Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Text 2. Extracts from a radio report.

‘People (1) have come/ came from all over Britain for this demonstration. I would say there are about 30,000 people here. Some of the demonstrators from Scotland (2) have left/ left home shortly after midnight last night to arrive on time.

‘All of the members of one group (3) have painted/ painted their hands purple and are wearing gas masks. Others (4) have brought/ brought their children; one child is carrying a sign saying “Don’t forget us!”

‘The police (5) have arrived/ arrived early this morning, and have been


waiting since then in case of trouble. One of the groups opposing the march (6) has made/ made a statement yesterday saying that they would do all they could to disturb the demonstration, so police officials are being very careful.

‘The march seems very well-organised; organizers (7) have just given/ just gave armbands to volunteers, who will make sure that people stay on the authorized route and remain peaceful.

‘Wait a moment. I (8) have just had/ just had a report that a dangerous-looking parcel has been found under one of the organisers’ cars. Police (9) have taken/ took the parcel and are taking it to a bomb disposal van.’

(A few minutes later) ‘Oh, no! the bomb (10) has exploded/ exploded; people are running and screaming; several people, including some children, seem to be hurt, but I can’t tell how badly.’

(A few minutes later) ‘Police (11) have called/ called for the organizers; other policemen and women are clearing a path for the ambulances.’

(A few minutes later) ‘The police (12) have finished/ finished talking to the organizers now. I will try to get a statement from one of them… Yes, here is Amanda Raines, one of the organizers of the demonstration. She (13) has just spoken/ just spoke to the police. When do you think the bomb (14) has been planted/ was planted, Amanda?’

‘We (15) have arrived/ arrived here last night at ten o’clock and (16) have slept/ slept in the vans. The car where the bomb was found has not been moved since then. Someone (17) has probably planted/ probably planted the bomb while we were asleep; the police told me that it looks like a time bomb.’

‘Do you think the bomb (18) has been planted/ was planted by the opposition group?’

‘I think we must wait until we have more information. The group said they would disturb the demonstration, but we cannot hold them responsible just because of that.’

 

 





Переглядів: 322

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
VII. Прочитайте тексты и выберите правильную видовременную форму. | IV. The pronoun

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.