Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Abstract

Questions of evolution, diffusion, and socialization of international norms have been the primary focus of constructivist norm research for almost two decades now. The rich analytical and empirical material

стр. 63

gathered during this time has been undergoing a constant process of re-evaluation and improvement thanks to the introduction of new theoretical concepts and the expansion of analytical and country scope. Currently, norm research has developed into an independent research program within Western international relations theory. This article, thus, aims at providing a brief summary of Western constructivist approaches to the dynamics of international norms' diffusion, socialization and internalization, and at their critical assessment with regard to the most recent studies. Despite the fact that classical constructivist models (the "norm life cycle" model, the ‘spiral model' of human rights' change and the internalization/socialization model) have determined the development of future research for years to come, they are still not free from certain limitations and drawbacks. These include the rather narrow interpretation of "norms", as well as the linearity and even implicit determinism of classical models, which have traditionally treated norm evolution as a teleological process of promoting "good" norms, and conceived of socialization as a top-down process of instilling standards of appropriate behavior on the part of norm-promoters without any regard for the cultural and historical specificity of norm-takers. Taking into account the contributions from the most recent empirical studies and the newest conceptual approaches, one can define three central challenges currently facing constructivist norm development and diffusion models. First of all, they include the "decoupling" of human rights rhetoric and actual political behavior of states; second, the over-simplification of the "acceptance-rejection" dichotomy which cannot fully capture the dynamics of national and local reactions towards external norms; and finally, the problem of re-definition and contestation and the associated regress of already established international norms. Despite the existence of multiple unresolved issues, the epistemological openness of constructivist norm research has allowed them to make a number of rather successful attempts at synthesizing rationalist and constructivist approaches and, thus, determined the intensive process of critical reflection and creation of updated or new analytical models - a process which will surely be continued in the future.

Keywords: constructivism; international norms; human rights; norm evolution; diffusion; socialization; Europeanization; norm contestation; norm erosion.




Переглядів: 308

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
CONSTRUCTIVISM IN THE STUDY OF INTERNATIONAL HUMAN RIGHTS NORMS | LOBBYING IN THE EU INSTITUTIONS

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.003 сек.