Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Задача 5

Райцентру зайнятості затверджено річний кошторис витрат із Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття, в якому передбачаються витрати:

- на допомогу по безробіттю в сумі 1600000 грн. із розрахунку виплати в середньому мінімальної заробітної плати на особу в місяць (400 грн.);

- професійне навчання 160000 грн. із розрахунку витрат 700 грн. в місяць на особу.

Проте, ситуація склалася так, що безробітних виявилося на 120 осіб більше прогнозного розрахунку, що вимушує перерозподіляти кошти на користь допомоги безробітним. У випадку перерозподілу коштів, яку чисельність безробітних громадян можна буде професійно навчити?

Потім здійснюється індивідуальне вирішення завдань з тематики практичного заняття:

1. Через рік прогнозують початок фази падіння економічного циклу. Які б заходи, Ви, як директор Державного центру зайнятості, запропонували б щодо упередження масового безробіття?

2. На підприємстві приховують безробіття. За якими ознаками це можна встановити?

3. В області сталося стихійне лихо – повінь. Які дії, як директор обласного центру зайнятості Ви б запровадили на допомогу в боротьбі зі стихією?

4. В місті на протязі останніх 3-х років зростає безробіття та водночас ще більшими темпами у порівнянні із безробіттям росте навантаження на одне вільне робоче місце. В той же час чисельність робочої сили суттєво не змінюється. Зробіть висновки: наслідком чого це може бути і запропонуйте заходи щодо поліпшення ситуації?

5. Чи можуть бути визнані безробітними громадяни, які мають право на пенсію за віком і звернулися до центру зайнятості з приводу визнати їх безробітними?

6. Яких би Ви, як директор обласного центру зайнятості, вжили б заходів у випадку розвитку наступних видів безробіття в області кожного окремо: циклічного; структурного; економічного; інституціонального; технологічного.

7. Чи може підприємець, який звернувся до центру зайнятості, бути визнаний безробітним, якщо він не отримує доходів від своєї діяльності? Обґрунтуйте відповідь на підставі законодавства України.

8.Які пріоритети у витраті коштів, котрі призначені для здійснення міським центром зайнятості активних заходів, Ви б визначили, в разі розвитку в місті технологічного і структурного безробіття?

9. Вкажіть порядок надання громадянам статусу безробітного в центрах зайнятості. На підставі яких нормотворчих актів це робиться?

10. У райцентрі велике підприємство попередило державну службу зайнятості про необхідність звільнення значної чисельності працівників. Робочих місць і вакансій майже немає. Таке звільнення призведе до масового безробіття. Єдиний вихід – скористатися статтею 19 Закону України “Про зайнятість населення” щодо припинення вивільнення працівників на строк до 6 місяців.

Розташуйте в логічній послідовності наступні дії місцевого центру зайнятості:

обстеження підприємства; аналіз стану з поставленого питання; контроль за виконанням прийнятих рішень; інформація з підприємства щодо вивільнення працівників; прийняття рішення адміністрації району щодо призупинення вивільнення працівників; розробка заходів щодо створення нових робочих місць та перекваліфікації вивільняємих працівників; економічні розрахунки; підготовка рішення адміністрації району щодо призупинення вивільнення працівників.

11. Конвенція 168 МОП проголошує: “Кожна держава-член приймає відповідні заходи для координації своєї системи захисту від безробіття та своєї політики в галузі зайнятості. Для цього вона намагається забезпечити, щоб його система захисту від безробіття та, зокрема, методи надання допомоги сприяли створенню повної, продуктивної і вільно обраної зайнятості та мали такий характер, щоб підприємці були б зацікавлені пропонувати трудящим продуктивну зайнятість, а трудящі – шукати таку зайнятість”.

Викладіть, як Ви розумієте сутність підкресленого та за рахунок яких дій держави це можливо? Чи відповідає, на Вашу думку, фактичний стан даної проблеми в Україні задекларованому в конвенції 168?

12. Чому, на Вашу думку, введення в дію додаткових робочих місць є основним і найефективнішим заходом активної політики зайнятості населення?

13. У районі, де Ви працюєте директором центру зайнятості, відбувається приватизація великого підприємства. Яку б участь у підготовці необхідних документів Ви прийняли і що конкретно в них відобразили?

14.Тривалий час у виокремленому гірському районі існує рівень безробіття в 7-8 разів більший, ніж в середньому по даній області. Які будуть Ваші пропозиції як директора обласного центру зайнятості?

15. До центру зайнятості звернувся громадянин зі скаргою на те, що приватна біржа по направленню його за кордон не виконує умови договору, котрий укладено між фірмою і громадянином.

Дайте відповідь: в якому випадку державна служба зобов’язана розглядати скаргу, а в якому такий розгляд не входить до її компетенції?

16. Ви директор районного центру зайнятості. Вам необхідно в діяльності центру зайнятості реалізувати принципи відкритості. Перелічіть заходи, які необхідні, на Вашу думку для цього.

17.Директор районного центру зайнятості приймає відвідувачів підприємців у будь-який день і час, а відвідувачів найманих - працівників – один раз на тиждень у встановлені для цього години. Який міжнародний принцип діяльності служби зайнятості порушує директор центру зайнятості?

18.У Рекомендації 169 МОП говориться: “У контексті загальної політики в галузі зайнятості державам-членам слід приймати заходи, які відповідають потребам усіх категорій осіб, часто маючих труднощі в пошуках стабільної роботи, таких, як деякі групи жінок та молодих трудящих, інвалідів і трудящих похилого віку, особи, які тривалий час не мали роботи, та трудящі мігранти, котрі знаходяться на території цих країн. Такі заходи повинні відповідати положенням міжнародних конвенцій і рекомендацій про працю, які стосуються зайнятості цих груп, та умовам зайнятості, встановленим на основі національної законодавчої практики”.

Які законодавчі і нормотворчі акти України відповідають викладеному?

19.Безробітний звернувся до районного центру зайнятості із проханням перекваліфікувати його з верстатника на водія вантажного автомобіля, або крановщика мостового крану. Його нинішня професія на підприємстві, де він раніше працював, стала непотрібною. Вільні робочі місця, бажаного безробітним профілю, є. Що Ви маєте зробити, як спеціаліст райцентру зайнятості, перед тим, як направити громадянина на працевлаштування?

20. Чи відповідають принципи державної політики зайнятості в Україні Конвенції 122 МОП, яка проголошує такі принципи? Порівняйте та зробіть висновки.

21. Проаналізуйте по всіх областях України за фіксованими даними рівні безробіття та його тривалість по місяцях? У якій з областей найгірший стан з безробіттям? Обґрунтуйте Вашу думку.

22. Серед безробітних області переважна більшість громадян високої кваліфікації і незначна частка громадян низької кваліфікації. Охарактеризуйте стан регулювання ринку праці в даній області і викладіть Ваші пропозиції щодо поліпшення ситуації.

23. Профспілки фірми за погодженням із більшістю працівників оголосили страйк, але деяка частина працівників до страйку не приєдналася. Чи можуть профспілки примусити їх страйкувати?

24. Вкажіть у гривнях (на дату розв’язання завдання) розмір одноразової матеріальної допомоги безробітній особі, у якої закінчився строк виплати матеріальної допомоги по безробіттю?

Доповідь студентів з приводу:

1.Основні напрями щодо запобігання і скорочення безробіття в Україні.

2.Особливості соціального захисту тих громадян, котрі не здатні на рівних конкурувати на ринку праці.

3.Державна служба зайнятості і показники її діяльності.

4.Загальнодержавна програма зайнятості населення на 2009-2011

 

Практичне заняття 7

Тема 7. ОРГАНІЗАЦІЯ, НОРМУВАННЯ ТА УМОВИ ПРАЦІ ПРИ РОЗВИТКУ РИНКОВИХ ВІДНОСИН В ЕКОНОМІЦІ

Форма проведення заняття – практичне заняття.

На початку заняття проводиться вибірковий опит студентів за пройденим на лекціях теоретичним матеріалом. Обговорюються наступні питання:

1. Дайте визначення організації праці на підприємстві.

2. Які цілі організації праці?

3. У чому полягає зміст організації праці?

4. Які основні складові концепції якості трудового життя?

5. Розкрийте різновиди поділу та кооперування праці.

6. Які завдання вирішує нормування праці?

7. Охарактеризуйте відмінності норм і нормативів праці.

8. Використання системи нормування праці на підприємстві.

9. Розкрийте специфіку організації робочих місць та їх класифікацію.

10. Дайте характеристику «Посадовий інструкції», «Посадових обов'язків» і «Опису робочого місця».

11. Розкрийте сукупність факторів, які характеризують умови праці.

12. Назвіть критерії оцінки умов праці.

Після обговорення усних питань студентам пропонується для рішення ряд практичних завдань різного рівня складності, пов’язаних із тематикою практичного заняття. Наприклад:


Читайте також:

  1. Б. Задача
  2. Взаємне положення площин. Перша позиційна задача
  3. Взаємне положення прямої і площини. Друга позиційна задача.
  4. Вторая задача анализа на чувствительность
  5. Головна задача м/н фінансового менеджменту полягає у оцінці короткострокових і довгострокових активів і зобов’язань фірми у часовому і просторовому використанні м/н ринків.
  6. Двоїста задача
  7. Двухмерная задача Коши
  8. З праці В. Леніна «О задачах пролетариата в данной революции»
  9. Загальна задача лінійного програмування (ЗЛТ)
  10. Задача # 12 (з тих, що вона скидувала)
  11. Задача 1
  12. ЗАДАЧА 1




Переглядів: 784

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Задача 4 | Задача 1.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.