МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Проектувальний розрахунок
Міжосьову відстань передачі визначають за формулою (7) де знак “-“ для передач внутрішнього зачеплення; коефіцієнт - для прямозубих коліс; - для косозубих і шевронних коліс; - коефіцієнт концентрації навантаження, приймають: при постійному навантаженні =1,8; при змінному (8) де - початковий коефіцієнт концентрації навантаження; - коефіцієнт режиму навантаження. Під час розрахунків приймаються такі режими навантаження: O –постійний; I – важкий; II – середньоймовірний; III – середній нормальний; IV – легкий; V – особливолегкий
Таблиця 2 Коефіцієнт режиму навантаження
Для коліс, які виконані з сталей, що під час експлуатації не припрацьовуються, . Початковий коефіцієнт концентрації навантаження приймають в залежності від схеми передачі і коефіцієнта (таблиця 3). Для попереднього розрахунку визначимо орієнтовано (9) де - коефіцієнт, який приймають з ряду стандартних значень: 0,1; 0,15; 0,2; 0,25; 0,315; 0,4; 0,5; 0,63 в залежності від розташування коліс відносно опор: симетричне розташування 0,4...0,5 несиметричне розташування 0,25...0,4 консольне розташування одного або обох коліс 0,2...0,25 для шевронних передач 0,4...0,63 Менше значення приймають для передач з твердістю зубців більше, ніж HRC 45.
Таблиця 3 Коефіцієнт
Рис. 6. Схеми розташування коліс відносно опор Отриману міжосьову відстань заокруглюють в більший бік до стандартного значення з ряду: 40; 50; 63; 71; 80; 90; 100; 112; 125; 140; 160; 180; 200; 225; 250; 280; 315 (мм) Визначають попередні основні розміри коліс: -ділильний діаметр -ширину колеса Ширину колеса заокруглюють в найближчий бік до стандартного числа. Модуль передачі знаходять за формулою (10) де - для прямозубих; - для косозубих; - для шевронних коліс. Отримане значення модуля заокруглюють в більший бік до стандартного з ряду (таблиця 4). Таблиця 4 Стандартний ряд модулів
При твердості НВ ≤ 350 m ≥ 1.0 мм; НВ ≥ 400 m ≥ 1.5 мм. Сумарне число зубців визначають в залежності від найменшого кута нахилу зубця (11) для шевронних коліс . Отримане значення заокруглюють в менший бік до цілого числа і визначають дійсне значення кута: Число зубців шестірні і колеса: для шестірні Заокруглюють у найближчий бік до цілого числа. для прямозубих коліс дорівнює 17, а для косозубих і шевронних . Якщо <17, то передачу виконують з додатним коригуванням для усунення підрізання зубців і збільшення їх зламної міцності, розраховуючи коефіцієнт коригування за формулою: Для коліс зовнішнього зачеплення , внутрішнього . Кількість зубців колеса зовнішнього зачеплення внутрішнього . Фактичне передаточне число не повинне відхилятись від заданого більш, ніж на 4%. Діаметри зубчастих коліс: ділильні діаметри (12) (13) Знак “-“ – для зовнішнього зачеплення; діаметри кіл вершин і западин (14) (15) (16) (17) де , - коефіцієнти коригування шестерні і колеса; - коефіцієнт сприймання коригування; - ділильна міжосьова відстань Визначають сили в зачепленні - колову ; (18) - радіальну (19) (для стандартного кута ) - осьову (20) 2.4. Перевірочний розрахунок за контактними напруженнями і напруженнями згину
Зубці коліс перевіряють за напруженнями згину. Розрахункове значення напруження згину у зубцях колеса: (21) у зубцях шестірні (22) де - коефіцієнт, який залежить від кута нахилу зубців; для прямозубих коліс =1; для косозубих коліс в залежності від ступеня точності визначається за таблицею 5. Таблиця 5 Коефіцієнт
Попередньо знаходять ступінь точності в залежності від швидкості колеса за таблицею 6.
Таблиця 6 Зв’язок між ступенем точності і коловою швидкістю колеса
- коефіцієнт концентрації навантаження; для коліс, які припрацьовуються під час роботи =1; коли навантаження змінне (23) де - початковий коефіцієнт концентрації навантаження, приймається за таблицею 7.
Таблиця 7 Коефіцієнт
Для коліс, що не припрацьовуються під час роботи, = . - коефіцієнт динамічного навантаження, приймаємо за таблицею 8.
Таблиця 8 Коефіцієнт
Продовження табл. 8
- коефіцієнт, що знаходять за формулою: (24) - коефіцієнт форми зубця, знаходять за таблицею 9. Таблиця 9 Коефіціент
Зубці коліс перевіряють за контактними напруженнями. Умова міцності має вигляд: (25) де - для прямозубих коліс; - для косозубих, шевронних. - приймають за таблицею 10.
Таблиця 10 Коефіцієнт
|
|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
|