МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
СУДОВІ ОРГАНИ УКРАЇНИТЕМА № 1. Поняття, предмет, метод і система дисципліни «Судові та правоохоронні органи України». Предмет дисципліни “Організація судових та правоохоронних органів” складається із знань про компетенцію та діяльність уповноважених державних органів, а також про діяльність недержавних структур, які співпрацюють у системі правового захисту та правової охорони. Ця дисципліна відноситься до загальнотеоретичних спеціальних навчальних дисциплін, таких як теорія держави та права, конституційне право, цивільний процес, кримінальний процес. В предмет даної дисципліни входять відомості про побудову зазначених органів, їх структуру, взаємозв’язок, підлеглість, головних функціях, напрямках та завданнях діяльності, організації взаємодії між ними та з усім державним механізмом в цілому, значна увага приділяється порядку підбору та розстановки кадрів цих органів та їх відповідальності. Навчальна дисципліна “Судові та правоохоронні органи України” є дисципліною правового характеру, оскільки в ній вивчаються юридичні установи і органи нашої держави. Курс “Судові і правоохоронні органи України” тісно пов’язаний з іншими правовими науками: теорією держави і права; історією держави і права; конституційним правом; адміністративним правом; кримінальним правом; цивільним правом; господарським правом та ін. ТЕМА № 2. Судова система України. Судова влада відповідно до теорії та практики розподілу влади є самостійною, незалежною сферою публічної влади й становить сукупність повноважень із здійснення правосуддя, тлумачення норм права, з відповідними контрольними повноваженнями спеціально уповноважених органів влади - судів. Атрибутами судової влади є широкі юрисдикційні повноваження: це правовий статус судів як особливих органів державної влади і власне виконання ними владних суддівських повноважень. За даними соціально-правових досліджень, в Україні поступово відбувається трансформація ролі суду з органу примусу на гілку влади, яку покликано здійснювати державний захист прав і свобод людини. Діяльність ланок судової системи визначають тим, які функції виконує суд залежно від стадії розгляду справи, тобто в якій інстанції розглядають справу. Отже, судова інстанція - це стадія розгляду справи в суді з певною компетенцією. Справи в судах розглядають у першій інстанції, другій інстанції - апеляційній та третій інстанції - касаційній. ТЕМА № 3. Місцеві суди. Суддівське самоврядування в Україні. Місцевий суд є основою в системі судів загальної юрисдикції, це випливає насамперед з того, що суди саме цього рівня розглядають усі кримінальні, цивільні, господарські та адміністративні справи, за винятком тих, які віднесено законодавством до компетенції інших судів. За своїми повноваженнями місцевий суд є судом першої інстанції і розглядає справи, віднесені процесуальним законом до його підсудності. Незалежність судів і суддів України забезпечено належним функціонуванням органів суддівського самоврядування, метою діяльності яких є колективне вирішення професійними суддями питань внутрішньої діяльності судів. До питань внутрішньої діяльності судів належать питання організаційного забезпечення судів і діяльності суддів, соціальний захист суддів та їхніх сімей, а також інші питання, які безпосередньо не пов'язано зі здійсненням правосуддя. Рішення із зазначених питань не пов'язані зі здісненням правосуддя, приймають їх органи суддівського самоврядування відповідно до закону. ТЕМА № 4. Апеляційні суди. Захист прав і інтересів громадянина, суспільства та держави здійснюється у судовому порядку судами загальної юрисдикції. Важливе місце у судовій системі займають апеляційні суди. Вони належать до другої ланки єдиної системи судів загальної юрисдикції. У судовій системі апеляцій суди займають рівне по компетенції і положенню місце. Суди даного рівня мають широке коло повноважень по розгляду цивільних і кримінальних справ як суд першої та апеляційної інстанції. Апеляційні суди є судами вищого рівня стосовно місцевих загальних судів, Апеляційний суд України - стосовно апеляційних судів. Апеляція - це основний спосіб перегляду судових рішень у цивільних, кримінальних і господарських справах, закріплений у законодавстві більшості країн світу. ТЕМА № 5. Вищі спеціалізовані суди. Однією із стадій судочинства є касаційне провадження, змістом якого є перевірка судом вищої інстанції за касаційною скаргою судових рішень апеляційних судів, а також вироків місцевих судів і ухвал апеляційних судів, постановлених щодо цих вироків. Касація трактується як перегляд справи судом вищої інстанції без самостійного дослідження доказів, лише на основі матеріалу судової справи і лише з метою визначити, чи були дотримані вимоги закону під час розгляду справи судами нижчих інстанцій. У юриспруденції вживається єдиний термін - касація, який є перевіркою законності і обґрунтованості винесеного рішення чи вироку судом першої інстанції. У системі судів загальної юрисдикції діють вищі спеціалізовані суди як суди касаційної інстанції з розгляду цивільних, кримінальних, господарських та адміністративних справ. Вищими спеціалізованими судами є: Вищий спеціалізований суд України з розгляду цивільних і кримінальних справ, Вищий господарський суд України, Вищий адміністративний суд України. ТЕМА № 6. Верховний суд України. Компетенція Конституційного суду України. Основне завдання ВСУ – полягає у здійснення перегляду судових рішень з метою забезпечення однакового забезпечення норм матеріального права усіма судами загальної юрисдикції, а також забезпечення виконання рішень Європейського суду з прав людини, якщо їх виконання вимагає перегляду виконання судових рішень національних судів. Здійснює ці повноваження шляхом перегляду рішень Вищих Спеціалізованих Судів. Рішення ВСУ в частині тлумачення норм матеріального права є обов’язковим для всіх судів загальної юрисдикції, а також суб’єктів владних повноважень, які застосовують цю норму права. Конституційний Суд України - єдиний орган конституційної юрисдикції в Україні. Завдання його полягає в гарантуванні верховенства Конституції як Основного Закону держави на всій території України. ТЕМА № 7. Прокуратура України. Органи безпеки України та органи внутрішніх справ України. Прокуратура України - самостійний централізований орган державної влади, що діє в системі правоохоронних органів держави та забезпечує захист від неправомірних посягань на суспільний і державний лад, права й свободи людини, а також основи демократичного устрою засобами та методами, які передбачено законом. СБУ – державний правоохоронний орган спеціального призначення, підпорядкований Президентові України та підконтрольний Верховній Раді України, діяльність якого спрямована на забезпечення державної безпеки України. Міністерство внутрішніх справ України як головний (провідний) орган у системі органів виконавчої влади спрямовує свою діяльність на формування й реалізацію державної політики в сфері захисту прав і свобод громадян, інтересів суспільства й держави від протиправних посягань, ведення боротьби зі злочинністю, охорону громадського порядку, забезпечення громадської безпеки, безпеки дорожнього руху, охорони та оборони особливо важливих державних об'єктів. ТЕМА № 8. Міністерство юстиції України та його органи.
Система органів юстиції за час свого існування змінювалася залежно від завдань, які на неї покладали. На даний час Міністерство юстиції України є провідним органом у системі центральних органів виконавчої влади в забезпеченні реалізації державної правової політики, державної політики з питань громадянства, міжнаціональних та міграційних відносин.
ТЕМА № 9. Державна пенітенціарна служба України та її органи. Державна пенітенціарна служба України (ДПтС України) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якої спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра юстиції України, входить до системи органів виконавчої влади і забезпечує реалізацію державної політики у сфері виконання кримінальних покарань. ДПтС України у своїй діяльності керується Конституцією України та законами України, актами і дорученнями Президента України та Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства юстиції України, іншими актами законодавства України, дорученнями Міністра юстиції України.
ТЕМА № 10. Правоохоронна діяльність інших органів.
Правоохоро́нні о́ргани — державні органи, що на підставі Конституції і законів України здійснюють правоохоронну (правозастосовну та правозахисну) діяльність, до переліку яких включені і органи Державної податкової служби, і адвокатура, нотаріат та ряд інших. Адвокатура України є добровільним професійним громадським об'єднанням, покликаним згідно з Конституцією України сприяти захисту прав, свобод та представляти законні інтереси громадян України, іноземних громадян, осіб без громадянства, юридичних осіб, подавати їм іншу юридичну допомогу. Нотаріат покликаний охороняти власність, права і законні інтереси громадян і організацій, зміцнювати законність і правопорядок, попереджати правопорушення шляхом правильного і своєчасного посвідчення договорів і інших угод, оформлення спадкових прав, здійснення виконавчих написів. ПЛАНИ СЕМІНАРСЬКИХ І ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ
|
||||||||
|