Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Знімні шини.

Хорошi шинувальнi властивостi знiмних шин забезпечуються використалням рiзних комбiнацiй неперервних опорноутримувальних та перекидних ютамерiв, а також рiзиъ форми оклюзiйних накладок. Упровадженню знiмних шин у клiнiку ортопедичної стоматології сприяла розробка методiв палелометрії. прицезiйного лиття, лиття на вогнетривких моделях, застосування кобальтохромових сплавiв та блатородних металiв, використння силiконових вiдбиткових мас. Знiмнi шини можуть використовуватися для вшнування однiеi групп зубiв або для всього зубного ряду. Якщо шинування проводять для фронтальної грузи зубiв, то шину бажано доводити до премолярiв, а в разi шинування бiчноi грузи — доводити до iкол. Якщо знiмна шина включаеться у конструкцiю бюгельного протеза як складова частина, тодi говорять про шину-протез. Видiляють три типи шин: 1) шину типу неперервного кламера; 2) шину-капу; З) сдину шину для всього зубного ряду.

Неперервний кламер може використовуватися як шина у двох варiантах. У разi першого (мал.5) неперервний кламер проходить як iз присiнково, так i з язиковоi гтоверхнi зубiв, утворюючи кругову шину для нижнiх фронтальних зубiв. Ланцюг ланок юiамера з язикового боку з’еднусться з ланцюгом, що проходить з присiнкового боку, за допомогою перекидного кламера.

 

Мал. 5. Круговий неперервний кламер для нижніх зубів.

В знімній шині Шпренга шинувальна смужка перекривас язикову поверхию нижнiх рiзцiв та iкол, лягас на рiзальний край цих зубiв i частково
на премоляри (мал.5). Фiксацiя шини досягасться за допомогою системи опорно-утримувальних кламерiв, а за наявностi дефектiв зубного ряду шина зеднусться з бюгельним протезом.

Мал.5. Шина Шпренга.
У разi використання даної шини здiйснюсться пiдготовка фронтальної групи зубiв, яка полягас у тому, що вкорочуються рiзальнi краї рiзців. У такому разi скiс роблять у язиковий бiк, пiсля препарування поверхнi детально полiрують. Запропонована шина мае низку недолiкiв. Це, по-перше, iснування ранової поверхнi пiсля препарування рiзальних країв, по-друге — шина, перекриваючи рiзальнi краї фронтальних зубiв, не переходить на губну (присiнкову) поверхню, що не виключас можливостi висування зубiв уперед, а також її повороту. Цей недолiк не дозволяс використовувати шину у разi протруії франтальної групи зубів.

Шина Ван-Тіля лік ліквідує недолік описаний вище тому що у ній метал не тільки перекриває різальні краї але й заходить на присінкову поверхню нижніх фронтальних зубів (мал.6).

Мал.6. Шина Ван-Тіля.

Наявність металу на губній поверхні – знижує естетичну цінність цієї.шини, зуби спеціально препарують для накладок.

Представником єдиної шини для зубного ряду є шина Єльбрехта (мал.7.).

Вона являс собою з’сднання неперервних кламерiв, якi розмiщенi на зубах з ротової та присiнкової поверхонь, завлаки чому бiчнi зусилля, якi припадають на будь-яку дiлянку зубноi дуги, розподiляються по всьому зубному ряду.

 

Мал..7. Шина Єльбрехта

 

.

 

В подальшому присінкові багатоланкові зєднання в сучасній суцільнолитії знімнії шині замінили нігтеподібними відростками (мал.8).

 

Мал.8. Сучасна знімна суцільнолита шина.

 

Виготовлення суцiльнолитої знiмнщї шини складасться з таких етапiв:

1) отримання вiдбиткiв та робочих моделей, визначення i фiксацiї центрального спiввiдношення щелеп;

2) винчення дiагностичних моделей;

З) у разi необхiдностi — препарування дiлянок оклюзiйних поверхонь зуба для розмiщення частин шини;

4) винчення роббчих моделей у паралелометрi за однiсю iз загальноприйнятих методик, Визначення шляху уведення чи винедення шини або шини-протеза;

5) планування конструкцii шини та нанесения малюнка п каркаса на гiпсову модель;

6) пiдготовки моделi до дублювання та отримання вогнетривкої моделi; 7) перенесення малюнка каркаса шини на вогнетривку модель; 8) моделювання каркаса шини;

9) створення ливникової системи;

10) нанесения вогнетривкого покриття, отримання ливарної форми; вiдливки каркаса з металу;

11) обробки каркаса шини;

12) перевiрка каркаси шини в ротовiй порожнинi;

13) завершальни обробки та полiрування шивi;

14) для надання конструкцй шини оптимальних властивостей (еластичностi) вирiб обпалюють за температури 700 0С протягом 15 хв, а потiм охолоджують разом з пiччю; обпалювання необхiдно проводити на моделi з метою запобiгання деформацiї каркаса;

15) примiрки та фiксацiї шини на зубний ряд.

 

 

План та організаційна структура заняття

Основні етапи заняття Учбова мета Методи контролю і навчання Матеріали методичного забезпечення Термін
1.Подготовчий етап
Організація заняття       3 хв.
Постановка учбової мети     Згідно розд. II та III  
Тестовий контроль початкового рівня знань     3 варіанти (по 20) тестових завдань 30 хв.
Особливості ортопедичного лікування пацієнтів із захворюванням пародонту 2 рівень Теоретичне експрес-опитування Питання і малюнки 20 хв.
Показання і технологія виготовлення знімних та незнімних шин-протезів 2 рівень Муляжі Тести 2 рівня Тести 3 рівня   20 хв.
2.Основной етап
Формування професійних навичок і умінь 3 рівень Практичний тренінг 1.Метод діагностики супра-контактів 2.Вибіркове пришліфу-вання супракон- тактів Муляжі, малюнки Тести 3 рівня 30 хв.
1.Оволодіти навичками визначенням та усуненням травматичної оклюзії.   Метод формування умінь 1.Анализ клінічних ситуацій Ситуаційні задачі,історія хвороби, пацієнт, тести 2-го рівня. 20 хв.
3.Заключний етап
1.Контроль і корекція професійних навичок і вмінь 2.Підведення підсумків заняття 3.Домашнее завдання: учбова література згідно майбутньої теми 3 рівень Індивіду-альний контроль практичних вмінь       Обладнання   Задачі, тести 3-го рівня Орієнтовна карта самостійної ний роботи з літературою. 12 хв.
                 

7. Матеріали методичного забезпечення заняття.

Матеріали контролю для підготовчого етапу заняття.

1. Які сучасні методи діагностики в ортопедичної стоматології при лікуванні хворих на пародонтит та пародонтоз.

2. З чого слід починати ортопедичне лікування захворювань пародонту.

3. Які існують методи вибіркового пришліфовування зубів, мета.

4. Що враховується при визначенні показань до протезування рухомих зубів.

5. Мета тимчасового шинування, завдання які виникають перед тимчасовим

шинуванням.

 

Матеріали методичного забезпечення основного етапу заняття.

Орієнтовна карта для формування практичних вмінь та навичок на тему: " Пародонтит та пародонтоз. Обстеження хворих на пародонтит та пародонтоз. Ортопедичне втручання в комплексному лікуванні хворих. Усунення травматичної оклюзії. Тимчасове та постійне шинування. Конструкції знімних та незнімних зубних протезів.

 

Етапи дії Матеріальне оснащення Критерії самоконтролю
1. Усадити хворого в крісло. 2. Характеристика дефектів зубних рядів. Стоматологічне крісло; Стоматологічна установка; Методичний інструментарій;   Усадити пацієнта в крісло. Важливо з"ясувати причину яка змусила пацієнта звернутися до лікаря. Найбільш поширені скарги в наслідок чого були втрачені зуби. Анатомо-топографічні особливості дефектів
3. Характеристика знімних та незнімних конструкцій та особливості їх виготовлення.   зубних рядів. Рухомість зубів. Визначення остаточної потужності пародонту. Визначення оптимальної конструкції незнімних та знімних протезів. Особливості їх виготовлення.

Матеріали контролю для заключного етапу заняття (запитання, задачі)

1.Сучасні методи діагностики та обстеження хворих на пародонтит в клініці

ортопедичної стоматології

2. Загальні методи ортопедичних втручань при пародонтиті та пародонтозі.

3. Сучасні методи визначення травматичної оклюзії та методи їх усунення.

4. Загальна характеристика незнімних та знімних шин та шин-протезів.

5. Які шинуючі прилади використовують для лікування хворих на пародонтит та пародонтоз.

 

Задача.

Хвора 33 роки звернулася в стоматологічну поліклініку НМУ зі скаргами на рухомість зубів, кровотечу ясен. З анамнезу: батьки хворої страждали захворюванням пародонту, рано втратили зуби. Сама хвора часто зверталася до стоматолога з приводу лікування карієсу. В 23 роки вперше помітила рухомість зубів у передній ділянці, яка значно збільшилась після втрати зубів у бічних ділянках. Гігієну порожнини рота дотримувалася не регулярно. Працює бухгалтером на заводі. 0"єктивно : просліджується скорочення нижньої треті обличчя, вираженість носо-губних складок. Зубна формула54321 ! 1234 8 8 4321 ! 1234 8 5 ! . зуби мають3 ступінь рухомості.8!3

1 ! 48 зуби мають 2 ступінь рухомості, інші 1 ступінь рухомості. Глибина пародонтальних кишень визначена градуірованим зондом 2-5 ммз допомогою рентгенологічних та клінічних, обстежень, проведено математичних рахунок залишкової потужності пародонту зубів на верхньої та нижньої щелепи. Який вид раціонального протезування може бути використано у цієї хворої з врахуванням даних клінічних виявлень та розрахунку остаточної потужності пародонту.

 

 




Переглядів: 4539

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Незнімні шини в ортопедичній стоматології. | 

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.007 сек.