Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Визначення технологічної ефективності сортового помелу зерна пшениці

 

Мета роботи. Оцінка організації та ведення технологічного процесу сортового помелу пшениці.

Попередні зауваження. Технологічні властивості зерна залежать від його біологічних особливостей (тип, сорт); способів кондиціювання; агротехнічних прийомів; ґрунтово-кліматичних умов, зберігання і обробки і т. п.

На кінцеві результати істотно впливає технологія підготовки та розмелювання зерна. Вихід борошна та його якість залежать від організації та ведення процесів очищення зерна від домішок, обробки (очищення) його поверхні, гідротермічної обробки, формування помольної партії (у підготовчому відділенні), а так само від організації та ведення процесів розмелу (подрібнення, просіювання, режими основних обдирних і розмельних систем і т. д.).

Тому важливо вміти об'єктивно оцінювати ефективність сортового помелу пшениці, щоб мати відомості про організацію і ведення технологічного процесу і про необхідність коригування режимів його окремих етапів.

Методичні вказівки. Технологічну ефективність можна оцінити або за витратами для отримання певного результату, або за результатами, що досягається при фіксованих витратах.

Завдання сортового помелу пшениці складається у витягу з зерна крохмалистої частини ендосперму у вигляді борошна. Отже, якщо визначити ступінь цього витягу, то тим самим можна оцінити ефективність розмелювання зерна. Найбільш об'єктивний метод оцінки (ефективності розмелювання - метод Єгорова-Орєшкіної).

Метод полягає в тому, що весь крохмаль зерна і формуючі клейковину білки сконцентровані в крохмалистій частини ендосперму. В алейроновім шарі, зародку і оболонках цих речовин немає. Так як при сортовому помелі висівки утворюються з цих анатомічних частин зерна, то з розподілу крохмалю і клейковини між борошном та висівками можна розрахувати зміст крохмалистою частини ендосперму в борошні. При цьому важливо те, що на частку крохмалю і клейковино-утворюючих білків припадає понад 95 % сухої маси ендосперму.

Таким чином, визначивши вміст крохмалю та сухої клейковини в зерні, отримуємо уявлення про його потенційні технологічні якості. Визначивши потім вміст цих речовин в борошні і зіставивши його з теоретично очікуваним, отримуємо оцінку ефективності вилучення ендосперму при помелі, тобто оцінку ефективності сортового помелу. Всі розрахунки при цьому необхідно вести по відношенню до сухої маси, щоб виключити вплив вологості.

Розрахункова формула ефективності (%) розмелу зерна має вигляд:

 

(32)

 

де Иi - витяг борошна % в розрахунку на суху, масу; xi - сумарний вміст у борошні крохмалю і сухої клейковини % в розрахунку на суху масу речовини борошна; m0 - маса сухих речовин зерна, що надійшов на I обдирну систему %; x0 - вміст крохмалю та сухої клейковини в зерні, у % до сухої маси речовин.

При багато сортовому помелі в чисельнику формули буде сума добутків вилучення кожного сорту борошна на сумарний вміст крохмалю та сухої клейковини (%), тобто

 

(33)

 

При односортному помелі (%) вираз спрощується:

 

(34)

 

Перерахунок на суху масу виконують за формулою

 

(35)

 

де mi - фактична маса продукту при вологості Wi,%; mc - розрахункова маса сухих речовин продукту,%.

Визначення вмісту крохмалю проводять по "методам Еверса або Архиповича.

Порядок виконання роботи. Зразок зерна пшениці масою 3…10 кг (залежно від використовуваної млинової установки) очищають від домішок і піддають холодному кондиціюванню. Перед проведенням розмелювання відбирають наважки для визначення вологості, вмісту крохмалю і сухої клейковини.

Примітка 1. Вологість зерна перед I обдирною системою необхідно визначати з попередніми підсушуванням. При розмелі знімають кількісний баланс продуктів, від деяких з них (за завданням викладача) відбирають проби для визначення вологості, вмісту крохмалю і сухої клейковини.

Примітка 2. При визначенні вологості подрібнених продуктів наважки аналізують відразу після відбору, так як з них швидко випаровується волога. Для розрахунку вмісту крохмалю і сухої клейковини по відношенню до маси сухих речовин одночасно з цими аналізами необхідно визначати вологість.

Після завершення розмелювання зерна проводять всі необхідні аналізи, і на основі отриманих результатів розраховують ефективність сортового помелу. При наявності достатньої кількості часу роботу можна поставити в більш складному варіанті. Наприклад, при використані установки МЛУ-202 можна провести оцінку впливу окремих систем подрібнення на загальну ефективність процесу. Для цього визначають вміст крохмалю і клейковини в кожному потоці борошна, і для кожної системи ведуть розрахунок коефіцієнта ефективності. Особливо цікаві результати порівняльного аналізу даних, отриманих при розмелі твердозерної і м′якозерної пшениці.

 


Читайте також:

  1. CMM. Визначення моделі зрілості.
  2. CMM. Модель технологічної зрілості. Зрілі і незрілі організації.
  3. I визначення впливу окремих факторів
  4. II. Визначення мети запровадження конкретної ВЕЗ з ураху­ванням її виду.
  5. II. Мотивація навчальної діяльності. Визначення теми і мети уроку
  6. Ocнoвнi визначення здоров'я
  7. S Визначення оптимального темпу роботи з урахуванням динаміки наростання втоми.
  8. А. Визначення розмірів і площі зони хімічного зараження.
  9. Алгебраїчний спосіб визначення точки беззбитковості
  10. Алгоритм визначення проекцій точок на поверхнях обертання
  11. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові
  12. Алгоритм побудови калібрувального графіка для визначення загального білка сироватки крові




Переглядів: 418

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.