Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Хід аналізу суміші катіонів І та ІІ аналітичних груп

1. Знаходження іонів NH4+

Частину розчину (5–6 краплин), одержаного для дослідження, перенесіть у чисту пробірку, додайте 5–6 краплин 2 н розчину NaOH або KOH і нагрійте. Присутність іона NH4+визначають за характерним запахом аміаку, або за посинінням вологого лакмусового папірця, піднесеного до отвору пробірки.

 

2. Відокремлення катіонів ІІ групи

У чисту пробірку відлийте 1/3 частину розчину, одержаного для дослідження і, перемішуючи, додайте 2 н розчин соляної кислоти (без великого надлишку). Осад хлоридів катіонів ІІ групи відокремте від катіонів І групи фільтруванням. Фільтрат збережіть для визначення катіонів І групи.

3. Видалення амонійних солей з розчину катіонів І групи

Фільтрат з катіонами І групи перенесіть у чисту фарфорову чашку, нейтралізуйте його 2 н розчином аміаку до рН»7 за універсальним індикаторним папірцем. Розчин випаріть. Одержаний сухий залишок солей розчиніть у невеликому об'ємі води. Візьміть в окрему пробірку невелику порцію цього розчину і за допомогою реактиву Несcлера переконайтесь у відсутності у ньому іонів амонію.

4. Відкриття іонів Na+

Частину розчину після видалення амонійних солей перенесіть у чисту пробірку, додайте 4–5 краплин розчину цинкуранілацетату і дайте постояти. У випадку наявності іонів Na+ утворюються кристали зеленувато-жовтого кольору.

Іони Na+ можна відкрити також за допомогою гексагідроксостибіату калію.

 

5. Відкриття іонів K+

Другу частину розчину після видалення солей амонію використайте для проведення реакції з гексанітрокобальтiатом (ІІІ) натрію. Наявність іонів K+ визначається не за жовтим забарвленням розчину (таке забарвлення характерне для самого реактиву), а за випадінням жовтих кристалів.

6. Відокремлення і відкриття іонів Pb2+

Лійку з осадом хлоридів катіонів ІІ групи вставте у чисту пробірку і обробіть осад на фільтрі гарячою дистильованою водою. Завдяки значному підвищенню розчинності PbCl2 іони свинцю переходять у розчин і проходять через фільтр. У розчині відкрийте катіони свинцю за допомогою реакції “золотого дощу”. У випадку, коли катіон Pb2+ присутній, для повного видалення PbCl2 з осаду на фільтр, його ще раз обробіть гарячою водою; промивні води відкиньте.

7. Відкриття іонів Hg22+

Обробіть 25%-вим розчином аміаку осад на фільтрі, після видалення Pb2+. Почорніння осаду свідчить про наявність у розчині, що досліджується, іонів Hg22+.

8. Відкриття іонів Ag+

Якщо на фільтрі знаходився хлорид срібла, то після обробки концентрованим розчином аміаку іони срібла у вигляді аміакату перейшли у розчин і зосередились у фільтраті. Тому фільтрат необхідно підкислити 2 н розчином азотної кислоти до кислої реакції (проба з універсальним індикатором). Утворення білого драглистого осаду свідчить про наявність у розчині, що досліджувався, катіонів срібла. Запишіть всі спостереження і складіть рівняння реакцій відділення і відкриття іонів, які були у розчині, взятому на дослідження.

 




Переглядів: 782

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
 | ІІІ група катіонів

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.