Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Ресурси соціальної роботи

Ресурси соціальної роботи - це джерело та арсенал засобів і можливостей, до яких можна вдаватися по мірі необхідності з метою виконання певних завдань чи вдосконалення діяльності.

Базуючись на одному з принципів соціально-педагогічної діяльності - принципі опори на потенційні можливості клієнта, і враховуючи те, що одним з основних видів соціальної допомоги є формування у клієнта навичок самодопомоги на базі внутрішніх резервів та певного соціального досвіду особистості, внутрішні ресурси можна розглядати як сукупність психологічних характеристик клієнта і його здатностей до пізнавальної діяльності та формування умінь. Тобто, до внутрішніх ресурсів належать: 1) психічні пізнавальні процеси (сприймання, увага, пам’ять, мислення, мова); 2) емоційно-вольові процеси та психічні стани; 3) особистісні характеристики (характер, темперамент, потреби, інтереси, цінності, мотиви); 4) освітній рівень; 5) професійні та соціальні вміння та навички.

Зовнішні ресурси - це сукупність можливостей для розв’язання індивідуальних та соціальних потреб, які можуть бути залучені як соціальним працівником, так і клієнтом. До основних видів зовнішніх ресурсів належать:

1) матеріальні ресурси, які поділяють на фінансові та нефінансові, офіційні та неофіційні. Фінансовіресурси - це всі види грошових надходжень для організації та здійснення соціальної роботи, а саме: а) бюджетні витрати на забезпечення діяльності різних соціальних служб, б) пенсії та інші виплати, передбачені діючим законодавством для різних категорій населення, в) спонсорські надходження на рахунок держави, громадських організацій та фізичних осіб. Фінансові ресурси є різновидом офіційних матеріальних ресурсів. Неофіційні фінансові ресурси - це допомога друзів, колег по роботі, спонсорів, яка передається безпосередньо з рук в руки людині, яка потребує допомоги, або комусь із близьких цієї людини;

2) інформаційні ресурси - це джерело нових засобів для підтримки людини в конкретній ситуації. Особливістю цих ресурсів є те, що й клієнт може активно залучатися до пошуку необхідної йому інформації, яка в майбутньому дозволить йому самостійно знайти вихід із проблемної ситуації або спонукатиме до нових роздумів та пошуків. Основні види інформаційних ресурсів: а) спеціальна література; б) буклети, листівки, брошури, прес-релізи; в) рекламна продукція (плакати, стенди); г) інформація в засобах масової інформації про благодійні заходи неурядових структур і соціальні програми органів влади, місцевого самоврядування; д) інформаційна мережа Інтернет (сторінки донорів, інформаційно-пошукові сервери, спеціальні сторінки тощо); е) усна інформація спеціалістів та волонтерів та ін.;

3) соціальні ресурси - це наявні у кожній державі система соціальних інститутів, які прямо чи опосередковано займаються вирішенням соціальних проблем. До них належать: а) соціальні інститути виховання (загальноосвітні школи, школи-інтернати, вищі заклади освіти, позанавчальні заклади); б) державні органи соціальної роботи з населенням (територіальні центри по роботі з населенням, соціальні служби для молоді, притулки, реабілітаційні центри тощо); в) громадські організації (благодійні фонди, громадські об’єднання, товариства); г) церква;

4) технологічні ресурси - дають різноманітні технології, а тому є вкрай необхідними для здійснення соціальної допомоги в межах соціальних інститутів. До них належать різноманітні форми, методи, засоби та прийоми, що застосовуються соціальними працівниками (службами), окремими закладами соціального обслуговування з метою досягнення успіху в соціальній роботі, забезпеченні завдань соціального захисту населення. Найбільш поширені технологічні ресурси: а) організаційні форми; б) діагностичні техніки; в) психотерапевтичні методи; г) індивідуальне консультування; д) тренінги та ін.

5) людські ресурси - це соціальні працівники, соціальні педагоги, психологи, реабілітологи, лікарі та інші працівники соціальних інститутів, волонтери, які реалізують соціальну політику держави у різних напрямах соціальної діяльності, а також представники мікросоціуму, у якому найчастіше перебуває людина, що потребує соціальної допомоги і підтримки (родичі, члени трудового чи учнівського колективу, сусіди).

Важливим ресурсом соціальної роботи є сім’я.




Переглядів: 8092

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Ресурси | Сімейна терапія

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.004 сек.