Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Практичні завдання

Н.1. Які особливості монопольного ринку? Які його основні ознаки?

Н.2. Охарактеризуйте бар’єри, які запобігають появі конкурентів на монополізованому ринку. Яким чином кожен з них може привести до створення монополії чи олігополії?

Н.3. Чим відрізняються криві попиту в умовах монополії і досконалої конкуренції? Чому? Яке значення цих відмінностей? Чому крива попиту для монополіста не буває абсолютно еластичною?

Н.4. Якої умови повинен дотримуватися монополіст, якщо він прагне збільшити обсяг продажу своєї продукції? Яка залежність між сукупним і граничним виторгом є наслідком низхідного (спадного) характеру кривої попиту?

Н.5. Яким чином цінова еластичність попиту впливає на поведінку монополіста?

Н.6. Які зміни у виробничих витратах та у виторгу дають змогу монополісту прийняти рішення щодо зміни обсягів виробництва?

Н.7. У чому суть правила «великого пальця» для ціноутворення? Виведіть його з умови рівності граничних витрат і граничного виторгу.

Н.8. Цінова дискримінація: поняття, умови, види.

Н.9. Досягнення та утримання ринкової влади монополістом у довгостроковому періоді.

Н.10. Скориставшись наведеними в таблиці даними, обчисліть сукупний і граничний виторг.

Ціна, грош. од. 7,00 6,50 6,00 5,50 5,00 4,50 4,00 3,50 3,00 2,50
Обсяг попиту, шт. / тиждень

Виконайте завдання:

а) накресліть лінії попиту, сукупного і граничного виторгу, поясніть їх взаємозв’язки;

б) поясніть, чому граничний виторг 4-ї одиниці продукту дорівнює 3,50 грош. од., хоча ціна дорівнює 5,00 грош. од.;

в) визначте еластичний та нееластичний відрізки лінії попиту. Який узагальнюючий висновок можна зробити щодо зв’язку між граничним доходом та еластичністю попиту?

г) нехай граничні витрати при певному значенні обсягу продукції якимось чином стали дорівнювати нулю. Який обсяг продукції випустило б підприємство, прагнучи прибутковості?

Н.11. Монополіст виробляє продукцію, відомості про попит і середні витрати на яку наведено в таблиці:

Ціна за одиницю, грош. од. Обсяг попиту, шт. / тиждень Середні витрати на одиницю продукції, грош. од.
постійні, AFC змінні, AVC
60,00 45,00
30,00 42,00
20,00 40,00
15,00 37,50
12,00 37,00
10,00 37,50
8,57 38,57
7,50 40,63
6,67 43,33
6,00 46,50

Виконайте таке:

а) обчисліть сукупний і граничний виторг і визначте ціну та обсяг виробництва, що максимізують прибуток монополіста; якого рівня досягає прибуток. Проілюструйте рішення графічно;

б) порівняйте сукупний виторг і сукупні витрати підприємства. Якби це підприємство могло займатися досконалою ціновою дискримінацією (призначати кожному покупцю максимальну прийнятну ціну), яким був би рівень обсягу виробництва? Прибутку?

Н.12. Критично оцініть і поясніть твердження:

а) Оскільки монополісти можуть контролювати ціну продукту, вони завжди забезпечені прибутковим виробництвом, просто призначаючи найвищу ціну, яку споживачі будуть платити;

б) Чистий монополіст прагне такого обсягу виробництва, який принесе найбільший прибуток на одиницю продукції;

в) Надлишок ціни над граничними витратами є ринковим засобом сигналізації про потребу більшого обсягу виробництва продукції;

г) Чим прибутковішою є фірма, тим більша її монопольна сила;

д) Монополіст здійснює цінову політику, конкурентний виробник — ні.

Н.13. На рис. 11.5. подано криві попиту, граничного виторгу і витрат монополіста. Позначте на графіку:

а) обсяг випуску, що дає максимум прибутку;

б) ціну, за якою монополіст продаватиме даний обсяг продукції;

в) площу, яка зображує прибуток монополії;

г) як вплине на поведінку монополіста зниження ринкового попиту на його товар?

 

Рис. 11.5.Витрати і граничний виторг монополіста Рис. 11.6. Витрати і виторг підприємства

Н.14. Використовуючи інформацію, подану на рис. 11.6, дайте відповіді на запитання:

а) який тип підприємства адекватний зображеному?

б) якщо діяльність цього підприємства не підлягає державному регулюванню, то яку ціну та обсяг випуску воно вибере, щоб отримати максимум прибутку?

в) за яких значень ціни та обсягу виробництва сукупний виторг підприємства буде максимальним?

г) якщо уряд законодавчо встановить ціну для підприємства на рівні граничних витрат, то які значення ціни та обсягу випуску відповідатимуть цій ситуації? Які збитки понесе підприємство при цьому?

д) якщо уряд законодавчо встановить ціну для підприємства на рівні середніх витрат, то які значення ціни та обсягу випуску відповідатимуть цій ситуації?

е) якби цей рисунок відображав структуру витрат конкурентного підприємства у довгостроковому періоді, то якими були б рівноважна ціна та рівноважний обсяг випуску?

Н.15. Використовуючи наведені нижче графіки сукупного і граничного виторгу підприємства-монополіста (рис. 11.7, 11.8), дайте відповіді на запитання:

а) яка з ліній на рис. 11.8 відповідає лінії граничного виторгу?

б) якщо підприємство прагне максимізації прибутку, то який обсяг продукції воно випустить?

Рис. 11.7. Сукупний виторг підприємства Рис. 11.8. Лінії граничного виторгу

Н.16. Нехай підприємство-монополіст здійснює абсолютну цінову дискримінацію. Використовуючи рис. 11.9, поясніть:

Рис. 11.9. Виторг і витрати підприємства

а) площі якої фігури дорівнює сукупний виторг підприємства, коли воно максимізує прибуток;

б) площі якої фігури дорівнює сукупний прибуток;

в) які товари є об’єктом подібної дискримінації. Наведіть приклади.

Н.17. Знайдіть єдино правильну відповідь:

Н.17.1. Монополіст випускає і продає такий обсяг продукції, за якого граничний виторг дорівнює 160; МС = = 100 грош. од.; АТС = 180 грош. од. Для того, щоб отримати максимум прибутку, монополіст повинен:

а) підвищити ціну і зменшити обсяг виробництва;

б) підвищити ціну і збільшити обсяг виробництва;

в) підвищити ціну і зберегти той самий обсяг виробництва;

г) знизити ціну і зменшити обсяг виробництва;

д) знизити ціну і збільшити обсяг виробництва.

Н.17.2. Функція попиту на продукцію монополіста має вигляд: Q = 300 – Р, а сукупних витрат: ТС = 100 + 3Q (Q — обсяг виробництва продукції за місяць, шт., Р — ціна за одиницю, грош. од.). Якщо монополіст випускає 30 шт. продукції за місяць, то його сукупний виторг дорівнює:

а) 270 грош. од.;

б) 9000 грош. од.;

в) 7910 грош. од.;

г) 8100 грош. од.;

д) усі попередні відповіді неправильні.

Н.17.3. При монопольному виробництві продукції МС = 10 грош. од.; МR = 18 грош. од.; АТС = 20 грош. од. Для максимізації прибутку необхідно:

а) знизити ціну та зменшити обсяг виробництва;

б) підвищити ціну та зменшити обсяг виробництва;

в) підвищити ціну та збільшити обсяг виробництва;

г) знизити ціну та збільшити обсяг виробництва;

д) підвищити ціну та зберегти незмінним обсяг виробництва.

Н.17.4. Монополіст продає 10 од. товару по ціні 100 грош. од.; продаж 11 од. викличе зниження ціни до 99,5 грош. од. Граничний виторг за збільшення обсягу реалізації встановить:

а) 100 грош. од.;

б) 99,5 грош. од.;

в) 94,5 грош. од.;

г) 94,0 грош. од.;

д) 1099,5 грош. од.

Н.17.5. Монополіст знижуватиме ціну на свій товар доти, поки:

а) середні витрати знижуються;

б) витрати на рекламу збільшуються;

в) граничний виторг більший за граничні витрати;

г) граничний виторг дорівнює змінним витратам;

д) немає правильної відповіді.

Н.17.6. Що має зробити монополіст, якщо MR = 0?

а) знизити ціну та зменшити обсяг виробництва;

б) підвищити ціну та зменшити обсяг виробництва;

в) підвищити ціну та збільшити обсяг виробництва;

г) знизити ціну та збільшити обсяг виробництва.

Н.17.7. Підприємство-монополіст:

а) не зацікавлене отримувати максимальний виторг;

б) може призначити будь-яку ціну на свій продукт;

в) може однаково успішно діяти за будь-якого характеру попиту на свій товар;

г) бажає отримати максимум прибутку за рахунок підвищення цін.

Н.17.8. Припустімо, що монополіст може продати 10 од. продукції за ціною 50 грош. од., але продаж 11 од. викликає зниження ціни до 49 грош. од. Граничний виторг при збільшенні обсягу продажів від 10 до 11 од. дорівнює:

а) 1 грош. од.;

б) 50 грош. од.;

в) 49 грош. од.;

г) 39 грош. од.;

д) 539 грош. од.

Н.17.9. Монополіст може отримувати економічний прибуток:

а) тільки у короткостроковому періоді;

б) тільки у довгостроковому періоді;

в) ніколи;

г) і у довгостроковому, і в короткостроковому періодах.

Тема 12

Олігополія


Читайте також:

  1. I. Постановка завдання статистичного дослідження
  2. I. ПРЕДМЕТ, МЕТА ТА ЗАВДАННЯ ДИСЦИПЛІНИ
  3. II. Завдання на проект.
  4. II. Перевірка домашнього завдання.
  5. II. Перевірка домашнього завдання.
  6. II. Перевірка домашнього завдання.
  7. II. Перевірка домашнього завдання.
  8. II. Перевірка домашнього завдання.
  9. II. Перевірка домашнього завдання.
  10. II. Перевірка домашнього завдання.
  11. II. Перевірка домашнього завдання.
  12. II. Перевірка домашнього завдання.




Переглядів: 1016

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Зміст теми за програмою | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.