Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок розробки нових стандартів

 

Стандарти розробляють на об’єкти багаторазового застосування в науці та різних сферах народного господарства. Об’єктами стандартизації є:

- конкретна продукція, її основні експлуатаційні властивості, технічні характеристики і показники якості;

- сировина, матеріали, напівфабрикати, окремі вузли та комплектуючі вироби – їх номенклатура, властивості, методи випробувань;

- наукові та технічні норми, правила, вимоги, методи (переважні числа, допуски, посадки, терміни і позначення та ін.);

- одиниці вимірювання фізичних величин;

- різні системи конструкторської, технологічної, експлуатаційної документації;

- типові технологічні процеси, технологічне оснащення, технологічні норми, різальний та вимірювальний інструмент;

- товари широкого вжитку, побутові машини і прилади.

В залежності від сфери дії розрізняють такі категорії стандартів:

- ДСТУ – державні стандарти України обов’язкові для всіх підприємств держави в рамках сфери їх дії, установлюють вимоги переважно до продукції масового та, багатосерійного виробництва, а також на норми, правила, позначення, проектну, конструкторську, технологічну та іншу нормативно-технічну документацію міжгалузевого значення;

- ГСТУ – галузеві стандарти України обов’язкові для всіх підприємств даної галузі, а також для всіх користувачів продукції, яку випускають за цими стандартами; розробляють на норми, правила, терміни, позначення , технологічні процеси, оснащення та інструменти, на сировину, матеріали, паливо, вузли, механізми і кінцеву продукцію малосерійного виробництва, обмеженого чи галузевого застосування;

- СТТУ – стандарти технічних об’єднань, товариств, фірм тощо;

- СТП – стандарти підприємств діють тільки в рамках даного підприємства чи об’єднання і розробляють на об’єкти стандартизації, що застосовуються тільки на даному підприємстві.

- ГОСТ – міждержавні стандарти діють в межах держав СНД з метою полегшення наукових, технічних і економічних зв’язків держав – членів СНД;

- ISO – міжнародні стандарти розробляються міжнародними світовими організаціями зі стандартизації.

В залежності від змісту та призначення стандарти всіх категорій підрозділяють на стандарти таких видів:

- технічних умов і вимог;

- параметрів, розмірів, типів, конструкцій, марок і сортаментів різної продукції;

- правил прийомки і методів контролю;

- правил маркування, пакування, транспортування та зберігання;

- правил експлуатації і ремонту;

- типових технологічних процесів.

Порядок розробки нових стандартів включає шість стадій:

- організація розробки стандарту і складання технічного завдання;

- розробка проекту стандарту чи його першої редакції і розсилання на відгук;

- обробка відгуків і розробка кінцевої редакції проекту стандарту;

- підготовка, узгодження і подання проекту стандарту на затвердження;

- розгляд проекту стандарту, його затвердження та реєстрація;

- видавництво стандарту необхідним тиражем.

Розглянемо деякі особливості розробки стандартів. Для кожного етапу призначаються терміни виконання. Складання технічного завдання починають зі збирання, вивчення і аналізу вітчизняних та закордонних джерел. При необхідності вивчають передовий досвід виготовлення, експлуатації і застосування аналогічної продукції.

До проекту стандарту обов’язково прикладають пояснювальну записку, яка містить:

- обґрунтування доцільності створення нового стандарту, відміни чи заміни існуючих стандартів;

- аналіз і обґрунтування показників, норм, надійності, техніко-економічного ефекту;

- обґрунтування термінів впровадження та проведення заходів, пов’язаних з впровадженням нового стандарту, і другі відомості в залежності від категорії та виду стандарту.

Впровадження стандартів звичайно вимагає значної підготовки:

- видавництво необхідної технічної документації і літератури;

- забезпечення нової продукції сировиною, матеріалами, напівфабрикатами;

- виготовлення спеціального технологічного оснащення і обладнання;

- реорганізації існуючих технологічних ліній, дільниць, цехів, а інколи створення спеціальних підприємств.

 


Читайте також:

  1. I.1. Порядок збільшення розміру статутного капіталу АТ за рахунок додаткових внесків у разі закритого (приватного) розміщення акцій
  2. III. Етапи розробки програмного забезпечення
  3. III. ПОРЯДОК ПРОВЕДЕННЯ РОЗРАХУНКІВ КУРСОВОЇ РОБОТИ
  4. IV ПОРЯДОК ПРОВЕДЕНИЯ ОПРОБОВАНИЯ ТОРМОЗОВ
  5. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  6. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  7. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  8. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  9. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  10. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  11. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ
  12. IV. ЗАКРІПЛЕННЯ НОВИХ ЗНАНЬ І ВМІНЬ УЧНІВ




Переглядів: 576

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Методи стандартизації

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.