МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||||||||
Тема 7. Цінова політика в системі маркетингуПлан 1. Сутність цінової політики в системі маркетингу підприємства. 2. Основні методи ціноутворення. 3. Види цінових стратегій та політик управління цінами.
Мета теми: вивчення економічної сутності поняття «ціна» та основних методів ціноутворення, ознайомлення з найбільш застосовуваними ціновими стратегіями та політиками управління цінами у сучасному маркетингу. Ключові слова: ціна, маркетингова цінова політика, знижка, процес ціноутворення, оптова ціна, роздрібна ціна,метод на основі цільової норми прибутку, метод встановлення ціни на основі відчутної цінності товару, вибір ціни на основі рівня поточних цін, установлення ціни на основі торгів, стратегія високих цін, стратегія низьких цін, стратегія єдиних цін, стратегія диференційованих цін. 1. Сутність цінової політики в системі маркетингу підприємства Маркетингова цінова політика – комплекс заходів фірми, до якого відноситься формування ціни, знижок, умов оплати за товар, реалізація якого покликана забезпечити задоволення потреб споживачів і отримання фірмою прибутку, а також вирішення стратегічних завдань фірми. Основна кінцева мета – одержання максимального прибутку. Проміжними цілями можуть бути: захист на ринку своїх позицій, вихід на ринок з новим товаром, швидке відшкодування виробничих витрат. З маркетингової точки зору, ціна – це сума тих цінностей, які споживач віддає за право володіння певними товарами чи послугами. Історично склалося так, що ціна завжди була основним фактором, який визначає вибір покупця. Це твердження характерне для країн з низькою купівельною спроможністю населення і продуктів типу товарів широкого вжитку. Однак останнім часом здійснюють вагомий вплив на вибір покупців нецінові фактори. На маркетингове ціноутворення впливають загальноекономічні критерії формування цін (рис. 7.1). Найбільший вплив на ціноутворення мають три фактори: - Фактор витрат. Фірма, яка прийняла за основу політику ціноутворення, орієнтовану на витрати, буде встановлювати ціни, виходячи з витрат і відсотка прибутку. - Фактори попиту. Ціноутворення, орієнтоване на ринковий попит, передбачає оцінку інтенсивності попиту: більш високі ціни призначаються на товари підвищеного попиту, а низькі ціни – при слабкому попиті, навіть якщо собівартість за одиницю товару однакова в обох випадках. - Фактори конкуренції. Наприклад, це біржові ціни на чай, каву, пшеницю. Рівень цін диктують світові ринкові ціни, які встановлюються в результаті взаємодії багатьох продавців і покупців.v
Рис. 7.1. Загальноекономічні критерії формування цін При встановленні цін маркетологи здійснюють: 1)оцінку попиту та цінової чутливості споживачів; 2) оцінку взаємозв'язку ціни та якості товарів; 3) визначення заходів щодо корегування цін; 4) визначення загального рівня цін; 5) організацію системи збуту; 6) визначення рекламних заходів; 7) визначення реакції конкурентів на зміни цін; 8) визначення діапазону зміни цін; 9) визначення умов оплати товарів. Принципи маркетингового ціноутворення наведені на рис. 7.2.
Рис. 7.2. Принципи маркетингового ціноутворення Читайте також:
|
||||||||||||||
|