МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
READING COMPREHENSION EXERCISES1. a) Consult a dictionary and practise the pronunciation of the following words. Pay attention to stresses: pseudonym [‘psj9dqnim], imperious [im’piqriqs], frivolous [‘frivqlqs], depravity [di’pr1viti], asperity [1s’periti], obstinacy [‘Obstinqsi], effectually [e’fektjuqli], artichoke [‘a:ti7quk], raspberry [‘ra:zb(q)ri], paradise [‘p1rqdais], germinate [‘8q:mineit], tapestry [‘t1pistri], ridiculously [ri’dikjulqsli], mandarin [‘m1ndqrin], discernment [di’sq:nmqnt], disastrous [di’za:strqs]. B) Get together with another student. Listen to his/her reading of the exercise. What recommendations would you give to correct any mispronunciations? 2. Read the following words observing: a) two primary stresses; b) the secondary and the primary stress; c) a primary stress: a) self-righteous [‘self’rai7qs], nevertheless [,nevqDq’les], uninteresting [0n’intristinn], uncounted [‘0n’kauntid], unauthorised [‘0n’O:Tqraizd], unsympathetic [‘0n,simpq’Tetik], undignified [0n’dignifaid], unmerited [‘0n’meritid]; b) disposition [,dispq’ziS(q)n], imagination [i,ma8i’neiS(e)n], expedition [,ekspi’diS(q)n], concentration [,kOntsqn’treiS(q)n], execution [,eksi’kj9S(q)n], illumination [i,lj9mi’neiS(q)n], vegetation [,ve8i’teiS(q)n], energetic [‘enqr’8etik], disobedient [‘disO’bidient]; c) ungovernable [0n’g0vqnqbl], unwarranted [‘0n’wOrqntid], unrivalled [0n’raivqled], forfeited [‘f%fitid], satirise? [‘s1taiiqraiz], characterise [‘k1riktq’raize], fortify [‘fOrti’fai], privilege [privili8]. 3. a) Read out aloud the following word combinations and phrases paying attention to the phonetic phenomena of connected speech (all types of assimilation, the linking "r", all kinds of plosions, etc.): on the seemingly frivolous ground; older and wiser and better people; seemed the veriest nonsense; the dramatic part; he felt entitled to know; you said there couldn't possibly be; you are in disgrace; he felt perfectly capable; in the first place; and consign them; bare and cheerless; hidden behind the trees; were in a tight corner; quaint twisted candlesticks in the shape of snakes; behind the sheltering screen; the gooseberry garden; while the wolves feasted on the stricken stag.
|
||||||||
|