться: ― незадовільне функціонування, недосконалість або відсутність системи управління охороною праці; ― недоліки під час навчання безпечним прийомам праці; ― неякісна розробка, недосконалість інструкцій з охорони праці чи їх відсутність; ― відсутність у посадових інструкціях функціональних обов’язків з питань охорони праці; ― порушення режиму праці та відпочинку; ― невикористання засобів індивідуального захисту через незабезпеченість ними; ― виконання робіт з несправними засобами колективного захисту; ― залучення до роботи працівників не за спеціальністю (професією); ― порушення технологічного процесу; ― порушення вимог безпеки під час експлуатації устаткування, машин, механізмів тощо; ― порушення трудової і виробничої дисципліни; ― незастосування засобів індивідуального й колективного захисту (за їх наявності); ― невиконання вимог інструкцій з охорони праці. До технічних причин травматизму належать: ― конструктивні недоліки, недосконалість та недостатня надійність засобів виробництва; ― конструктивні недоліки, недосконалість і недостатня надійність транспортних засобів; ― неякісна розробка або відсутність проектної документації на будівництво, реконструкцію виробничих об’єктів, будівель, споруд, обладнання тощо; ― неякісне виконання будівельних робіт; ― недосконалість, невідповідність вимогам безпеки технологічного процесу; ― незадовільний технічний стан виробничих об’єктів, будинків, споруд, території, засобів виробництва, транспортних засобів; ― незадовільний стан виробничого середовища. До психофізіологічних причин травматизму відносяться: ― алкогольне, наркотичне сп’яніння, токсикологічне отруєння; ― низька нервово-психічна стійкість; ― незадовільні фізичні дані або стан здоров’я; ― незадовільний «психологічний» клімат у колективі; ― інші причини. Дослідження свідчать, що технічні причини складають приблизно 50 % від усіх нещасних випадків, організаційні — близько 25 % і психофізіологічні — приблизно 10—12 %. Аналіз фактів травматизму підтверджує вирішальну роль людини у створенні передумов формування травмонебезпечних ситуацій. Значна кількість їх відбувається через суб’єктивні причини пов’язані з особистістю людини, її поведінкою. Врахування індивідуально-особистісних характеристик має велике значення у створенні безпечних умов праці. Звичайно, людина, яка прийшла на роботу в хворобливому стані, наражається на небезпеку значно більше, ніж здорова. З робітниками, що регулярно вживають алкогольні напої, нещасні випадки трапляються в 0,35 раза частіше, а ушкодження внаслідок травм у них тяжчі, ніж в осіб, котрі не вживають алкоголю. Крім того, людина може робити помилкові дії через стомлення, викликане великими фізичними (статичними і динамічними) перевантаженнями, розумовим перевантаженням, перевантаженням аналізаторів (зорового, слухового), монотонністю праці, стресовими ситуаціями, хворобливим станом. До травми може призвести невідповідність анатомо-фізіологічних та психічних особливостей організму людини характеру виконуваної роботи. У сучасних складних технічних системах, у конструкціях машин, приладів і систем керування ще недостатньо враховуються фізіологічні, психофізіологічні, психологічні й антропометричні особливості та можливості людини. Читайте також:
|
||||||||
|