Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Показники прибутковості (рентабельність).

Рентабельність– один із головних вартісних показників ефективності виробництва, який характеризує рівень віддачі активів і ступінь використання капіталу у процесі виробництва.

Коефіцієнти рентабельності –система показників, які характеризують здатність компанії створювати необхідний прибуток в процесі своєї господарської діяльності. Коефіцієнти (показники) рентабельності визначають загальну ефективність використовуваних активів і вкладеного капіталу.

Вони можуть бути розраховані як коефіцієнти і тоді представлені у вигляді десятинного дробу або у вигляді показників рентабельності і тоді представлені у вигляді процентів.

Показники рентабельності розрахововуються на основі Балансу ф.1 та Звіту про фінансові результати компанії ф.2. В основу розрахунку показників рентабельності можуть бути покладені різні величини прибутку компанії: валовий (маржинальний) прибуток, операційний прибуток, прибуток до виплати процентів і податку на прибуток (EBIT), прибуток до виплати податку на прибуток (EBT), чистий прибуток. Найчастіше для розрахунку коефіцієнтів рентабельності використовується чистий прибуток або прибуток до виплати процентів і податку на прибуток. Значення цих показників прибутку компанії можна взяти ізтаблиці Вертикального (компонентного) аналізу фінансових результатів.

Аналіз рентабельності компанії дозволяє визначити ефективність вкладення коштів у компанію та раціональність їхнього використання.

1. Коефіцієнт валового прибутку.

Коефіцієнт валового прибутку — це валовий прибуток, поділений на об'єм продажів, що показує, яка частина загальної виручки від продажів залишилася після вирахування вартості проданих товарів. Виручка від продажів мінус вартість проданих товарів називається валовим прибутком. Пам'ятаю, як багатий папа говорив: "Немає валу — немає і чистого доходу".

В цілому, чим вище валовий прибуток, тим краще.

OR

 

2. Коефіцієнт операційного прибутку.

EBIT (скор. від англ. Earnings Before Interest and Taxes) або операційний прибуток — аналітичний показник, рівний об'єму прибутку до вирахування відсотків по позикових засобах і сплати податків.

Даний показник розраховується на основі фінансової звітності компанії і використовується інвесторами для оцінки прибутковості основної діяльності компанії.

 

3. Коефіцієнт чистого прибутку.

Коефіцієнт чистого прибутку. Цей коефіцієнт належить до показників, що визначаються всю діяльністю фірми. Або іншими словами, він порівнює чистий доход з виручкою. Компанії де менеджмент кращій, мають вищі прибутки, бо вони краще оперують своїми ресурсами. Компанії вигідно мати вищі коефіцієнти прибутку, ніж середні по сектору, а якщо можливо, то й постійно підвищувати ці показників, бо тоді на компанію звернуть увагу інвестори. Крім того, коефіцієнт чистого прибутку буде підвищуватися, якщо компанія зменшуватиме витрати за будь-якого обсягу товарообороту.

 

4. Рентабельність власного капіталу.

Рентабельність власного капіталу (ROE) – показує прибутковість на вкладений капітал у формі акцій. Обчислюється рентабельність власного капіталу та рентабельність акціонерного капіталу у вигляді звичайних акцій. ROE показує також, наскільки добре компанія використовує інвестовані власником кошти для створення зростання доходів.

ROE дорівнює чистому прибутку за фінансовий рік (після виплати дивідендів за акціями), що поділений на загальний капітал (за винятком привілейованих акцій), виражена у відсотках. Як і багато інших фінансових показників ROE можна використовувати для порівняння компаній у тому ж секторі.

 

5. Рентабельність власного капіталу Du Pont (ROE Du Pont).

Даний коефіцієнт показує теж саме що й попередній, але з врахуванням оборотності активів.

Рентабельність активів.

Рентабельність активів (ROA) - це комплексний показник, що дозволяє оцінювати результати основної діяльності компанії. Він виражає віддачу, що приходиться на одну грошову одиницю активів компанії.

Цей коефіцієнт повинний бути одним з основних робочих інструментів керівника в керуванні компанією. Будучи найважливішим показником ефективності її діяльності, він поєднує весь набір елементів, що описують різні сторони роботи компанії. Аналізуючи взаємозв'язки, можна виділити елементи, що справляють найбільш сильний негативний вплив, і зосередити увагу на них.

При аналізі необхідно звернути увагу на те, чи одержувала компанія прибуток чи збиток, з кожної грошової одиниці, вкладеної в активи, а також, який ступінь прибутковості вкладень у майно й ефективність використання активів компанії.

Рентабельність активів дає уявлення про рівень капіталомісткості компанії в залежності від сектору. Компанії, які вимагають великих початкових інвестицій, як правило, мають більш низьку рентабельність активів.

 

6. Рентабельність активів Du Pont.

Рентабельність активів Du Pont є фінансовим коефіцієнтом, що показує, наскільки рентабельність активів залежить як від оборотності активів, так і від прибутку. Du Pont метод покриває ці дві компоненти фондовіддачі з тим, щоб визначити вплив кожної з них на рентабельність компанії.

 

7. Рентабельність капіталу.

Для реалізації інвестиційного проекту компанія досить часто, крім залучення акціонерного капіталу, використовує кредити, облігації або інші форми довгострокового фінансування. Усі зазначені форми фінансування (крім короткострокових) утворюють капітал компанії. Показник ефективності використання капіталу дуже важливий для інвесторів. Він дає можливість кредиторам-акціонерам дізнатися про спроможність проекту обслуговувати і повертати кредит.




Переглядів: 4735

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
ФІНАНСОВІ ПОКАЗНИКИ ДЛЯ ОЦІНКИ ФІНАНСОВОГО СТАНУ | Показники ліквідності.

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.