МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Характеристики засобів поширення реклами
Продовження таблиці 8.1
4 елемента ефективної реклами: 1. Свідомість. Існує висока кореляція між марочною прихильністю та марочною свідомістю. 2. Симпатія. Привабливість товару є основним чинником, що впливає на рівень продажів, тому що симпатії покупців визначають успішність продажів на 97%. 3. Інтерес. Цей елемент тісно пов'язаний із симпатіями споживачів. 4. Задоволення. Даний фактор є гарним індикатором успішності реклами на попередньому етапі. II. Зв'язки із громадськістю– налагодження відносин між підприємством та різними контактними аудиторіями за допомогою створення вигідної для підприємства репутації, позитивного «корпоративного іміджу», з одного боку, й усуненням або попередженням небажаних чуток, пліток і дій, з іншого. «Паблік рілейшнз» (Public Relations, P&R) – діяльність, спрямована на формування позитивного іміджу фірми, доброзичливого ставлення до неї та її товару. Основні характеристики: - висока достовірність інформації в очах споживачів, оскільки її подають у вигляді новини, а не рекламної об’яви; - широке охоплення аудиторії; - довготривалий ефект; - зміст інформації фірми не завжди контролює; - найчастіше охоплює рекламу. III. Особистий продаж– представлення товару одному або декільком потенційним клієнтам у процесі особистого спілкування, що має на меті його продаж і встановлення тривалих взаємин із клієнтами. Основні характеристики: 1) особистісний характер; 2) безпосереднє живе спілкування; 3) спонукання до зворотного реагування; 4) найбільша вартість серед усіх засобів просування (у розрахунку на один контакт). Організаційні форми персонального продажу: а) торговельний агент контактує з одним покупцем; б) торговельний агент проводить презентації для групи покупців; в) група збуту контактує з групою покупців; г) проведення торговельних семінарів для співробітників фірми-покупця з інформуванням їх про товари-новинки і демонструванням можливостей цих товарів та прогресивних прийомів їх експлуатації. Персональний продаж вважають найефективнішим засобом комунікації при реалізації товарів промислового призначення. Процес персонального продажу складається з наступних етапів, представлених в табл. 8.2. Таблиця 8.2 Етапи процесу ефективного продажу
Контроль і оцінка праці торговельних агентів провадять у двох напрямках: - оцінка кількісних показників – порівняння результативності діяльності окремих працівників, порівняння поточних показників продажу з минулими; - якісна оцінка комівояжера – зовнішній вигляд, поведінка, уміння спілкуватися, фахові знання. Система оплати праці торговельного персоналу може бути різна: 1) фіксована оплата у вигляді заробітної плати; 2) виплата комісійних від вартості реалізованої продукції; 3) поєднання фіксованої оплати і комісійних; 4) до попереднього можуть додавати негрошові премії (товаром). IV. Стимулювання збуту– одноразові спонукальні заходи, що заохочують придбання тих або інших товарів або послуг. Стимулювання збуту передбачає широкий набір засобів просування: купони, конкурси, знижки, премії та ін. Основні переваги та недоліки найпоширеніших комунікаційних заходів наведені у табл. 8.3. Таблиця 8.3 Переваги та недоліки комунікаційних заходів у маркетингу
3. Стимулювання збуту Стимулювання збуту – різні види маркетингової діяльності, що на визначений час збільшують вихідну цінність товару чи послуги та прямо стимулюють купівельну активність споживачів, роботу дистриб'юторів і торгового персоналу. Стимулювання збуту – маркетингова діяльність, відмінна від реклами, пропаганди й особистого продажу, що стимулює покупки споживачів і ефективність дилерів: виставки, демонстрації, різні неповторювані збутові зусилля. Стимулювання збуту використовується у випадках, якщо потрібно: - збільшити обсяг продажу в короткостроковому періоді; - підтримати прихильність покупця до визначеної марки, фірми; - вивести на ринок новинку; - підтримати інші інструменти просування. Вирішення завдань стимулювання збуту досягається за допомогою різноманітних засобів. Вибір форми стимулювання збуту залежить насамперед: - від цілей й завдань компанії із стимулювання збуту товарів фірми; - від товарів; - від типу ринку; - від того, що використовують конкуренти в заходах щодо стимулювання збуту; - від рентабельності кожного із засобів стимулювання збуту; - від фантазії співробітників фірми чи рекламних агентів. Можна виділити наступні основні методи стимулювання збуту. 1. Поширення зразків товару.Даний метод характеризується поширенням безкоштовних зразків товару на пробу. Зразки можна роздавати в магазинах, на вулицях, у подарунок до вже купленого товару, розносити по квартирах. Спосіб є дієвим, але найдорожчим. 2. Купони.Вони дають своєму власнику право на знижку при придбанні наступного товару. Їх можна поширювати поштою, використовувати у вигляді реклами, пропонувати у вигляді доповнення до вже досконалої купівлі. Ефективні при стимулюванні продажів товарів, міцно зайняли своє місце на ринку, а також при заохочення споживачів, що зважилися на придбання абсолютно нового продукту. 3. Пільгова ціна на кілька упаковок.Інформація про ціну розміщується на спеціальній упаковці. У даному випадку споживачеві пропонується невелика економія при покупці декількох упаковок (наприклад, 2 упаковки за ціною однієї). Дуже ефективний спосіб при короткочасному збільшенні збуту товару. 4. Премія.Це товар, який пропонується покупцеві як заохочення за придбання іншого товару. Преміальний товар дається в подарунок або за дуже низькою ціною. Цей метод дуже ефективний для компаній, які прагнуть значно розширити свій асортимент, оскільки будь-яка людина любить отримувати подарунки. 5. Сувеніри- маленькі презенти для покупців, це можуть бути календарики, ручки, блокноти, кружки, брелоки та інше з фірмовою символікою, їх завданням є нагадування клієнту про фірму, її товари. 6. Демонстрація товару- зображення товару або подання його в різних місцях продажів, наприклад на прилавках магазинів, на вікнах, на стендах і т.п. Як правило, зазначені матеріали надаються безпосередньо виробниками. Позитивним моментом є стимулювання імпульсивних покупок. 7. Конкурси.Фірми-виробники оголошують конкурси з певною тематикою. Учасники повинні скласти частівку, пісню або слоган про товар. Призами можуть бути побутова техніка, грошові призи, продукція організатора конкурсу і т.п. 8. Встановлення граничного терміну.Характерним моментом є те, що пропозиція залишається в силі тільки певну кількість часу, це стимулює споживача прийняти рішення про покупку в найкоротші терміни. При виборі даного методу доцільно враховувати швидкість доставки до споживачів рекламного повідомлення. 9. Альтернатива «так» - «ні».У цьому випадку на упаковку наклеюється питання з завідомо позитивною відповіддю, причому слово «так» друкується великими барвистими літерами, а слово «ні» - маленькими і непоказними. 10. Безкоштовний вступ до клубу.Клієнту пропонується членство в клубі, фірма розсилає йому різні каталоги про свою продукцію, призи, знижки на товар. Споживач ж у свою чергу зобов'язується у встановлені терміни купувати у фірми певна кількість її продукції. 11. Залучення клієнтів споживачами.Сутність цього методу полягає в тому, що клієнту, який придбав товар, пропонують залучити до покупки своїх знайомих, друзів, родичів за певну винагороду; 12. Негативна відповідь. Споживачеві поштою висилаються товари, каталоги, сувеніри з фірмовою символікою до тих пір, поки клієнт на це згоден. В іншому випадку він відправляє відповідне повідомлення про відмову поштою. 13. Лотерея.Серед споживачів, які придбали товар у визначений відрізок часу, проводиться лотерея. Переможець визначається випадковим вибором з багатьох учасників. Проведення заходів щодо стимулювання збуту на сьогоднішній день одержує все більший розвиток, є ефективним і порівняно недорогим методом залучення потенційних покупців. Після проведення подібних заходів попит на цю продукцію деякий час підвищений, а потім повертається у вихідний стан. Але іноді це правило порушується, наприклад, у випадку, якщо споживачу запропоновано безліч варіантів використання товару. Як і у випадку з особистим продажем, ефективність проведення заходів щодо стимулювання збуту визначається якістю роботи персоналу, а не тільки вдало обраними формами стимулювання й грамотно спланованою кампанією. І вимоги до торгового персоналу аналогічні вимогам при здійсненні особистого продажу. Заходи щодо стимулювання збуту можуть проводитися як самою фірмою, так і рекламними компаніями, що спеціалізуються в цій сфері, які мають досвід, необхідних кваліфікованих фахівців, банк торгового персоналу. Звертання до таких компаній має сенс, бо: - заходи щодо стимулювання збуту є неповторюваними збутовими зусиллями, тобто проводяться час від часу; - агентства швидше приймуть правильне рішення, ніж сама фірма, тобто ефект від стимулювання збуту буде вище. У будь-якому випадку, чи сама фірма розробляє програму стимулювання збуту, чи спеціалізоване агентство, потрібно прийняти такі рішення: 1) визначити інтенсивність стимулювання; 2) визначити, на які групи людей буде спрямована дана програма стимулювання збуту; 3) вибрати конкретні засоби стимулювання збуту; 4) визначити тривалість програми стимулювання; 5) вибрати час проведення заходів щодо стимулювання збуту; 6) скласти кошторис витрат на заходи щодо стимулювання збуту; 7) попередньо випробувати програму із стимулювання збуту; 8) здійснити програму стимулювання збуту; 9) оцінити ефективність цієї програми. Варто підкреслити, що стимулювання збуту виявляється найбільш ефективним при використанні його в сполученні з рекламою.
Висновки Маркетингова політика комунікацій - комплекс заходів, які використовує фірма для інформування, переконання чи нагадування споживачам про свої товари. Ефективна маркетингова політика комунікацій підприємства неможлива без формування комплексу її заходів. Аналіз ситуації, пов’язаної з формуванням комплексу маркетингових комунікацій, потребує детальнішого дослідження цільової аудиторії та бажаної зворотної реакції. Цільова аудиторія комплексу маркетингових комунікацій підприємства — це нинішні та потенційні покупці його товару чи послуги, тобто ті особи, які користуватимуться ними чи впливатимуть на прийняття рішень щодо їх придбання. Одним із головних елементів процесу маркетингових комунікацій є звернення. Виділяють наступні основні види маркетингових комунікаційних заходів: 1. Реклама - будь-яка платна знеособлена форма поширення інформації про фірму та її товари. 2. Особистий продаж - представлення товару одному чи декільком потенційним клієнтам, здійснюване в процесі безпосереднього спілкування, метою якого є продаж і встановлення тривалих взаємин з даними клієнтами, а також одержання інформації для фірми. 3. Стимулювання збуту - різні види маркетингової діяльності, що на визначений час збільшують вихідну цінність товару чи послуги та прямо стимулюють купівельну активність споживачів, роботу дистриб'юторів і торгового персоналу; короткочасні спонукальні заходи заохочення споживачів до купівлі. 4. Зв’язки з громадськістю - діяльність, спрямована на формування позитивного іміджу фірми в очах громадськості, доброзичливого ставлення до неї та її товарів. Читайте також:
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|