МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Податкове регулювання як складова частина державного податкового менеджменту.Тема 4. ПОДАТКОВЕ РЕГУЛЮВАННЯ В УКРАЇНІ Податкове регулювання як складова частина державного податкового менеджменту. Методи податкового регулювання. Способи реалізації податкового регулювання в Україні. Податкове регулювання як складова частина державного податкового менеджменту. Державне регулювання економіки – це заснована на законодавстві одна з форм державного впливу на економіку, яка реалізується через встановлення і застосування державними органами правил, націлених на корегування економічної діяльності фізичних і юридичних осіб, яке підтримується можливістю застосування правових санкцій при їх порушенні. Важливою характеристикою регулювання економіки, на відміну від інших елементів державного впливу на неї, є те, що воно здійснюється за допомогою застосування норм, які підтримуються юридичною відповідальністю. Хоча державне регулювання підприємницької діяльності базується на законодавстві, але воно не вичерпується ним, оскільки це складний процес, який охоплює у комплексі різноманітні організаційно-правові засоби. Організаційний аспект державного регулювання проявляється у створенні відповідних державних органів і наділенні їх повноваженнями для здійснення цілеспрямованого впливу на економічні відносини і підприємницьку діяльність. Державне регулювання економіки і підприємницької діяльності повинно застосовуватись тільки у випадку, коли потенційні результати перевищують потенційні витрати. Цілі регулювання і методи їх досягнення необхідно вибирати у залежності від ступеня їх відповідності суспільним інтересам. Основним принципом регулювання є мінімальне втручання державних органів в економічні процеси (їм делегуються лише ті функції, які не можуть бути забезпечені суб’єктами ринкових відносин). Державне регулювання обумовлене загальнодержавними та суспільними інтересами і має здійснюватись державними органами на всіх рівнях вертикальної структури управління. Державне регулювання економічних процесів, яке здійснюється усіма гілками влади, охоплює всі стадії відтворення – виробництво, розподіл, обмін і споживання. Завдання цього регулювання вирішує система регулюючих методів, які поділяються на три групи: адміністративні, правові, економічні. В умовах існування різних видів і форм власності, вільного підприємництва, економічної самостійності виробників, ринку і ринкових відносин у системі всієї економіки найбільш виправданими, динамічними і ефективними є економічні методи регулювання. До системи економічних методів належать: індикативне планування; державне замовлення; сприяння діловій активності; заохочення конкуренції; регулювання цінами і тарифами; регулювання кредитами; регулювання оплатою праці; регулювання стимулами; бюджетне регулювання; митне регулювання; податкове регулювання. Податки – найефективніший інструмент непрямого регулювання економічних процесів. Державне регулювання економіки через використання податкових важелів за сучасних умов спрямоване на забезпечення і підтримку збалансованого економічного зростання, ефективного використання ресурсів, стимулювання інвестиційної і підприємницької діяльності. Податкове регулювання - це один з найбільш мобільних елементів податкового механізму і сфери державного податкового менеджменту. Стержень податкового регулювання складає система економічних засобів оперативного втручання в хід виконання податкових зобов’язань. Податкове регулювання - це заходи непрямого впливу на економіку та соціальні процеси через зміну податків, податкових ставок, податкових пільг, зниження чи підвищення загального рівня оподаткування, відрахувань до бюджету. Принципові підходи до регулювання податкових правовідносин у багатьох державах обумовлені основним податковим законом - Податковим кодексом, збірником правил фінансового регулювання, а також законодавством, яке регулює правові відносини суб’єктів господарювання майнового характеру, зовнішньоекономічну діяльність і торгівлю. Зміст і мета податкового регулювання обумовлені регулюючою функцією системи оподаткування. Відповідно, цей процес є об’єктивно необхідним, і його результат залежить від адекватності методів, які використовуються та стану реальної економіки держави.
|
||||||||
|