Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок і рекомендації щодо виконання роботи

1. Одержання осаду

Розчин хлориду заліза (ІІІ) перенесіть у хімічний стакан, додайте 3–5 мм 2 н розчину азотної кислоти і обережно нагрійте його на електричній плиті до 70–90 °С. До гарячого розчину повільно, краплями, при постійному помішуванні додайте 10%-вий розчин аміаку до відчутного його запаху. Потім суміш розведіть гарячою дистильованою водою до об¢єму 100–150 см3 і перемішайте. Дайте осаду відстоятись протягом декількох хвилин і проведіть перевірку на повноту осадження.

 

2. Фільтрування і промивка осаду

Осад відфільтруйте через беззольний фільтр «червона стрічка». Для цього більшу частину освітленого розчину злийте (декантуйте) на фільтр, потім осад промийте 2–3 рази гарячим 2%-вим розчином нітрату амонію з добавкою невеликої кількості концентрованого розчину аміаку. Кількісно за допомогою шматочка фільтрувального паперу і невеликих об¢ємів промивного розчину перенесіть осад на фільтр. Промивайте осад на фільтрі до повного видалення хлорид-іонів, що визначається якісною реакцією на іони Cl- у промивних водах за допомогою розчину нітрату срібла.

 

3. Одержання вагової форми осаду

Фільтр з промитим осадом підсушіть у повітряному термостаті при температурі 110–115°С і помістіть у заздалегідь доведений до постійної маси порцеляновий тигель. Тигель перенесіть в муфельну піч, спочатку спаліть фільтр, а потім прожарте осад до постійної маси (що визначається шляхом двох-трьох послідовних прожарювань і зважувань). Перед зважуванням тигель з осадом необхідно охолодити до кімнатної температури в ексикаторі над хлоридом кальцію. Маса тигля визначається спочатку на технічних терезах, а потім уточнюється на аналітичних.

 

4. Виміри і розрахунки

Маса порожнього тигля ( m1), г —

Маса тигля з осадом ( m2 ), г —

І зважування —

ІІ зважування —

Маса осаду ( m = m2 – m1 ), г —

Маса заліза mFe у пробі, що аналізувалась, визначається за формулою:

,

 

де: 55,8 – молярна маса заліза, г/моль;

159,7 – молярна маса Fe2О3, г/моль.

Контрольні питання, запитання та завдання

1. Сформулюйте найважливіші вимоги до осадів, які застосовуються у гравіметрії.

2. Наведіть декілька прикладів кристалічних та аморфних осадів. Чим вони відрізняються?

3. Чим пояснюється забруднення домішками аморфних і кристалічних осадів?

4. Наведіть розрахунок максимально можливої розчинності осадів за Тананаєвим.

5. Які фактори впливають на розчинність осадів у гравіметричному аналізі?

6. Чи утвориться осад, якщо до 0,02 моль/дм3 розчину AgNO3 додати такий самий об’єм 0,05 моль/дм3 розчину H2SO4 (ДРAg2SO4 = 2·10-5)?

7. До насиченого розчину оксалату кальцію (ДР = 1,6·10-9) додали оксалату амонію стільки, що його концентрація досягла 0,01 моль/дм3. У скільки разів змінилась концентрація іонів Са2+ у розчині?

8. Яку концентрацію іонів Ва2+ у розчині треба створити для повного (з позицій гравіметрії) осадження сульфат-іонів?

9. Обчисліть розчинність гідроксиду заліза (III) при рН=7.

10. Для промивки осаду гідроксиду заліза (III) надані такі розчини: а) суміш нітрату і гідроксиду амонію; б) нітрату заліза; в) дистильована вода; г) їдкого лугу; д) нітрату амонію; є) гідроксиду амонію. Який з них слід застосувати? Відповідь мотивуйте.

 




Переглядів: 419

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Лабораторна робота 2.2 | Лабораторна робота 2.3

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.005 сек.