Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Особливості американського та європейського підходів до маркетингу

Американська школа маркетингу послуг заклала наріжний камінь у фундамент теорії внутрішнього маркетингу, коли Леонард Беррі в 1976 році вперше використав термін «внутрішній маркетинг». За підтримки колеги, А.Парасурамана, вчений започаткував філософію «ставлення до працівника як до внутрішнього клієнта» та спрямував увагу на працю в організації як на певний продукт. Дана теза знайшла поширення та розвиток у працях інших американських науковців, які сформували взаємозв’язок «задоволеність клієнта – задоволеність працівника» та обґрунтували важливість мотивації персоналу. К. Лавлок підкреслює важливість внутрішнього маркетингу та визначає його істотним фактором успіху для компаній галузі послуг .Загалом всі твердження даної школи можна вважати основоположними ідеями, які безумовно потребують подальшого розвитку.

Американська школа «маркетинг-менеджменту» підтримала філософію «працівник як клієнт» та, водночас, представила її крізь призму управлінського погляду. В своїй праці «Майбутнє суспільство» Пітер Друкер зауважує: «… Управління людьми – це «маркетингова робота. Вчений розглядає ідею внутрішнього маркетингу з точки зору управління некомерційною організацією, де гостро відчувається нестача праці професіоналів, а мотиваційні інструменти є обмеженими фінансово.

Відомий представник даної школи, Філіп Котлер, відзначився дослідженнями в галузі готельного господарства. Вчений сформував процес внутрішнього маркетингу та виокремив в ньому чотири послідовних етапи його впровадження. Окрім цього, спрямував увагу менеджерів на момент контакту працівника із клієнтом – «момент істини. Актуальним внеском вченого в розвиток школи є концепція холістичного маркетингу, однією і з складових якої є внутрішній маркетинг . Холістичний маркетинг відображає системний підхід до управління маркетингом на підприємстві та динамічно набуває визнання в Америці, Європі та, власне, в Україні на межі ХХ–ХХІ ст.

Особливості американської та європейської шкіл маркетингу:

ü Американська школа маркетингу. Основними центрами становлення маркетингової думки вважають Гарвардський і Вісконсинський університет в США.

ü У 1905 р. у провідних університетах США було запроваджено дисципліни “маркетинг продукції ” і “методи маркетингу”

ü У 1915р. Створення Національної асоціації викладачів реклами.

ü у 1937р. Сформувалась Американська асоціація маркетингу.

Виділяють дві європейські школи маркетингу: 1) західноєвропейська школа, яка представлена французькими та німецькими вченими (Жан-Жак Ламбен, Жан-Ноель Капферер, Ален Жолібер, Жоель Бре); 2) скандинавська (північна) школа, що охоплює дослідників зі Швеції та Фінляндії (Крестіан Гронрос, Еверт Гамессон).

На відмінну від американської школи західноєвропейська більш опікується проблемами споживача і має більшу соціальну спрямованість. Як зазначає Жан-Жак Ламбен відмінності пов’язані з наступними факторами:

- інтеграція європейського ринку;

- присутність багатьох культур та плюралізм думок;

- соціальна відповідальність, яка є притаманною європейському суспільству.

Внеском північної школи в теорію маркетингу визнається детальна концептуальна розробка термінології маркетингу послуг, а також введення у науковий лексикон таких понять, як внутрішній маркетинг, якість послуги та інтерактивний маркетинг; розробка концепції маркетингу партнерських відносин.

 




Переглядів: 5071

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Історичні віхи формування теорії і практики маркетингу | Становлення та розвиток маркетингу в Україні

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.