Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Базові умови «Інкотермс-2010»

 

Група Термін Визначення
E EXW франко-завод (назва місця) Продавець вважається таким, що виконав зобов'язання поставки в момент надання товару в розпорядження по-купця на території свого підприємства або в іншому погодженому місці (на-приклад, на заводі, фабриці, складі й т. п.) без здійснення митного очищення товару для експорту та завантаження його на який-небудь приймаючий транспортний засіб. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення будь-яким видом транспорту, включаючи змішані перевезення.
F FCA франко-перевізник (назва місця призначення) Продавець здійснює поставку товару, що пройшов митне очищення для експорту, шляхом передачі призначеному покупцем перевізникові в погодженому місці. Слід зазначити, що вибір місця поставки впливає на зобов’язання по завантаженню й розвантаженню товару в такому місці. Якщо поставка здійснюється на площах продавця, він відповідає за навантаження. Якщо ж поставка здійснюється в іншому місці, продавець не несе відповідальності за розвантаження товару. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення будь-яким видом транспорту, включаючи змішані перевезення.
FAS Франко-уздовж борта судна (назва порту відвантаження) Поставка вважається здійсненою продавцем, коли товар розміщений біля борту судна в погодженому порту відвантаження. Із цього моменту всі витрати й ризики втрати або ушкодження товару повинен нести покупець. Термін FAS зобов’язує продавця здійснити митне очищення товару для експорту. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення морськими або внутрішнім вод-ним видами транспорту.
FOB франко-борт (назва порту відвантаження) Поставка вважається здійсненою продавцем, коли товар перейшов через поруччя судна в погодженому порту відвантаження. Із цього моменту всі витрати й ризики втрати або ушкодження товару несе покупець. Термін FOB зобов’язує продавця здійснити митне очищення товару для експорту. Якщо сторони не мають намір здійснити поставку товару через поруччя судна, варто застосовувати термін FCA. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення морськими або внутрішнім водним видами транспорту.
С CFR вартість і фрахт (назва порту призначення) Поставка вважається здійсненою продавцем, коли товар перейшов через поруччя судна в порту відвантаження. Продавець зобов'язаний понести ви-трати й оплатити фрахт, необхідні для доставки товару в погоджений порт призначення. Однак ризик втрати або ушкодження товару, а також будь-які додаткові витрати після здійснення поставки переходять від продавця до покупця. Термін CFR зобов’язує продавця здійснити митне очищення то-вару для експорту. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення морськими або внутрішнім водним видами транспорту. Якщо сторони не мають намір здійснити поставку товару через поруччя судна, варто застосовувати термін CPT
CIF Вартість страхування й фрахт (назва порту призначення) Поставка вважається здійсненою продавцем, коли товар перейшов через поруччя судна в порту відвантаження. Оплатити фрахт і понести витрати, необхідні для доставки товару в погоджений порт призначення, зобов’язаний продавець. Однак ризик втрати або ушкодження товару, а також будь-які додаткові витрати після здійснення поставки переходять від продавця до покупця. На продавця покладається також обов’язок забезпечення на користь покупця морського страхування ризику втрати або ушкодження товару під ’ас перевезення. Термін CIF зобов'язує продавця здійснити митне очищення товару для експорту. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення морськими або внутрішнім вод-ним видами транспорту. Якщо сторони не мають намір здійснити поставку товару через поручCIP дна, варто застосовувати термін СІР.
СРT фрахт (перевезення) оплачений до (назва місця призначення) Продавець здійснює поставку товару шляхом його передачі перевізникові, призначеному їм самим. Додатково продавець зобов’язаний оплатити витрати на перевезення товару до погодженого місця призначення. Всі ризики й будь-які інші витрати, які можуть виникнути після здійснення поставки товару, приймає на собі покупець. Термін CPTзобов'язує продавця здійснити митне очищення товару для експорту. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення будь-яким видом транспорту, включаючи змішані перевезення.
СІР фрахт (перевезення) і страхування оплачені до (назва місця призначення) Продавець здійснює поставку товару шляхом його передачі перевізникові, призначеному їм самим. Додатково продавець зобов’язаний оплатити витрати на перевезення товару до погодженого місця призначення. На продавця також покладається обов’язок забезпечення на користь покупця страхування ризику втрати або ушкодження товару під час перевезення. Отже, продавець зобов'язаний укласти договір страхування и сплатити страхові внески. Всі ризики й будь-які інші витрати, які можуть виникнути після здійснення поставки товару, приймає на себе покупець. Даний термін може бути використаний при здійсненні перевезення будь-яким видом транспорту, включаючи змішані перевезення.
D DAР до кпункту (назва пункту поставки) Продавець зобов’язаний оплатити доставку очищеного від експортного мита товару до погодженого пункту.
DAТ поставка на терміналі (назва терміналу) Продавець зобов’язаний оплатити доставку очищеного від експортного мита товару до погодженого терміналу
DDP поставка зі сплатою мита (назва місця призначення) Продавець оплачує всі транспортні витрати. Максимальний обсяг обов'язків покладений на продавця, на відміну від терміна EXW, при якому максимальний обсяг обов’язків покладений на покупця. Даний термін може бути використаний поза залежністю від способу перевезення товару.

 

І група — Е, складається із однієї базисної умови EXW — франко-завод (Ex works), що означає — імпортер одержує товар на складі експортера, і усі витрати та ризики витрати товару несе імпортер — покупець. Отже ці умови найбільш сприятливі для експортера, оскільки він не відповідає за навантаження товару на наданий імпортером транспортний засіб та за очистку товару від мита на експорт.

II група — F (FCA, FAS, FOB) — експортер повинен доставити товар у пункт, що визначений імпортером для перевезення. Отже витрати та ризики переходять до імпортера після передачі товару у опікування перевізнику або у порт відвантаження. Ці умови передбачають, що в обов’язки покупця входить вибір перевізника, укладання з ним договору перевезення. Причому умови FCA — франко-перевізник — використовуються для перевезення будь-яким видом транспорту. При імпорті продукції пріоритет має договір на умовах FOB (FOB — Free on board (вільно на судні).

III група - C (CFR, CIF, CPT, CIP) - експортер зобов’язаний доставити товар у пункт призначення, але не несе відповідальність у разі його загибелі після відправлення на судно, тобто після відправлення його з країни експортера. Отже за контрактами на С-умовах експортер звільняється від відповідальності та ризику з моменту передачі товару перевізнику у своїй країні, хоч і зазнає втрат на доставку товару у країну покупця.

Вітчизняні експортери при укладені контрактів надають перевагу умовам CIF (CIF — Cost, Insurance, Freight (ціна, страхування, фрахт). За цих базисних умов експортер за влас­ний кошт зобов’язаний поставити товар із документами, що підтверджують його відповідність вимогам контракту, упакувати товар, зафрахтувати судно до місця призначення; отри-мати експортну ліцензію та виконати митні формальності; за-вантажити товар на судно; повідомити імпортера і передати йому повний комплект документів.

IV група- D (DAT, DAP, DDP) - експортер несе всі витрати й ризик щодо доставки товару до місця призначення. Загалом умови групи D найбільш привабливі для імпортера, оскільки експортер-продавець зобов’язаний доставить товар у ви­значене місце та взяти на себе всі витрати та ризики щодо поставки товару. Тому контракти на D умовах відносяться до групи «доставкових контрактів», тоді як контракти на С умовах називаються відвантажувальними контрактами.

Підсумовуючи аналіз Інкотермса, слід зауважити, що з переходом від групи Е до D зростають зобов’язання експортера та зменшуються імпортера.

Варто зазначити, що в залежності від використованого засобу перевезень суб’єкти зовнішньоекономічної діяльності використовують ті чи ніші базові умови поставки (див. рис. 4.1).

Базові умови поставки, вибрані в залежності від виду транспорту
Всі засоби перевезень – морський, авіаційний, автомобільний залізничний
Всі засоби перевезень – морський, авіаційний, автомобільний залізничний
EXW
FCA
CPT
CIP
DAT
DAP
DDP
FAS
FOB
CFR
CIF

Рис. 4.1. Базові умови поставки, вибрані в залежності від виду транспорту

 

Варто зазначити, що вірний вибір базових умов поставки впливає на прибутковість зовнішньоекономічної операції та зумовлює її ефективність.

 




Переглядів: 769

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Базові умови зовнішньоекономічних операцій. | Механізм визначення ціни но зовнішньоторговельним операціям.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

  

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.009 сек.