МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Embargoed MaterialSometimes a reporter will ask you to give him or her the material being released before the press conference. Perhaps the reporter has a conflicting assignment, yet wants to cover the story at the same time as his or her counterparts. You could provide an "embargoed" copy of your report or press kit, which simply means the story cannot be reported before a time you specify. Embargoed materials should be clearly labeled, such as "Embargoed until 11:00 a.m., Tuesday, May 7, 200X." How to Prepare Your Spokesperson for the Event It is a good practice to have a primary spokesperson for your issue. That person should be well prepared for the event and ready to answer reporters' questions. To help your spokesperson: • Develop a brief statement — under 10 minutes is a good rule-of-thumb— and a set of "talking points" that focus on your key messages. • Consider using visual aids such as poster-size charts or overheads. If you produce visuals, they should be clear and easily understood, and visible from any point in the press area. • Anticipate questions and prepare clear, brief answers. • Provide the statement, "talking points," and Q&As to your spokesperson and anyone else who might be answering questions. (Note: Do not distribute talking points or Q&As; they are for internal use only.) • Schedule a rehearsal. You may want to have several people there to give it the feel of the actual event, and you may want to videotape it to assess and improve the presentation. • Decide how questions will be handled. If more than one person is involved in the presentation, it is a good idea to have a moderator who is knowledgable about the participants and can call on the best person to answer each question.
Specifics of Planning the Press Conference • Establish a budget. • Room rental, including furnishings such as chairs and a podium • Photographer, and related photo costs * Press kit materials — production/printing/copying * Audiovisual needs and materials (e.g., banners, charts, slides, mult box, videos, phone hook-up for radio stations, etc.) • Refreshments, coffee, etc.
|
||||||||
|