Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Завдання до виконання на лабораторному занятті

Задача №1:Створіть документи «Наказ про прийом на роботу», де виконайте оформлення на роботу в організацію «Надія» всіх робітників згідно таблиці 9.3.

 

Таблиця 9.3 – Інформація про працівників підприємства

Дата наказу Таб. № ПІБ Посада Підрозділ Дата прийому Сума окладу (грн.) Примітка
07.02.20_ Ваше прізвище головний бухгалтер бухгалтерія 07 лютого  
Фролов П.П. комірник цех №1 09 лютого пенсійне посв-ня
Омеляненко Г.М. директор офіс 07 лютого  
Касиренко В. П. касир бухгалтерія 07 лютого  
Іванов І.І. системний адміністратор офіс 09 лютого пенсійне посв-ня
Коваленко Ф. Н. менеджер офіс 07 лютого  
17.02.20_ Комарова С. В. завідуюча господарством цех №1 17 лютого  
Луконін С.М. водій цех №1 21 лютого  
01.03.20_ Бухгорова В.К. бухгалтер бухгалтерія 03 березня донька 2010 р.
Назаров О.В. сторож цех №1 01 березня суміс­ництво

 

1.Додайте в довідник «Фізичні особи» нові групи Робітники, Пенсіонери, Діти (рис.).

Перемістіть вже існуючі записи в відповідні групи. За потребою створіть нових.

Доповнітьіснуючі елементи довідника основні відомості про кожного: дата народження, стать, місце народження, посвідчення, громадянство, номер страхо­вого свідоцтва (11 цифр), код за ДРФО (12 цифр).

Укажіть для осіб Фролов П.П. та Іванов І.І. відомості про пенсіонера: серія – 3 букви, номер – 6 цифр, дата видачі.

Укажіть для Бухгорової В.К. відомості про дочку Бухгорову Олену, 2010 року народження (рис.).

2. Сформуйте в довіднику«Співробітники організацій» (меню Кадри) нові групи з елементами фізичних осіб (рис.):

– Допоміжний персонал – Луконін С.М., Назаров О.В.

– Виробничий персонал – Фролов П.П., Комарова С. В.

– Адміністрація – всі інші.

Для кожного встановіть табельний номер, відмітку актуальності, укажіть як основне місце роботи (окрім сторожа – сумісництво).

3.Створіть документ «Прийом на роботу в організацію» (меню Кадри). Введіть основні реквізити: дата наказу, організація, відповідальний.

За допомогою кнопки «Підбір» укажіть:

– співробітників яких приймають на роботу,

– підрозділ організації,

– посаду (за потребою додайте нову),

– дату прийому,

– спосіб відображення в бух.обліку – Зарплата (Адмін. П.) або Зарплата (Вироб. П.), їх потрібно створити.

В табличній частині на вкладці «Нарахування» автоматично буде встановлено два види розрахунку для кожного робітника:

– Оклад по днях - у поле Розмір укажіть суму щомісячного окладу;

– Індексація зарплати – поставте в розмірі 1;

– Спосіб відбиття в бух обліку – залиште порожнім.

На вкладках «Внески» та «Внески на ФОП» автоматично буде встановлено розмір внесків із заробітноїплати, огляньте їх.

Проведіть документ і закрийте форму – кнопка OK.

4.Проаналізуйте інформацію про найманих робітників в підрозділи підприємства за допомогою звіту «Списки працівників організації» з пункту меню «Кадри».

Переміщення кадрів

Задача №2:Виконайте підвищення розміру окладу на 200 грн. для Луконіна С.М.від 25 березня.

1. Створіть документ «Кадрове переміщення» (меню Кадри). Введіть основні реквізити: дата наказу, організація, відповідальний, встановіть позначку індексації заробітку з коефіцієнтом 1.

За допомогою кнопки «Підбір» укажіть співробітникаобравши його з відповідного підрозділуорганізації. Укажіть дату від якої буде нараховуватись новий розмір окладу, спосіб відображення в бух.обліку. Підрозділ та посаду залиште не змінними.

В табличній частині на вкладниці «Нарахування» встановіть дію «Змінити» для розміру окладу по днях, внесіть нову суму окладу.

Огляньте вкладки «Внески» та «Внески на ФОП».

Запишіть документ і перегляньте друковану форму наказу про переведення. Проведіть документ і закрийте форму – кнопка OK.

2.Проаналізуйте виконані дії за допомогою «Особової картки» працівника(меню Кадри).

Звільнення з роботи

Задача №3:Підготуйте від 26 квітня«Наказ про припинення трудового договору» для співробітника Коваленко Ф. Н., якого буде звільнено30 квітня на підставі «Переведення працівника, за його згодою, на інше підприємство»

1. Створіть документ «Звільнення з організації» (меню Кадри). Введіть реквізити: дата наказу, організація, відповідальний, працівника якого звільняють, дату та підставу звільнення (її необхідно буде створити) (рис.).

Огляньте друковану форму документа.

2. За допомогою журналу «Документи обліку кадрів організації» перевірте створені документи.

Кадрові документи не відображаються в журналі операцій, через те що не формують проводок по рахунках.

 

Нарахування заробітної плати

Задача №4: Виконайте нарахування заробітної плати всім робітникам організації «Надія» за роботу в лютому, березні та квітні.

1.Створіть документ «Нарахування зарплати» (меню Зарплата). Введіть основні реквізити:

– дата наказу,

– місяць нарахування ‑ вкажіть дату - перше число місяця, за який нараховується зарплата,

– у полі Норма днів за місяць заповніть відповідну кількість днів – 20 у лютому, 20 у березні, 22 у квітні.

Натисніть по кнопці Заповнити → по всіх працівниках в командній панелі документа заповніть табличну частину документа.

2. Внесіть зміни в кількості відпрацьованих днів у лютому:

07.02.20__ - 28.02.20__ ‑16 днів

09.02.20__ - 28.02.20__ ‑ 14 днів

17.02.20__ - 28.02.20__ ‑ 9 днів

21.02.20__ - 28.02.20__ ‑ 6 днів

3. Натисніть по кнопці Розрахувати → по всіх працівникахв командній панелі документа заповніть табличну частину документа.

4.Огляньте всі вкладки в документі. На вкладці «Проводки» ознайомтесь з рахунками обліку що використовуються.

5. Проведіть документ і закрийте форму – кнопка OK.

6. Аналогічно створіть документи «Нарахування зарплати» на березень та квітень.

Виплата заробітної плати

Задача №5: Виконайте виплату заробітної плати всім робітникам організації «Надія» від 2 числа кожного місяця (лютий, березень, квітень).

1. Створіть документ «Зарплата до виплати організацій» (меню Зарплата). Введіть:

- у полі Місяць нарахування вкажіть місяць, за який нарахована зарплата.

- заповніть табличну частину документа - кнопка ЗаповнитиЗа характером виплати.

Запишіть документ - кнопка Записати.

Сформуйте друковану форму платіжної відомості. Проведіть документ.

Аналогічно створіть документи «Виплата зарплати» на березень та квітень.

2. На підставі документу «Зарплата до виплати організацій» створіть «Видатковий касовий ордер».

Огляньте друковану форму документа та проведіть його.

Задача №6:Перед виплатою зарплати працівникам, виконайте отримання грошей з банку в касу від 1 числа кожного місяця в розмірі загальної суми зарплати за місяць.

Питання для самоперевірки

5. Яким чином здійснюється облік розрахунків з контрагентами з використанням «1С: Підприємство 8.2»?

6. Як визначити стан взаєморозрахунків?

7. Яким документи оформляються в «1С Підприємство 8.2» по прийманню нових працівників на підприємство, переведенню співробітника до іншого підрозділу, зміни посади, зміни табельного номера, відрядження, звільнення працівника?

8. Як нарахувати заробітну плату працівнику?

9. Які види утримань є з заробітної плати?

10. Який алгоритм нарахування заробітної плати в 1С?

11. Яким чином здійснюються розрахунки з підзвітними особами в 1С?


ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 10 Автоматизація обліку виробництва, реалізації готової продукції та розрахунків із покупцями з використанням «1С: Підприємство 8.2»

 

Мета: засвоїти практичні навички обліку виробництва, реалізації готової продукції та розрахунків із покупцями з використанням «1-С: Підприємство 8.2»

 

У програмі можна вести облік надання виробничих послуг, переробки давальницької сировини, а також облік переданої в переробку сировини. Для кожного з цих видів виробничої діяльності передбачено свої документи, а на Панелі функцій можна побачити схематичну послідовність оформлення всіх необхідних документів. Так, наприклад, документ «Вимога-накладна» може бути введено на підставі документа «Звіт виробництва за зміну». Завдяки цьому табличну частину документа «Вимога-накладна» буде заповнено інформацією про кількість використаних матеріалів, розрахованих відповідно до кількості виробленої продукції та нормативного складу, зазначеного в специфікації.

Ось стисло про основні нюанси відображення виробничої діяльності:

— матеріали спочатку мають бути оприбутковані на склад і тільки після цього передаватися у виробництво;

— витрати, пов'язані з виробничою діяльністю, протягом місяця відображаються на рахунках витрат;

— готова продукція (напівфабрикати) оприбутковується на склад за плановою собівартістю;

— можна відобразити отримання виробничих послуг від внутрішніх підрозділів;

— завершальною операцією є розрахунок фактичної собівартості, вона оформляється документом «Закриття місяця».

 

Настройки, що впливають на облік виробничої діяльності

 

Робота з будь-якою підсистемою починається з настройки, тому перш ніж приступати до оформлення яких-небудь документів, звернемося до «Настройки параметрів обліку» (меню «Підприємство») та «Облікової политики організацій» (меню «Підприємство» → «Облікова політика»), адже вони містять параметри, які впливають на розрахунок собівартості продукції, що випускається.

 

Рисунок 10.1 – Настроювання параметрів обліку

 

У настройках параметрів обліку на закладці «Виробництво» потрібно вибрати один із типів цін планової собівартості продукції з довідника «Типи цін номенклатури». Довідник «Типи цін номенклатури» призначено для зберігання типів відпускних цін компанії або цін постачальників.

Відпускні ціни використовуються для підстановки за умовчанням у документах відвантаження. Один із типів відпускних цін у системі має спеціальне призначення. Це тип цін, який містить дані не про ціни для покупців, а значення планової собівартості номенклатури. На рисунку 10.1 такий тип цін має назву «Спеціальна».

Ця настройка не є обов'язковою, але значно полегшить надалі роботу з оформлення документів, пов'язаних із виробничими послугами. Оскільки якщо для продукції, що випускається, встановлено ціни цього типу, то під час оформлення документів випуску ці ціни за умовчанням підставляються як планова собівартість.

Але для того, щоб спеціальні ціни застосовувалися, недостатньо просто створити їх у довіднику «Типи цін номенклатури» і вибрати в «Настройках параметрів обліку». Потрібно за допомогою документа «Встановлення цін номенклатури» призначити ці спеціальні ціни для номенклатури, що випускається. Надалі ці ціни (планова собівартість) зберігатимуться в періодичному регістрі відомостей «Ціни номенклатури».

Протягом місяця всі витрати на виробничу діяльність накопичуються на таких рахунках обліку витрат:

— прямі виробничі витрати на субрахунках 23 рахунка;

— витрати на брак на рахунку 24 «Брак у виробництві»;

— непрямі витрати на виробництво на рахунку 91 «Загальновиробничі витрати».

В обліковій політиці на закладці «Виробництво» (рисунок 10.2), яка, у свою чергу, розділена ще на три вкладки, задаються параметри обліку виробничих операцій. На вкладці «Рахунок 23» задають базу розподілу витрат основного і допоміжного виробництва для продукції, виробничих послуг стороннім замовникам, а також для внутрішніх виробничих послуг, наданих власним підрозділам.

Для продукції первісно призначений спосіб розподілу «По плановій собівартості випуску», а отже, за тими спеціальними цінами, які було задано документом « Встановлення цін номенклатури».

 

  Рисунок 10.2 – Задання параметрів обліку виробничих операцій.  

На закладці «Рахунок 91» (рисунок 10.3) зазначаємо, як саме розподіляти загальновиробничі витрати. Ці витрати розподіляються за номенклатурними групами пропорційно зазначеній базі розподілу. А база розподілу встановлюється в регістрі відомостей «Методи розподілу непрямих витрат організації». Тут слід зазначити, що спосіб розподілу може бути встановлено як для всіх витрат, так і індивідуально для кожної статті витрат і кожного підрозділу. Базою розподілу виступає:

— «Обсяг випуску» – базою розподілу є кількість випущеної в поточному місяці продукції;

— «Планова собівартість випуску» – базою розподілу виступає планова вартість випущеної в поточному місяці продукції (послуг);

— «Матеріальні витрати» – як база розподілу використовується сума витрат, відображених за рахунком 23 і статтею витрат яких вказано «Матеріальні»;

— «Оплата праці» – базою розподілу є сума витрат, відображених за рахунком 23 на статтях витрат з видом «Оплата праці».

 

  Рисунок 10.3 – Розподіл загальновиробничих витрат

 

Відповідно до П(С)БО 16 загальновиробничі витрати можуть бути постійні та змінні. У програмі для такого розподілу у формі довідника «Стаття витрат» призначено прапорець «Постійна витрата». Нагадаємо, що постійні загальновиробничі витрати розподіляються відповідно до нормальної потужності підрозділів. Нормальна потужність і відповідні їй розміри постійних витрат задаються в Регістрі відомостей «Показники при нормальній потужності». При цьому під час розрахунку собівартості випущеної продукції, якщо нормальної потужності не досягнуто, частину постійних витрат буде віднесено на собівартість продукції (рахунок 901).

 

  Рисунок 10.4 – Довідник «Стаття витрат»

 

Остання закладка «Переділи». На цій закладці потрібно вибрати один із двох способів розрахунку собівартості виробництва:

– «По переділах» – передбачає автоматичне визначення порядку закриття переділів. Система ретельно відстежує витрати і випуск продукції та проводить закриття рахунків виробничих витрат відповідно до цього порядку;

– «По підрозділах» – передбачає ручну вказівку послідовності закриття рахунків виробничих витрат за підрозділами за допомогою документа «Встановлення порядку підрозділів для закриття рахунків витрат».

Під терміном «переділ» розуміється певний етап виробництва продукції, на якому з одних матеріальних цінностей виходять інші. Наведемо приклад двопередільного виробництва. Підприємство випускає плетені меблі, у виробничому процесі задіяні два цехи. Цех № 1 обробляє лозу, робить її придатною для подальшого використання, а в Цеху № 2 вже безпосередньо складають меблі з цієї лози.

На першому переділі обробляється лоза в Цеху № 1, на другому переділі з лози складають меблі в Цеху № 2. Під час установлення розрахунку «По переділах» програма спочатку розрахує собівартість обробки лози, а потім собівартість плетених меблів.

Якщо встановити перемикач у положення «По підрозділах», то необхідно документом «Встановлення порядку підрозділів для закриття рахунків витрат» установити послідовність підрозділів. Документ можна заповнити безпосередньо з облікової політики організації і, натиснувши на посилання, вказати, в якому порядку підрозділи повинні закриватися (розраховується собівартість продукції цих підрозділів). У документі передбачено автозаповнення табличної частини (кнопка «Заповнити»). Якщо ним скористатися, то до табличної частини потраплять усі підрозділи організації і вам залишиться тільки розставити їх у потрібній послідовності. Тобто, якщо вказати, що першим закривається Цех № 2, а другим Цех № 1, то собівартість взагалі не розрахується, оскільки не буде відомою собівартість напівфабрикату 1. Після проведення документ сформує рух у регістрі відомостей «Порядок підрозділів для закриття рахунків».

У разі зазначення варіанта розрахунку собівартості виробництва «По переділах» можна вказати зустрічний випуск продукції в регістрі відомостей «Зустрічний випуск продукції послуг». Під зустрічним випуском розуміють ситуацію, коли під час випуску продукції з меншим номером переділу використовують продукцію з вищим номером переділу. Наприклад, якщо готова продукція частково знову використовується для виготовлення напівфабрикатів, з яких її було виготовлено. Регістр відомостей є незалежним і періодичним (до місяця). Він використовується для визначення правил розрахунку собівартості зустрічного випуску продукції та послуг.

 




Переглядів: 902

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ЛАБОРАТОРНА РОБОТА № 9 Кадровий облік та автоматизація обліку розрахунків з оплати праці з використанням «1С: Підприємство 8.2» | Надходження матеріалів і передача у виробництво

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.011 сек.