МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Державна служба з екології та природних ресурсів УкраїниОсновним державним органом в Україні, що здійснює контроль за станом навколишнього природного середовища, є Міністерство екології і природних ресурсів. Спочатку, коли воно було організоване згідно з законом УРСР від 13 травня 1991 року і Постановою Кабінету Міністрів України № 200 від 14 вересня 1991 року воно мало назву “Міністерство охорони навколишнього природного середовища”, скорочено Мінприроди. В подальшому до нього було додано “...і ядерної безпеки”. В скороченому варіанті застосовувалися дві назви “Мін природи” і “Мінекобезпеки”. З грудня 1999 року в результаті змін в структурі центральних органів виконавчої влади організовано Міністерство екології і природних ресурсів України на базі: - Міністерства охорони навколишнього природного середовища і ядерної безпеки; - Комітету України з питань геології і використання надр; - Комітету України з питань гідрометеорології; - Державної адміністрації ядерного регулювання України; - Головного управління геодезії, картографії і кадастру; - Державної комісії у справах випробувань, реєстрації способів захисту та регуляторів росту рослин і добрив. Названі установи були ліквідовані. Крім того, координація Кабінетом Міністрів України діяльності Державного комітету України з земельних ресурсів і Державного комітету лісового господарства України також здійснюється через нове міністерство. Таким чином, в Міністерстві екології і природних ресурсів зосереджені в даний час величезні сили і резерви, які раніше були розрізнені. Міністерство екології і природних ресурсів України є спеціальним уповноваженим органом державного управління в області екології і охорони навколишнього природного середовища та всебічного використання практично всіх природних ресурсів. Воно організує і контролює виконання законів та інших актів і рішень Уряду України з питань, віднесених до його компетенції. Рішення Міністерства з цих питань є обов’язковим для всіх підприємств, установ і організацій і можуть бути оскаржені в судовому порядку. Міністерство має дуже широке коло задач, спрямованих на збереження екологічно безпечного стану навколишнього природного середовища. Серед основних необхідно відмітити наступні: - забезпечення проведення на території України єдиної екологічної політики, спрямованої на збереження середовища, безпечного для існування живої і неживої природи, на захист життя і здоров’я населення, на досягнення гармонійної взаємодії суспільства з природою; - контроль дотримання природо користувачами вимог екологічної безпеки, організація заходів щодо ефективного і раціонального використання природних ресурсів, керівництво заповідною справою, ведення Червоної книги України; - контроль забезпечення радіаційної безпеки населення України; Підрозділи Міністерства екології і природних ресурсів достатньо чисельні і нерідко змінюються. Серед основних слід відмітити наступні: 1) Головне управління регулювання використання природних ресурсів і державного контролю навколишнього середовища; 2) Державне управління державної екологічної експертизи; 3) Управління моніторингу, аналізу і прогнозування екологічних ситуацій; 4) Управління екології природокористування; 5) Управління науки і впровадження нових екологічних розробок4 6) Управління заповідниками та іншими територіями, які особливо охороняються; 7) Управління екологічної освіти, інформації і зв’язку з населенням; 8) Управління міждержавними відносинами, угодами і контроль їх виконання 9) Управління правового забезпечення природокористування; 10) управління контролю радіаційної безпеки та інші. Управління мають достатньо багато відділів. Крім центрального апарату існують органи управління на місцях. В кожній області існують Державні управління з охорони навколишнього природного середовища. Всього на Україні таких 24, а також Управління в Києві та Севастополі. В районах, містах, регіонах створені Державні інспекції з навколишнього природного середовища в середньому по 2-3 чоловіка в кожній. Крім того, існують Державні інспекції охорони Азовського моря (м.Маріуполь), охорони Чорного моря (м.Одеса), Державна інспекція аналітичного контролю і досліджень та інші. Загальна чисельність працівників системи Міністерства екології і природних ресурсів України складає близько 2500 чоловік, в тому числі центрального апарату близько 200 чоловік. Міністерство може мати свої науково-дослідні та навчальні заклади та інші організації. Підрозділи Міністерства мають право: - обслідувати підприємства, установи, організації з метою перевірки дотримання вимог екологічної безпеки; - складати протоколи і розглядати матеріали про адміністративні правопорушення в області екології і охорони природи; - вимагати відновлення збитків і втрат в результаті порушень; - передавати правоохоронним органам матеріали про факти порушень, що передбачають кримінальну відповідальність; - обмежувати або тимчасово призупиняти діяльність підприємств і об’єктів, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства; - отримувати безкоштовно від міністерств, підприємств, установ, організацій інформацію і статистику звітності; - утворювати підрозділи, працівникам яких надається право носіння форменого одягу і вогнепальної зброї. Міністерство екології і природних ресурсів України має позабюджетний фонд охорони навколишнього природного середовища. Слід підкреслити, що в рангу державних підрозділів, але іншого адміністративного підпорядкування, існує велика кількість відділів лабораторій та інших одиниць. Так, кожний крупний завод, фабрика, об’єднання і т.ін. мають в своїй структурі підрозділи, що забезпечують охорону навколишнього природного середовища. До цього слід додати, що підприємства, установи нових форм господарювання (фірми і т.ін.) вводять в свої структури відповідні підрозділи. В деяких областях і регіонах діють екологічна міліція, екологічна прокуратура і т.ін. Кожний із названих підрозділів має потребу в професіоналах – екологах. Тому попит на фахівців-екологів буде постійно зростати. Цим розділом закінчується перша частина курсу “Вступ до фаху”, що містить п’ять модулів. Після вивчення їх повинні бути отримані відповіді на наступні питання: що вивчати ? як вивчати ? де прийдеться працювати ? як почати наукову діяльність в галузі екології та охорони навколишнього середовища ? Нераціональна господарська діяльність порушила динамічну рівновагу біосфери, що призвело до її прогресуючого руйнування. На планеті виникла нова система “суспільство – природа” – глобальна “соціоекосистема”, яка розвивається не за природними чи суспільними, а за властивими тільки їй соціоекологічними законами. Для того, щоб уміти керувати розвитком цієї соціоекосистеми, необхідно вивчити не лише окремі її компоненти, як це робиться в традиційних науках, а й взаємодію їх всередині системи, всю систему в цілому. Тому в другій частині курсу, який складається також з п’яти модулів, подаються загальні уявлення про різні аспекти взаємодії суспільства з природою, тобто по суті починається спеціальна підготовка спеціаліста. В плані цієї підготовки студент повинен оволодіти основними елементами екології людського суспільства або соціоекології, яка вивчає закономірності взаємодії людського суспільства з навколишнім природним середовищем і розробляє наукові принципи гармонізації цієї взаємодії.
|
||||||||
|