Студопедия
Новини освіти і науки:
Контакти
 


Тлумачний словник






Торгівля результатами інтелектуальної власності

Інтелектуальна власність – це широкий спектр результатів творчої діяльності людини у сфера виробництва, науки, техніки, культури, мистецтва і аудіовізуальній техніці.

Об'єкти інтелектуальної власності – творіння людського розуму.

Інтелектуальна власність – якась інформація на матеріальному носії, яку можна розповсюдити по всьому світу з необмеженим числом копій.

Вводяться обмеження на:

  • термін дії (патент не більше 20 років);
  • охоронні документи;
  • обсяги виробництва;
  • питання тиражування.

Інтелектуальна власність охоплює, як поняття дві сфери прав:

1 права на промислову власність:

об'єкти, що є продуктом розумової діяльності і  використовувані в будь-яких галузях промисловості. Питаннями  регулювання займається Паризька конвенція 1883 р. і   подальші акти  об'єкти промислової власності:

  • винаходи;
  • корисні моделі;
  • промислові зразки;
  • товарні знаки;
  • знаки обслуговування;
  • найменування місць походження товару.

   2  авторське право:

об'єкти, що є продуктом розумової діяльності, використовувані для інтелектуальних потреб людини в науці,   мистецтві, літературі і архітектурі. Питаннями регулювання    займається Бернська конвенція:

  • об'єкти авторського права:
  • літературні і художні твори;
  • наукові роботи і наукові праці;
  • музичні твори;
  • виконавча діяльність.

 

Види інтелектуальної власності:

1  Промислова власність

Види промислової власності:

винаходи - технічне рішення, подане в документарній   формі, а також у вигляді корисної моделі або   промислового зразка,

Винахід повинен бути:

  • істотна новизна;
  • не очевидність;
  • явна виробнича або інша корисність може належати як фізичній особі так і   юридичній особі. Може бути запатентовано в державних органах даної країни. Технічне   рішення визнається таким, що володіє істотними відмінностями, якщо характеризується новою сукупністю ознак, які дають позитивний ефект.

Сукупність ознак може бути:

  • всі ознаки нові;
  • частина ознак нові, а частина відомі;
  • всі ознаки відомі, а їх поєднання новим.

корисні моделі -   це що охороняються свідоцтвами нові і промислово застосовні, такі, що відносяться до конструктивного виконання засобів виробництва і предметів споживання, а також    їх складових частин;

промислові моделі  - що охороняються патентами, нові  художественно- конструкторські рішення, що визначають зовнішній вигляд    виробу;

товарний знак і торгова марка -   зареєстровані в установленому порядку     позначення, що подається на товарі або його  упаковці і служить для відмінності товару однієї фірми від товару іншої.     

Вимоги, що висуваються до товарних знаків:

  • індивідуальність;
  • простота;
  • впізнання;
  • привабливість;
  • охороноспроможність.
  • образотворчисть;
  • словесність;
  •  об'ємність.

У комбінації цих ознак  він повинен бути зареєстрований в патентному відомстві  кожної країни, в якій він використовується. При продажі   компанії, 80% ціни компанії становить торгова  марка, якщо вона відома.

Торгова|торгівельна| марка указує, що власник має право   на використання.

Найменування місця походження товару – це найменування країни, місця, району. Використовується для   позначення товару. Реєструється в патентних органах країни на основі заявки виробника. Йому видається свідоцтво|свідчення,посвідка|, яке не може  надаватися на використання третім особам.

2  Авторські права

Об'єкти авторських прав:

  •  літературні твори;
  •  наукові праці;
  •  музичні твори;
  •  хореографічні твори;
  •  витвори прикладного мистецтва;
  •  художні твори (двох- і трьохмірні);
  •  карти, схеми;
  •  комп'ютерні програми, бази даних;
  •  інтегральні мікросхеми.

   3  Суміжні з авторським правом права

Об'єкти прав:

  • звукозапис;
  • тіло радіопередачі;
  • акторське виконання;
  • друкарське аранжування;
  • музичне аранжування;
  • режисерське виконання.

4  Ноу-хау - це технічні будівлі і практичний досвід технічного, комерційного, фінансового і іншого характеру. Можна застосувати  як у виробництві, так і в інших галузях   включає:

  • спеціальні навики;
  • комерційні і виробничі секрети;
  • не запатентовані технологічні процеси;
  • форми ноу-хау:
  • технічна документація;
  • зразки і вироби;
  • особливості персоналу.

Торгівля здійснюється на основі ліцензійної угоди.

Переглядів: 5535

Повернутися до змісту: Міжнародний маркетинг

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.