МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Львів- 2012Міністерство освіти та науки, молоді і спорту України Львівський національний університет імені Івана Франка Географічний факультет Методичні вказівки до виконання практично-семінарських робіт з курсу “Географія населення України”
Львів-2012 Рекомендовано до друку Вченою радою географічного факультету Протокол №____ від_________________ Уклали: д.г.н., професор Лозинський Р. М. к.г.н., асист. Склярська О. І. Методичні вказівки до виконання практично-семінарських робіт з курсу “Географія населення України”. – Львів, 2012. – 26 с.
Львів- 2012 “Географія населення України” є одним із основних курсів підготовки студентів 4 курсу географічного факультету за спеціальністю “Географія” в рамках навчального плану для здобуття освітньо-кваліфікаційного рівня “бакалавр”. Програма призначена для студентів денної та заочної форми навчання, а також викладачів, що ведуть лекційні та семінарські заняття з даного курсу. Матеріал курсу “Географія населення України” розподілений на два змістових модулі, що складаються з окремих тем. Обов’язковими для виконання є практичні роботи, що проводяться для закріплення кожного чергового блоку лекційного матеріалу. Окрім закріплення знань з заняття орієнтовані на пошук студентами шляхів розв’язання демогеографічних суперечностей та проблем шляхом дискусій, організації наукових семінарів, групової роботи тощо. По кожній з тем курсу розроблені завдання для самостійної роботи. Загальна кількість годин, відведених для вивчення курсу – 72 (денна форма навчання). На самостійну роботу виділено 40 годин, на аудиторну – 32, з них 16 – лекційні, 16 – практично-семінарські заняття. Для студентів-заочників передбачено 8 годин лекційних та 8 годин – для практично-семінарських занять. Формою контролю є залік. Мета курсу: сформувати у студентів розуміння демогеографічних закономірностей, процесів і явищ, поглибити знання про демографічні характеристики населення України та її регіонів, основні чинники їх формування і тенденції динаміки, основні методи обліку населення, методику їх проведення на території України у різні історичні періоди, розкрити сутність та запропонувати шляхи подолання основних демогеографічних проблем (зокрема депопуляції, зовнішньої міграції, деформації шлюбної структури, вікового складу населення і т. д.) в Українї в контексті державної демографічної і регіональної політики. Головними завданнями навчального курсу є: 1) поглиблення знань з теоретико-методологічних основ демогеографії; 2) одержання відомостей про територіальної організації демографічної сфериукраїнського суспільства, основні регіональні демогеографічні проблеми в державі; 3) оволодіння уміннями та навичками наукового аналізу демогеографічних закономірностей, встановлення кореляційних зв’язків між геосоціальними, геоекономічними та демогеографічними параметрами території; 4) уміння критичного оцінювання демографічних явищ та процесів в державі з позицій просторового підходу, вироблення фахового географічного бачення проблеми і причин депопуляції, кризи демореальності, зокремазастосування географічного підходу для практичного вирішення проблем демографічної безпеки.
Після вивчення курсу студенти повинні знати: - сутність категорій “депопуляція”, “демогеографічна ситуація”, “демогеографічний процес” та ін. - методи, показники демогеографічного дослідження; - фактори та особливості динаміки кількості населення України від найдавніших часів до сьогодення; - тенденції природного і механічного руху населення держави; - процеси шлюбності і розлучуваності, деформацію шлюбної структури; - зміни у статево-віковій структурі населення; - динаміку етнонаціонального і мовного складу населення; - специфіку професійної структури та освітнього рівня населення України; - заходи подолання кризових демографічних явищ в Україні і окремих регіонах. Вивчення курсу передбачає вироблення таких умінь: - застосовувати методи демогеографічних досліджень на практичних заняттях; - аналізувати залежність демогеографічних параметрів території держави та окремих її регіонів від економічних, соціальних, політичних, історичних та інших чинників; - працювати з науковими, статистичними матеріалами з відповідної тематики, офіційними результатами переписів населення.
|
||||||||
|