Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Концепція витрат і вигод у проектному аналізі

 

Завдання 1. Припустимо, що фірма розглядає можливість реалізації проекту, розрахованого на дев’ять років. Без реалізації проекту доходи фірми становлять 18 млн грн., а витрати – 4 млн грн. У разі реалізації проекту доходи протягом кожного наступного року зменшуватимуться на 10 %, а починаючи з третьо-го року – на 25 %. Витрати за проектом перші два роки зростатимуть на 15 %, а починаючи з третього року – на 10 %.

Потрібно: проаналізувати, як зміняться вигоди (доходи) фірми, якщо вона здійснить цей проект або відмовиться від нього.

Вказівка. Для аналізу наведеної ситуації необхідно застосувати метод моделювання ситуацій «з проектом» і «без проекту» та порівняти отримані результати з ситуаціями «до проекту» і «після проекту».

Завдання 2. Ви маєте 10 тис. грн. і хочете їх ефективно використати протягом року. Їх можна витратити: на купівлю акцій компанії «АВС», що забезпечить вам 25 % на вкладений капітал; купівлю 5 т товару для продажу його по 2,4 грн за кг; купівлю офісу загальною площею 30 кв. м для подальшої здачі його в оренду за 80 грн за 1 кв. м; використати як депозит на рахунок у банку за умов 22 % річних. Ви обрали найменш ризикований ва-ріант і купили офіс.

Потрібно: визначити альтернативну вартість проекту.

Вказівка. Для визначення альтернативної вартості проекту купівлі офісу необхідно розрахувати вартість альтернативних варіантів вкладення коштів та обрати найкращий з них.

Відповідь: 2,5 тис. грн.

Завдання 3. Розглядається можливість відкриття спортивного клубу, в якому передбачаються спортивний і тренажерний зали, басейн та сауна, солярій. Створення клубу буде здійснено на базі спортивного комплексу місцевого підприємства, що дозволить задовольнити фізкультурно-спортивні потреби населення району, де розташоване це підприємство.

Потрібно: перелічити можливі явні та неявні вигоди та витрати за проектом; розробити приблизну (ймовірну) схему кількісного оцінення явних вигід і витрат за проектом; визначити методичні принципи оцінення неявних вигід і затрат за проектом.

Вказівка. Завдання такого типу не передбачають єдиного підходу до їх аналізу, тобто мають ситуативний характер. Основною їх метою є закріплення теоретичного матеріалу теми та набуття практичних навичок його застосування. Студент має право самостійно задавати можливі обмеження до наведеної умови, з урахуванням яких проводити аналітичні дослідження. При виконанні цього завдання не обов’язково наводити реальні кількісні показники визначених результатів проекту.

Завдання 4. При внеску у 1000 грн і позиковій ставці 20 % сума відсотку за рік становить:

а) 150 грн; б) 200 грн; в) 250 грн; г) 220 грн.

Завдання 5. Через два роки особа одержить 121 грн при 10 % складної позикової ставки. Тоді сума внеску складатиме:

а) 90 грн; б) 100 грн; в) 110 грн; г) 120 грн.

Завдання 6. Підприємство одержало позику на 1 рік у розмірі и 100 тис. грн з умовою повернення 120 тис. грн – позикова ставка складатиме:

а) 9 %; б) 10 %; в) 15 %; г) 20 %.

 

Тести

1. Цінність проекту – це різниця його:

а) позитивних і негативних результатів;

б) кінцевих і початкових потоків;

в) доходів і собівартості.

2. Зроблені витрати, які неможливо відшкодувати прийняттям чи неприйняттям даного проекту, – це:

а) витрати проекту;

б) безповоротні витрати проекту;

в) собівартість проекту;

г) неявні вигоди проекту.

3. Неодержані доходи від найкращого альтернативного використання активу, внаслідок чого відбувся неявний грошовий приплив, – це:

а) витрати проекту;

б) безповоротні витрати проекту;

в) собівартість проекту;

г) неявні вигоди проекту.

4. Визначальною рисою різних економічних систем є те, яким чином ураховується при прийнятті рішень:

а) витрати проекту;

б) економічна ефективність;

в) собівартість проекту;

г) альтернативна вартість.

 

5. Вартість використовуваного певним чином ресурсу, що визначається цінністю, яку він міг би мати при використанні найкращим з можливих альтернативних способів, – це є:

а) реальна вартість ресурсу;

б) фактична вартість ресурсу;

в) собівартість використання ресурсу;

г) альтернативна вартість ресурсу.

Контрольні питання

1. Які методологічні принципи застосовують при розрахунку грошових потоків проекту?

2. Що слід розуміти під безповоротними витратами?

3. У чому полягає цінність проекту?

4. В чому сутність концепції альтернативної вартості?

5. Що слід розуміти під неявними вигодами?

6. Які чинники впливають на зміну вартості грошей у часі?

7. У чому сутність процесу дисконтування? У яких випадках застосовують дисконтування?


Читайте також:

  1. II. Елементи операційних витрат
  2. Tема 4. Фації та формації в історико-геологічному аналізі
  3. V. Інші витрати
  4. А) Показники, які використовують при аналізі кон'юнктури
  5. Абстрактна небезпека і концепція допустимого ризику.
  6. Автоматизація водорозподілу на відкритих зрошувальних системах. Методи керування водорозподілом. Вимірювання рівня води. Вимірювання витрати.
  7. Автоматизація обліку витрат на виробництво засобами універсального програмного продукту
  8. Автоматичне регулювання витрати помпових станцій
  9. Авторегресійні моделі в аналізі динаміки економічних процесів і їх прогнозуванні
  10. Адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати, інші витрати та їх облік
  11. Адміністративно-збутові витрати включають в себе адміністративні витрати, витрати на збут, інші операційні витрати (код 070,080, 090, ф. № 2 с.-г.).
  12. Альтернативна вартість і незворотні витрати




Переглядів: 1190

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | Практичне заняття 6

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.