Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Визначення заліза у вигляді роданідного комплексу

Залізо(ІІІ) у кислому середовищі утворює з роданід-іонами (SCN), залежно від їх концентрації, ряд комплексних сполук з координаційним числом від 1 до 6. Утворення комплексів з різною кількістю координованих груп залежить, насамперед, від абсолютної концентрації надлишку ліганду, а не співвідношення [метал]:[ліганд], тому що необхідно враховувати константи дисоціації роданідних комплексів. При низьких концентраціях реагуючих компонентів утворюються прості (з меншим числом координованих груп) іони, а зі збільшенням концентрації одержують більш складні іони (чи суміш комплексів). Оскільки дисоціація комплексів збільшується при розведенні розчинів, то для її приглушення необхідна більша концентрація роданід-іонів. При високій концентрації SCN (~3 н.) утворяться координаційно насичені комплекси заліза [Fe (SCN)6]3–:

3+ + 6SCN → [Fe(SСN)6]3–.

Таким чином, у розчині проходить реакція, яка у молекулярному вигляді може бути записана в такий спосіб:

FeCl3 + 6NH4SCN → [Fe(SCN)6](NH4)3 + 3NH4Cl.

Розглянуту реакцію необхідно проводити при такій кислотності розчину, при якій приглушується гідроліз Fe(ІП), але не знижується концентрація роданід-іона, необхідного для утворення комплексу. Підкислення найкраще проводити розведеною азотною кислотою (0,05–0,1М), яка не містить азотистої кислоти. Визначенню заліза заважають речовини, що зв'язують у комплекс іон трьохвалентного заліза (Cl, SO42–, РО43–) і метали, що зв'язують роданід-іон (молібден, вольфрам, кобальт). Заважають визначенню і речовини, здатні відновлювати Fe3+ до Fe2+, а також сильні окислювачі, які руйнують роданід.

Необхідні прилади і реактиви:

1. Фотоколориметр і кювети з товщиною шара 5 мм.

2. Колби мірні, місткістю 25 мл – 6 шт.

3. Бюретки – 2 шт.

4. Циліндр на 5 мл.

5. Стандартний розчин заліза, що містить 0,1 мг Fe3+ в l мл.

6. Розчин роданіду амонію 3 н.

7. Нітратна кислота 1:1.

Методика роботи

1) Приготування серії стандартних розчинів. У мірні колби місткістю 25 мл, відміряють з бюретки 1, 2, 3, 4, 5 мл розчину заліза(III), додають по 1,5 мл розчину роданіду амонію (3 н.) і по 1 мл нітратної кислоти (1:1). Об'єм суміші в кожній колбі доводять до мітки дистильованою водою і ретельно перемішують.

2) Вибір довжини хвилі. Оскільки поглинання світла розчином носить вибірковий характер, то при різних довжинах хвиль оптична густина розчину (молярний коефіцієнт поглинання) має різні значення. Тому спочатку вибирають світлофільтр, при якому будуть проводити кількісне визначення. Для цього беруть середній розчин еталонної серії, заливають у кювету до мітки і ставлять її в гніздо фотоколориметра. Як розчин порівняння використовують дистильовану воду, яку заливають в іншу кювету і ставлять в інше гніздо фотоколориметра. Поперемінно включаючи усі світлофільтри, вимірюють для кожного з них значення оптичної густини А. За отриманими даними будують залежність оптичної густини від довжини хвилі. Для проведення кількісного визначення вибирають довжину хвилі, при якій спостерігається максимальне значення оптичної густини.

3) Побудова градуювального графіка. На фотоколориметрі виставляють обрану довжину хвилі і при ній вимірюють оптичну густину всіх стандартних розчинів. За отриманими даними будують градуювальний графік у координатах А–С. Для побудови градуювального графіка концентрацію заліза можна виразити в мг.

4) Визначення вмісту заліза в задачі. Розчин контрольної задачі готують так само як і стандартні, вимірюють його оптичну густину і за графіком знаходять відповідну їй концентрацію.

На підставі даних оптичних густин розчинів розраховують e (молярний коефіцієнт поглинання) для кожної концентрації і знаходять eсер. Усі результати заносять у таблицю 1.3.

Таблиця 1.3

Результати визначення заліза у вигляді роданідного комплексу

 

№ з/п Стандартний розчин заліза, мл Вміст заліза, мг [Fe3+], моль/л А e для кожної концентрації eсер mFe, мг
0,1        
0,2      
0,3      
0,4      
0,5      



Переглядів: 993

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.