Студопедия
Новини освіти і науки:
МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах


РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання


ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ"


ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ


Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків


Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні


Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах


Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами


ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ


ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів



Контакти
 


Тлумачний словник
Авто
Автоматизація
Архітектура
Астрономія
Аудит
Біологія
Будівництво
Бухгалтерія
Винахідництво
Виробництво
Військова справа
Генетика
Географія
Геологія
Господарство
Держава
Дім
Екологія
Економетрика
Економіка
Електроніка
Журналістика та ЗМІ
Зв'язок
Іноземні мови
Інформатика
Історія
Комп'ютери
Креслення
Кулінарія
Культура
Лексикологія
Література
Логіка
Маркетинг
Математика
Машинобудування
Медицина
Менеджмент
Метали і Зварювання
Механіка
Мистецтво
Музика
Населення
Освіта
Охорона безпеки життя
Охорона Праці
Педагогіка
Політика
Право
Програмування
Промисловість
Психологія
Радіо
Регилия
Соціологія
Спорт
Стандартизація
Технології
Торгівля
Туризм
Фізика
Фізіологія
Філософія
Фінанси
Хімія
Юриспунденкция






Порядок і рекомендації щодо виконання роботи

1. Осадження сульфату барію

Розчин солі барію розведіть дистильованою водою у хімічному стакані приблизно до 100 см3. Підкисліть розчин 3–5 см3 2 М HCl і нагрійте його до кипіння; одночасно в інший стакан налийте 5–7 см3 1 М розчину сірчаної кислоти, розведіть розчин водою до 30–40 см3 і також дайте закипіти. Потім до гарячого розчину солі барію повільно, краплинами, при постійному перемішуванні прилийте розчин осаджувача з другої склянки. Коли весь розчин сірчаної кислоти буде доданий, осаду, що утворився, дають можливість відстоятись. Після цього до освітленого розчину, з метою перевірки повноти осадження, додайте 2–3 краплі розчину сірчаної кислоти. Якщо розчин залишиться прозорим, то осадження можна вважати повним. Якщо буде спостерігатись помутніння розчину, то до нього знову необхідно прилити 2–3 см3 1 М сірчаної кислоти. Для “старіння” розчин з осадом залишіть до наступного заняття.

 

2. Фільтрування і промивка осаду

Перед фільтруванням слід ще раз перевірити повноту осадження барію. Потім осад BaSO4 відфільтруйте через цупкий фільтр «синя стрічка» методом декантації, а осад, що залишився в склянці, 3–4 рази обробіть промивною рідиною (250 см3 води і 3–4 см3 1 М розчину сірчаної кислоти). Після промивки осад кількісно перенесіть на фільтр за допомогою промивної рідини, скляної палички і шматочка фільтрувального паперу та промийте його невеликими порціями холодної дистильованої води до повного видалення хлорид-іонів.

 

3. Одержання вагової форми

Промитий осад разом з лійкою помістіть у повітряний термостат і висушіть при температурі 110–150°С протягом 30 хв. Потім фільтр з осадом перенесіть у заздалегідь зважений порцеляновий тигель. Фільтр необхідно спочатку озолити , а потім осад прожарити у муфельній печі при температурі 700–750°С. Охолоджений в ексикаторі над CaCl2 тигель з осадом зважте на аналітичних терезах. Операції «прожарення-охолодження-зважування» повторіть до збігу результатів двох послідовних зважувань (різниця не повинна перевищувати 0,0002 г).

 

4. Виміри і розрахунки

Маса порожнього тиглю (m1), г —

Маса тигля з осадом (m2), г —

І зважування —

ІІ зважування —

Маса сульфату барію (m = m2 – m1), г —

Маса барію у пробі (m Ba), г —

 

,

 

де: 137,33 – молярна маса Ва, г/моль;

233,42 – молярна маса ВаSO4, г/моль.

Контрольні питання, запитання та завдання

1. Охарактеризуйте основні методи фазового розділення елементів, які застосовуються в кількісному аналізі.

2. Опишіть призначення та можливості технічних, хіміко-аналітичних терезів і електронних ваг.

3. Яку наважку NH4Fe(SO4)2×12H2O необхідно взяти для визначення вмісту заліза у даній сполуці? Наведіть розрахунок необхідного для осадження заліза об’єму 10%-ого розчину аміаку.

4. Перед визначенням сульфат-аніонів осадженням хлоридом барію розчин не підкислили. Чи позначиться це на результаті аналізу?

5. Що може відбуватися, якщо спалювання фільтру з осадом PbSO4 проводити в щільно закритому муфелі?

6. Фосфат магнію-амонію MgNH4PO4 (ДP = 2,5×10-13) осаджують з розчину, в якому концентрація іонів амонію дорівнює 0,05 моль/дм3. Якою повинна бути концентрація іонів , щоб вона була достатньою для кількісного осадження магнію?

7. Чим визначається температура і час нагрівання осадів у гравіметрії? Наведіть приклади.

8. В яких випадках у ваговому аналізі можна обходитись без нагрівання осадів?

9. У чому недоліки паперових фільтрів при проведенні вагових визначень без прожарювання осадів? Які фільтри доцільно використовувати в цих випадках?

10. Які речовини застосовуються у гравіметрії для зменшення гігроскопічності осадів?

 




Переглядів: 442

<== попередня сторінка | наступна сторінка ==>
Основні теоретичні відомості | Модуль № 3 «Об’ємні методи аналізу, метод нейтралізації»

Не знайшли потрібну інформацію? Скористайтесь пошуком google:

 

© studopedia.com.ua При використанні або копіюванні матеріалів пряме посилання на сайт обов'язкове.


Генерація сторінки за: 0.006 сек.