МАРК РЕГНЕРУС ДОСЛІДЖЕННЯ: Наскільки відрізняються діти, які виросли в одностатевих союзах
РЕЗОЛЮЦІЯ: Громадського обговорення навчальної програми статевого виховання ЧОМУ ФОНД ОЛЕНИ ПІНЧУК І МОЗ УКРАЇНИ ПРОПАГУЮТЬ "СЕКСУАЛЬНІ УРОКИ" ЕКЗИСТЕНЦІЙНО-ПСИХОЛОГІЧНІ ОСНОВИ ПОРУШЕННЯ СТАТЕВОЇ ІДЕНТИЧНОСТІ ПІДЛІТКІВ Батьківський, громадянський рух в Україні закликає МОН зупинити тотальну сексуалізацію дітей і підлітків Відкрите звернення Міністру освіти й науки України - Гриневич Лілії Михайлівні Представництво українського жіноцтва в ООН: низький рівень культури спілкування в соціальних мережах Гендерна антидискримінаційна експертиза може зробити нас моральними рабами ЛІВИЙ МАРКСИЗМ У НОВИХ ПІДРУЧНИКАХ ДЛЯ ШКОЛЯРІВ ВІДКРИТА ЗАЯВА на підтримку позиції Ганни Турчинової та права кожної людини на свободу думки, світогляду та вираження поглядів Контакти
Тлумачний словник |
|
|||||||
Фаховий, текстовий, цеховий, льодовий тощо.БЛОК САМОКОНТРОЛЮ
Ніяке інше вміння, яким може володіти людина, не дасть їй можливості з такою швидкістю зробити кар'єру і добитися визнання, як вміння добре говорити. Чонсі М. Деп'ю
Запитання на завдання для самоконтролю 1. Що таке риторика: наука чи мистецтво? 2. Яку роль відіграє риторика у сучасному світі? 3. Які типи класифікації публічних виступів вам відомі? 4. Які цільові установки публічного мовлення? 5. Що таке аргумент, доказ, доведення в публічному мовленні? 6. Які вимоги ставляться до сучасного оратора? 7. Що таке доповідь? З яких частин вона складається? 8. Як подолати страх перед аудиторією? Запропонуйте свій «рецепт». 9. Яку з мовних етикетних фраз представлення доповідача ви оберете? Відповідь обґрунтуйте. Запропонуйте власний варіант, а) Дозвольте представити вам відомого юриста Сергія Володимировича Шеховця...; б) Радий познайомити вас із Сергієм Володимировичем Шеховцем, який є автором багатьох наукових праць з проблем боротьби з організованою економічною злочинністю. ..; в) Знайомтеся - це Сергій Володимирович Шеховець, він представить вам новий законопроект... 10. Розв'яжіть тестові завдання. 1. Вступ промови - це: а) частина промови, в якій коротко викладаються певні зауваження щодо змісту і мети промови; б) частина промови, в якій оратор веде слухачів до розуміння основної ідеї промови; в) частина промови, в якій оратор подає фактичний матеріал. 2. Головна мета вступу: а) висловити радість; б) відрекомендуватись; в) привернути увагу слухачів до себе і предмета промови. 3. У вступі: а) встановлюється довіра між оратором і аудиторією; б) застосовуються різноманітні докази правильності положень; в) детально розповідається про події, зустрічі. 4. Основне призначення зачину - це: а) швидке встановлення контакту зі слухачами; б) показати як певна проблема, подія, факт, явище виглядатиме у перспективі; в) підбиття підсумків і остаточне формулювання висновків.
5. Конкретна цільова установка - це: а) чіткий показ слухачам, що оратор збирається говорити; б) визначення, з якою метою оратор виголошує промову, яку реакцію він хоче викликати у слухачів; в) визначення ораторських чеснот, на які необхідно буде промовцеві звернути увагу (виявляти). 6. Стиль вступу інформаційної промови має бути: б) високим; в) низьким. 7. У вступі оратор повинен: а) закликати до дії; б) зіставити події, явища, факти; в) цікаву інформацію пов'язати з основним положенням теми. 8. Назвіть, якими етикетними формулами може розпочинатися вступ... 9. Назвіть види зачинів... 10. Сформулюйте конкретну цільову установку до будь-якої промови просто і з опрацюванням (опосередковано)...
11. Частина промови, в якій оратор послідовно розвиває свою думку, веде слухачів до розуміння основної ідеї промови, застосовує різноманітні докази правильності положень, які він висуває, ілюструє їх прикладами, цифрами, наочністю називається: а) вступом; б) головною частиною; в) заключною частиною. 12. Основними елементами головної частини є: б) виклад від очевидця, роздуми; в) інтонація, засоби виразності. 13. Виклад будується у формі: а) диспуту, дискусії, дебатів, полеміки; б) дотепу, гумору, іронії, порівняння; в) розповіді, опису, міркуванні, пояснення. 14. Тлумачення викладених фактів, розкриття їх змісту або вираження ставлення до них промовця - це: а) пояснення; б) розповідь; в) міркування. 15. Роздумування вголос, не приховуючи від аудиторії своїх сумнівів, суперечностей, пропозиція разом шукати шлях до істини - це: а) пояснення; б) розповідь; в) міркування.
|
||||||||
|