Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Тема: Вивчення хлібопекарських властивостей Житнього сортового борошнА

Мета роботи. Набуття практичних навичок оцінки хлібопекарських властивостей житнього та сортового борошна.

Попередні зауваження. Хлібопекарські властивості жита ретельно вивчають, так як його зерно багате білками, що відрізняються високими харчовими достоїнствами. При однаковому виході борошна в житньому хлібі більш високий вміст деяких вітамінів і мінеральних речовин, ніж в пшеничному. Відрізняють житній хліб і високі харчові достоїнства - смак, аромат, повільне черствіння.

Для оцінки хлібопекарських властивостей жита велике значення має стан вуглеводно-амілазного комплексу, загальна автолітична активність, стан білка і підвищення діастатичної активності. Висока активність ферментів, швидка мінливість стану вуглеводно-амілазного комплексу (особливо при проростанні зерна) знижують хлібопекарські властивості жита.

Житній хліб виходить меншого обсягу порівняно з пшеничним, має щільний м'якуш у зв'язку з тим, що в житньому тісті не формується зв’язана клейковина.

Методичні вказівки. Для оцінки хлібопекарських властивостей зерна жита використовують результати пробної випічки. Їх проводять як безопарним, так і опарним методами. Розроблено прискорений безопарний метод випічки з борошна сіяного, обдирного, відбійного. Він найбільш прийнятний для лабораторних умов. Рецептура тесту для пробних випічок наведена в таблиці.

Робочі розчини, що містять відповідне для кожного сорту борошна кількість кислот, готують напередодні випічок. Розраховують загальну кількість води для отримання тіста необхідної вологості.

 

 

Таблиця15

Рецептура тіста при випічці хліба з житнього борошна

  Компоненти При випічці из борошна
просіяної (60 %-го виходу) обдирної (87 %-го виходу) обдирної
Борошно, г 300,0 300,0 300,0
Дріжджі, г:
пресовані 7,5 18,0 18,0
сухі Сіль (экстра), г Кислота: молочна, мл (40...49 %) лимонна, г оцтова, мл Вологість тіста, % 2,5 4,5   4,0   - - 6,0 6,0   4,0   0,2 0,1 6,0 4,5   4,0   0,2 0,4

 

У прикладі, наведеному в таблиці, вологість борошна (шпалерного або обдирного) прийнята рівною 10,8 %.

 

Таблиця 16

Вміст компонентів в тісті

Компоненти Наважка, г Сухі речовини, г Вода, мл
Борошно, г Дріжджі: пресовані, г (w = 60%) Сіль, г кислота: молочна, мл лимонна, г оцтова, мл Загальна кількість 300,0   18,0   6,0   4,0 0,2 0,4 - 267,6   7,2   6,0   - 0,2   281,0 32,4   10,8   -   4,0 - 0,4 47,6

 

Виходячи з цієї вологості розраховують кількість води (мл) для замісу борошна за формулою

 

(37)

 

де С - кількість сухої речовини в навішуванні муки, г; wT - вологість тіста,%; GB.H - кількість вода в навішуванні, г

У даному прикладі (мл) дорівнює:

 

(38)

 

Випічка хліба з сіяного борошна. Поміщають в діжу 300 г борошна, вносять розчини молочної кислоти, дріжджів і солі, додають відсутню кількість води і замішують тісто протягом 7 хв. Під час замісу 2 ... 3 рази очищають лопоті замішувача.

Тісто залишають бродити в термостаті при температурі 33оС і відносній вологості повітря 75…85 % протягом 60 хв. При формуванні тісто ділять на дві рівні частини і укладають в змащені олією форми. Поверхню тіста в формах розгладжують. Расстойку проводять до готовності перед посадкою в піч, випікають хліб при температурі 2300С протягом 30 хв.

Випічка хліба із відбивного борошна. Поміщають в діжу 300 г борошна, вносять компоненти, додають відсутню кількість води і замішують тісто протягом 10 хв. з очищенням лопатей 2 ... 3 рази.

Тісто залишають бродити в термостаті при температурі 33оС і відносній вологості повітря 75 ... 85% протягом 60 хв., перебивають вручну протягом 2 хв., потім тісто поміщають у змащену олією форму. Розстойка тіста в термостаті при температурі 33°С до готовності (20 ... 45 хв). Випікають при температурі 200°С протягом 50 хв.

Випічка хліба з обдирного борошна. Поміщають в діжу 300 г борошна, вносять всі компоненти і замішують тісто протягом 10 хв. Тісто на 60 хв. залишають в термостаті при температурі 35°С, куди для зволоження поміщають посудину з водою. Після трихвилинної перебивки тісто формують, попередньо розділивши його на дві рівні частини. На расстойку тісто ставлять, в той же шафу до готовності до посадки в піч. Хліб випікають 45 хв. при 180оС. При відсутності замішувача допускається заміс тіста вручну до отримання однорідної консистенції.

Аналіз хліба проводять на наступний день. Вимірюють обсяг хліба, оцінюють зовнішній вигляд, колір, пористість, стан м'якушки.

Порядок виконання роботи. Роботу виконують групи по двоє людей, кожній з яких видають зразок борошна певної якості. Борошно може бути одного сорту, але повинна відрізнятися за якістю.

Студенти, використовуючи формулу (80), розраховують кількість води для замісу. Відважують потрібну кількість борошна, дріжджів, солі, відміряють розчини кислот мірним циліндром. Проводять заміс тіста за описаною методикою, й ставлять його на бродіння в термостат. Потім формують два хліби, і знову ставлять їх у термостат. Випікають хліб при температурі, зазначеній вище, залежно від сорту борошна. Аналіз проводять на наступний день. Результати записують у таблицю.

 

Таблиця 17

Оформлення результатів визначення якості хліба

Сорт борошна Зразок Об’єм хліба, мл Органолептична Оцінка
першого­ другого середнє Зовнішнього вигляду м’якуша
             

 

Результати роботи студенти обговорюють спільно і роблять загальний висновок.

 

 


Читайте також:

  1. Cтатистичне вивчення причин розлучень.
  2. II. Вивчення нового матеріалу
  3. II. Вивчення нового матеріалу
  4. II. Вивчення нового матеріалу
  5. II. Вивчення нового матеріалу.
  6. II. Вивчення нового матеріалу.
  7. II. Вивчення нового матеріалу.
  8. II. Вивчення нового матеріалу.
  9. II. Вивчення нового матеріалу.
  10. II. Вивчення нового матеріалу.
  11. II. Вивчення нового матеріалу.
  12. II. Вивчення нового матеріалу.




Переглядів: 335

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | МОДУЛЬ 2. Виробництво круп

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.